آیین نکوداشت استاد فرزانه حسین ابوالحسن تنهایی / رونمایی از کتاب «تفسیرگرای پرگمتیست»

آیین نکوداشت استاد حسین ابوالحسن تنهایی / رونمایی از کتاب «تفسیرگرای پرگمتیست»


گروه اندیشه: خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی مراسم «آیین نکوداشت استاد فرزانه حسین ابوالحسن تنهایی» همراه با رونمایی از کتاب «تفسیرگرای پرگمتیست» او را برگذار می کند.

به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، در این مراسم استادان، همکاران و دانشجویان ایشان در سخنرانی‌هایی به ابعاد گوناگون فکری ایشان خواهند پرداخت. عرفان و جامعه‌شناسی، جامعه‌شناسی دین، جامعه‌شناسی تفسیری، جامعه‌شناسی نظری، جامعه‌شناسی درمانی، جامعه‌شناسی مطالبه‌گری در ایران، جامعه‌شناسی قشربندی و گونه‌شناسی جوامع در جوامع شرقی و ابعاد دیگر تفکر ایشان در این نشست نوشته او گفت وگو خواهند می بود. سخنرانان این نشست را دکتر شهرام پازوکی، دکتر سید محمد ثقفی، دکتر ایرج ساعی ارسی، دکتر عالیه شکربیگی، دکتر الناز شیری، دکتر غلامرضا غفاری، دکتر خواسته فراستخواه، دکتر بی‌تا مدنی و دکتر سیدرضا معینی می باشند. سخنرانی این استادان بزرگوار با وجود دکتر ح.ا. تنهایی و رونمایی از کتاب تفسیرگرای پرگمتیست در تالار فردوسی خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی همراه خواهد می بود.

ادامه مطلب
توانایی نویی از زیستن

این مراسم شنبه، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ در تالار فردوسی خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی (تهران، خیابان نجات‌الهی (ویلا)، بوستان ورشو، خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی، تالار فردوسی) برگزار می بشود و شرکت در جلسه بزرگداشت برای همگان آزاد است.

این مراسم با شراکت گروه‌ علمی تخصصی جامعه‌شناسی تفسیری، گروه علمی تخصصی جامعه‌شناسی نظری، گروه علمی تخصصی جامعه‌شناسی درمانی، انجمن جامعه‌شناسی ایران، خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی برگزار می بشود.

خلاصه ای از فعالیت های علمی

دکتر تنهایی در زندگی نامه خودنوشتش ماجرای اخذ مدرک دکترایش را این گونه می گوید: «در دوره‏ی دکتری، رساله ی خود را درمورد ی دیالکتیک به گفتن روش‏شناسی جامعه ‏شناختی با راهنمایی پرفسور هربرت بلومر و مشاوره پرفسور کمپیزی (جامعه شناس کنش متقابل گرایی نمادی) و پرفسور اشمیگی (فیلسوف) به انجام رسانیدم، در همین ایام موفق به دریافت مجوز تدریس در دروس نظریه های جامعه شناسی از سوی هربرت بلومر شدم. علاوه بر این، کارهای پژوهشی فرد دیگر نظیر تحلیل نظریه تضاد و اجتماعی شدن را طی دوره ی دکتری زیر نظر مستقیم پرفسور بلومر به انجام رسانیدند و به بازسازی تلفیقی نظریه بلومر و اریک فرم در اجتماعی شدن نائل شدم، که به قبول و امضای استاد بلومر نیز رسید، تلفیقی که رساله آخر نامه دکتری من تنها سند آنست.»

ادامه مطلب
تحلیلی بر دوستی پیامبر با برخی از مشرکان / ماجرای تنها فردی که پیامبر او را کشت!

برخی آثار قلمی او در حوزه کتاب به شرح زیر است:
درآمدی بر مکاتب و نظریه های جامعه شناسی، ۱۳۷۱، چاپ پنجم ۱۳۸۳ نشر مرندیز
جامعه شناسی در شرق باستان چاپ اول ۱۳۸۱ نشر بهمن برنا
جامعه شناسی در غرب باستان چاپ اول ۱۳۸۲ نشر بهمن برنا
جامعه شناسی متفکرین مسلمان چاپ اول ۱۳۸۳ نشر بهمن برنا
جامعه شناسی عرفای مسلمان چاپ اول ۱۳۸۶ نشر بهمن برنا
جامعه شناسی نظری، ۱۳۸۲، چاپ دوم ۱۳۸۶ نشر بهمن برنا
نظریه های جامعه شناسی، اختصاصی دوره کارشناسی، چاپ اول ۱۳۸۷، نشر مرندیز
هربرت بلومر و کنش متقابل نمائی، نگاه اول، بهار ۸۸
جامعه شناسی پیشقراول در غرب تازه چاپ اول ۱۳۸۱ چاپ دوم زیر چاپ بهار ۸۸
کتاب های خارج از چاپ: جامعه شناسی در ادیان، ۱۳۷۳، جامعه شناسی تاریخی اسلامی، ۱۳۷۸، جامعه شناسی نظری اسلام، ۱۳۷۹

ادامه مطلب
چرا اسطوره‌های غربی جایگزین اسطوره‌های‌مان می‌شوند؟ » اصفهان امروز آنلاین

۲۱۶۲۱۶

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments