ادعای جنجالی بیرانوند درباره نسل طلایی؛ بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران کیست؟

ادعای جنجالی بیرانوند درمورد نسل طلایی؛ بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران کیست؟


سپهر ستاری: بعد از برگشت تیم ملی ایران از قطر، علیرضا بیرانوند در ادعایی جنجالی مدعی شد نسل جاری تیم ملی بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است. ادعای بزرگی که عکس العمل‌های بسیاری را در پی داشت و حتی علتشد بازیکنان قدیمی تیم ملی هم به سخن بگویید‌های بیرانوند جواب بدهند. بیرانوند درحالی این چنین ادعایی را نقل کرد که بعد از حذف تیم ملی، بازیکنان به‌شدت مورد انتقاد قرار داشتند و سخن بگویید‌های او هم علتشد این انتقادات شدیدتر بشود. از طرفی با دقت به این که این ادعا از طرف بیرانوند نقل شده، کارکرد او با دروازه‌بان‌های تیم ملی در طول تاریخ هم مورد قیاس قرار گرفته است. ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده و سیدمهدی رحمتی ۳ دروازه‌بان تیم ملی ایران می باشند که همراه با بیرانوند در طول تاریخ ماندگاری بیشتری داشته‌اند. همین نوشته علتشد کارکرد و آمار آن‌ها مورد قیاس قرار بگیرد.

ناصر حجازی

اسطوره فوتبال ایران که سال‌ها دروازه‌بان شماره یک تیم ملی می بود و در تیمی که برای نخستین بار به جام جهانی راه یافت هم وجود داشت. مرحوم ناصر حجازی مجموعا ۶۲ بازی برای تیم ملی انجام داد و با ثبت ۲۳ کلین‌شیت پنجمین دروازه‌بان برتر تاریخ تیم ملی از این حیث محسوب می‌بشود. یقیناً با دقت به زمان بازی حجازی آمار پایین کلین‌شیت‌های او نسبت به بیرانوند و بقیه گلرها تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد. حجازی همراه با تیم ملی ایران قهرمانی در جام ملت‌های آسیا توانایی کرد و با استقلال هم قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد. ۲ عنوانی که فوتبال ایران سال‌ها است در حسرت آن‌ها به سر می‌برد.

ادامه مطلب
اولین خروجی قطعی پرسپولیس اشکار شد » اصفهانیا

یکی از اتفاقات شگفت دوران بازی حجازی قانون ۲۹ سال‌ها می بود که علتدوری او از تیم ملی شد و اجازه نداد تعداد بازی‌هایش بیشتر از این بشود. یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های حجازی در تیم ملی بازی معروف با تیم کره‌شمالی می بود که در ان زمان قوت بسیاری داشت.

احمدرضا عابدزاده

او یکی از محبوب‌ترین فوتبالیست‌ها و ورزشکاران تاریخ محسوب می‌بشود و حتی همین اکنون که فوتبال را کنار گذاشته هم مورد دقت قرار دارد. عابدزاده در ۷۶ بازی ملی خود ۳۳ کلین‌شیت کرد و تا سال‌ها رکورددار بازی ملی به گفتن دروازه‌بان و بسته‌ نگه‌داشتن دروازه تیم ملی می بود. او با تیم ملی بعد از ۲۰ سال به جام جهانی راه یافت و یکی از ارکان مهم تیمی می بود که به جام جهانی ۱۹۹۸ رسید و کارکرد درخشانش در بازی با استرالیا بعد از ۲۶ سال هم چنان در یادها باقی مانده است. عابدزاده گرچه موفق به فتح جام ملت‌های آسیا نشد، ولی همانند حجازی با استقلال قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را توانایی کرد و در تیمی که اولین برد ایران در تاریخ جام جهانی را کسب کرد هم وجود داشت.

ادامه مطلب
عکس‌| ملاقات رونالدینیو با بلاگر معروف در قطر » اصفهانیا

درخشش عابدزاده در ضربات پنالتی بازی با چین یکی از بهترین عملکردهای او در تیم ملی می بود ولی دیدار با استرالیا اوج کار او محسوب می‌بشود.

ادعای جنجالی بیرانوند درباره نسل طلایی؛ بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران کیست؟

سیدمهدی رحمتی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

با انجام ۷۷ بازی ملی گرچه بیشتر از هر دروازه‌بان فرد دیگر درون دروازه تیم ملی ایستاده ولی دوران ملی او حسرت‌های بسیاری را به همراه داشته است. رحمتی در شرایطی این تعداد بازی ملی را انجام داده که آخرین بازی‌اش روبه رو ازبکستان در سن ۳۰ سالگی می بود و بعد از آن به علت مشکلاتش با کارلوس کی‌روش هیچ زمان رنگ دروازه ایران را ندید. او زمان وجود در جام جهانی را هم داشت که به علت همین مشکلات دعوت نشد و کارنامه ملی‌اش به ۲ وجود در جام ملت‌های آسیا محدود شده است.

ادامه مطلب
قتل در اطراف آکادمی منچستر یونایتد » اصفهانیا

رحمتی همانند عابدزاده ۳۳ کلین‌شیت با لباس تیم ملی داشت و پیش از رکوردشکنی بیرانوند از این حیث صدرنشین می بود. او با انجام ۷۷ بازی یکی از طویل‌ترین دوره‌ها را درون دروازه ایران داشت و احتمالا اگر اتفاقات بعد از بازی با ازبکستان نبوده است، به اولین گلر تاریخ ایران تبدیل می‌شد که تعداد بازی‌هایش را سه‌رقمی می‌کرد. بازی دوستانه با برزیل و دیدار با کره‌جنوبی در آزادی که ایران با گل جواد نکونام برنده شد، از جمله نمایش‌های اختصاصی رحمتی در پیراهن سفیدرنگ ایران محسوب می‌بشود.

ادعای جنجالی بیرانوند درباره نسل طلایی؛ بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران کیست؟

علیرضا بیرانوند

بعد از خداحافظی رحمتی از تیم ملی، رحمان احمدی و علیرضا حقیقی زمان بازی به گفتن گلر مهم را به‌دست آوردند ولی علیرضا بیرانوند زیاد سریع جایگاه این نفرات را تصاحب کرد و اکنون نزدیک به ۸ سال است که گلر شماره یک تیم ملی به حساب می‌آید. بیرانوند ۳ جام ملت‌ها و ۲ جام جهانی را با تیم ملی توانایی کرده و ماندگارترین صحنه دوران حرفه‌ای او هم در جام جهانی ۲۰۱۸ رقم خورد که پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد. او ۲ بار با تیم ملی در جام جهانی پیروز شده و با ۲ کلین‌شیت بهترین آمار ایران در جام جهانی را دارد.

ادامه مطلب
روابط عمومی خود را پشتیبان تشکیل و پل ارتباطی سازمان و جامعه می‌داند

بیرانوند تا بحال ۷۰ بازی ملی انجام داده و ۳۶ کلین‌شیت کرده تا از رکورد عابدزاده و رحمتی عبور کند و رکورددار کلین‌شیت در تاریخ تیم ملی بشود. او به گمان زیاد به‌زودی با عبور از ۷۷ بازی ملی، دیگر رکورد رحمتی را هم خواهد ناکامی. او با ۶ کلین‌شیت در جام ملت‌های آسیا، به همراه عابدزاده از این حیث هم بهترین آمار تیم ملی را دارد.

ادعای جنجالی بیرانوند درباره نسل طلایی؛ بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران کیست؟

۲۵۸ ۲۵۸



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments