بستن اکانت دنبال‌کننده جت ایلان ماسک، یکی از انگیزه‌های خرید توییتر بود

بستن اکانت جستوجو‌کننده جت ایلان ماسک، یکی از انگیزه‌های خرید توییتر می بود


بر پایه کتاب جدیدی که به فراز و فرود خرید توییتر می‌پردازد، به‌نظر می‌رسد «ایلان ماسک» دلایلی شخصی برای خرید توییتر داشته است. «جک سویینی» در آن زمان در توییتر اطلاعات سفرهای زیاد ایلان ماسک با جت شخصی‌اش را انتشار می‌کرد و این میلیاردر چندین دفعه در آن زمان تلاش داشت تا اکانت این دانشجوی سمج را ببندد. اما چون تقاضای ماسک عملی نشد، او کم‌کم اغاز به خرید سهام این شرکت کرد.

«کورت واگنر»، خبرنگار بلومبرگ در کتاب تازه خود به نام «نبرد برای پرنده» به ماجراها و کشمکش‌های تصاحب توییتر پرداخته است. این کتاب به پشت‌پرده انگیزه‌های ماسک برای خرید این شبکه اجتماعی نیز اشاره می‌کند. در بخشی از این کتاب آمده است:

«ماسک از آگراوال [مدیرعامل وقت توییتر] خواست کرده می بود تا حساب توییتری که جت شخصی او را ردیابی می‌کرد، حذف کند. زمان کوتاهی بعد از آنکه آگراوال خواست او را نپذیرفت، این میلیاردر اغاز به خرید سهام توییتر کرد.»

کتاب «نبرد برای پرنده» نوشته کورت واگنر

جک سویینی و ماجرای حذف اکانت توییتر او توسط ایلان ماسک

این کتاب تازه تحقیقی مفصل درمورد جنگ قوت بر سر توییتر است. این کتاب انگارً قبول می‌کند که نارضایتی‌های شخصی ماسک نقش کلیدی در خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شبکه اجتماعی داشته است. یقیناً ماسک «آزادی گفتن» را به‌گفتن علت مهم خرید توییتر می‌داند؛ اما پیش‌ازاین او مدام در تلاش بوده تا اکانت «جک سویینی» را حذف کند.

ادامه مطلب
پوکو C65 معرفی شد؛ مشخصات + قیمت
آخرین مطالب

جک سویینی در توییتر اکانتی به نام elonjet داشت که در آن اطلاعات سفرهای ایلان ماسک را قرار می‌داد. سویینی به علت ردیابی جت‌های خصوصی ماسک و «تیلور سویفت» مشهور بوده است. سویینی به سادگی اطلاعات پرواز این افراد را در دسترس عموم قرار می‌داد؛ اما همین امر علتتنفر افراد مشهور از او شده می بود. سپس از خرید توییتر توسط ماسک، اکانت این شخص بسته شد و اکنون او در تردز سفرهای ایلان ماسک با جت شخصی‌اش را قرار می‌دهد.

توییتر همیشه به پلتفرمی مشهور بوده است که افراد گوناگون در آن با یکدیگر او گفت و گو‌وجدل می‌کنند؛ توییت‌های جنجالی ایلان ماسک نیز همیشه حاشیه‌های مختلفی تشکیل کرده‌اند. اگرچه ماسک مقصد مهم خرید توییتر را «آزادی گفتن» دانسته است، اما حذف اکانت جک سویینی نیز می‌تواند یکی از انگیزه‌های او بوده باشد، که این خود آزادی گفتن را نقض می‌کند.

ادامه مطلب
افزونه‌های مرورگر می‌توانند رمز عبور و اطلاعات حساس شما را گردآوری کنند



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments