معجزه بزرگ ساحل‌عاج؛ قهرمانی پس از اخراج مربی!

معجزه بزرگ ساحل‌عاج؛ قهرمانی بعد از اخراج مربی! » اصفهانیا


به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین؛ در دیدار نهایی جام ملت‌های آفریقا که یکشنبه شب در ورزشگاه ملی ساحل عاج در شهر آبیجان برگزار شد، تیم میزبان با نتیجه ۲ بر یک نیجریه را ناکامی داد و قهرمان شد.

در این دیدار ویلیام تروست اکونگ در دقیقه ۳۸ نیجریه را پیش انداخت اما فیل‌ها با گل‌های فرانک کسیه در دقیقه ۶۲ و سباستین آلر در دقیقه ۸۱ در این مسابقه پیروز و صاحب جام قهرمانی شدند. این سومین قهرمانی ساحل عاج در جام ملت‌های آفریقاست.

قهرمانی دراماتیک ساحل عاج در این جام در حالی به دست آمد که این تیم با کسب نتایج ضعیف در مرحله گروهی در اغاز حذف از رقابت‌ها قرار داشت و ژان-لوئی گاسه سرمربی فرانسوی فیل‌ها بعد از ناکامی چهار بر صفر از گینه استوایی از سمت خود برکنار شد.

ادامه مطلب
اولین خروجی قطعی پرسپولیس اشکار شد » اصفهانیا

ساحل عاج در آخر مرحله گروهی و به لطف پیروزی مراکش بر زامبیا موفق شد به گفتن تیم سوم راهی مرحله سپس بشود و بعد از آن سنگال، دفاع کننده گفتن قهرمانی و این چنین مالی و کنگو را از بین برداشت تا به دیدار نهایی برسد.

در بازی رده‌بندی هم آفریقای جنوبی در ضربات پنالتی ۶-۵ کنگو را ناکامی داد و سوم شد.

به این ترتیب ساحل عاج برای سومین بار قهرمان با اهمیت ترین تورنمنت فوتبال در قاره آفریقا شد و کنار نیجریه به‌گفتن چهارمین تیم دارنده بیشترین قهرمانی در این رقابت‌ها قرار گرفت. مصر با هفت قهرمانی، کامرون با پنج قهرمانی و غنا با چهار قهرمانی تیم‌های اول تا سوم این رده‌بندی می باشند.

ادامه مطلب
تساوی بدموقع سپاهان مقابل نیروی هوایی عراق در دقایق پایانی » اصفهان امروز آنلاین

۲۵۸ ۲۵۸



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments