روزنامه همشهری: بی حجابهای شرکت کننده در راهپیمایی22 بهمن هم متدینند هم انقلابی و هم در مسیر حق، البته با اندکی خطا

بی حجابهای شرکت کننده در راهپیمایی۲۲ بهمن هم متدینند هم انقلابی و هم در مسیر حق، یقیناً با اندکی اشتباه » اصفهانیا


به گزارش خبرآنلاین برخورد دوگانه با این نوشته در سالهای تازه از نکای است که در فضای سیاسی سرزمین بازتاب اشکار می کند.

روزنامه همشهری نوشته است:سوپرانقلابی‌های پشیمان و ضدانقلاب و برانداز برای آنکه اصل راهپیمایی پرشکوه ۲۲بهمن و وجود خیره‌کننده مردم در آن به حاشیه برود، باز هم به حاشیه‌سازی پرداختند و وجود تنی چند از دختران و زنان شل‌حجاب یا بدحجاب را بهانه کردند تا ادعا کنند نظام در حوزه حجاب دچار «استاندارد دوگانه» است. در این یادداشت توضیح می‌دهیم که اتفاقا موضع نظام در این نوشته اشکار و معین و کاملا بر پایه «استانداردیگانه» است.
همه ما مثالهای بسیاری دیده یا شنیده‌ایم که طرف خلافکار است، اما در اغاز ‌ماه محرم دهانش را آب می‌کشد و به هیئت حسینی پا می‌گذارد. امکان پذیر -خدای ناکرده- باز به خلاف خود برگردد، اما ما از خود شخص اعراض نمی‌کنیم و به اعمال خطایش اعتراض داریم تا معلوم بشود که خطایش به‌هیچ‌وجه مجاز یا مباح نیست، اما خود او آدم حق‌محور و متدینی است با مقادیری گناه و نادرست. امکان پذیر خانمی اهل روضه، مسجد و مستحبات – باز هم خدای ناکرده – اهل غیبت هم باشد که گناهی کبیره و از زنا هم بدتر است، اما هیچ‌گاه به این زن مؤمنه به چشم یک زن ناسالم نگاه نمی‌کنیم؛ او هم یک فرد متدین و متشرع است با مقادیری نادرست و اشتباه. در اینجا هم ما معاذالله مجوز گناه کبیره غیبت را صادر نکرده‌ایم!
به همین ترتیب، باید به دختران و زنانی که به انقلاب اسلامی، امام خمینی، رهبر انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و جبهه حق عشق و ارادت دارند، اما به دلایل گوناگون (از جمله ناآگاهی، سبک زندگی غلط شخصی یا خانوادگی، دوستان، محیط آموزشی، هیجانات دوران نوجوانی یا جوانی و حتی ابراز وجود از طریق مخالفت با برخی هنجارهای اجتماعی) در نوشته حجاب اهل مراعات نیستند، به همین گونه
نگاه کرد.
در اینجا هم مشکل شرعی و قانونی بدحجابی و شل‌حجابی به قوت خود باقی است و حتی امر به معروف و نهی از منکر هم ساقط نیست، اما ما این افراد را متدین، انقلابی و در مسیر حق می‌بینیم باز هم با مقادیری نادرست و اشتباه.
آیا اگر مریم رجوی و دیگر زنان تروریست سازمان مجاهدین خلق، همه انها با «حجاب کامل»اند، دلیلی بر متدین و متشرع بودن آنها می‌بشود؟! از آن‌طرف جولیا پطرس، یک زن مسیحی و قاعدتا بی‌حجاب لبنانی که سال‌ها است با ترانه‌هایی برای مجاهدین حزب‌الله و مقاومت لبنان و فلسطین مشهور شده است، با این که مسلمان نیست، حتما در جبهه حق و آزادگی جای دارد و برای او احترام بسیار قائلیم.

ادامه مطلب
«منافقین» نمی‌خواهند شما این «فیلم» را ببینید!/ مادری که با داغ فرزند «سرهنگ» شد

سوال: آیا این سخن به معنی این است که ما امام خمینی، رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و شرکت در راهپیمایی‌ روزهای ۲۲بهمن و قدس را «حق» می‌دانیم؟ حتما بله! اینها، هم حق می باشند و هم معیار حق و باید دیگران را بر پایه دوری و نزدیکی با چارچوب‌های مهم دینداری و نیز آرمان‌های امام خمینی و انقلاب اسلامی بسنجیم و در این نظر با فردی تعارف نداریم.
برای جاافتادن بهتر نوشته به حدیث شریفی از امام موسی کاظم(ع) استناد می‌کنیم که به حضرت عرض کردند: برخی از دوستان شناخته‌شده شما شراب می‌نوشند و مرتکب گناهان هلاکت‌بار خواهد شد، آیا از آنها بیزاری جوییم؟ حضرت فرمود: از کار او بیزاری جویید، نه از خودش؛ او را دوست داشته باشید و کار او را دشمن بدارید. عرض کردند: می‌توانیم او را «فاسق» و «فاجر» بنامیم؟ فرمود نه! فاسق و فاجر آن کافری است که ما را تکذیب می‌کند و دشمن دوستان ماست؛ خداوند نخواسته دوست ما -گرچه گناهانی هم داشته باشد- فاسق و هرزه باشد، ولی شما او را فاسق‌العمل بگویید، اما مؤمن‌النفس و پلیدکردار، پاک‌جان و پاک‌بدن بدانید. او دم مرگ جانش به‌سختی گرفته می‌بشود، اما بعد از آن خدا را ملاقات می‌کند؛ درحالی‌که از گناهان پاک است. اگر هم در ابتدای کار، مشمول رحمت پروردگار نشود، با شفاعت پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) مشمول رحمت واسعه خدای متعال خواهد شد.

ادامه مطلب
چهره‌هایی که تنور جشنواره فیلم فجر امسال را داغ می‌کنند ؛ مهران مدیری، جواد عزتی، بهروز افخمی و ...

۲۳۳۰۲



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments