مدیر اجرایی انویدیا

پیشرفت تکنولوژی هزینه‌های هوش مصنوعی را افت می‌دهد


جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، پیش‌بینی می‌کند که پیشرفت‌های فناوری در چند سال آینده هزینه‌های گسترش هوش مصنوعی را افت دهد. به این علت هزینه‌های گسترش هوش مصنوعی زیاد کمتر از مبلغی خواهد می بود که سم آلتمن از طریق اندوخته‌گذاران به‌جستوجو جمع‌آوری آن برای تشکیل تراشه AI است.

به نقل از بلومبرگ، هوانگ روز دوشنبه ۱۲ فوریه ۲۰۲۴ در دبی در اجلاس World Government خاطرنشان کرد:

«شرکت‌ها نمی توانند فقط به فکر خریداری کامپیوترهای زیاد تر باشند؛ بلکه باید به یاد داشته باشند که کامپیوترها روزبه‌روز سریع خواهد شد و به همین علت اندوخته گذاری هنگفت در صنعت هوش مصنوعی نیاز نخواهد می بود.»

شرکت انویدیا، پرسروصداترین شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی را تشکیل می‌کند و هوانگ یقین است که صنعت تراشه‌ها هزینه هوش مصنوعی را افت خواهد داد، چون این قطعات «به شدت» در حال گسترش و تشکیل می باشند.

ادامه مطلب
کوالکام و مدیاتک از لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC و نه سامسونگ منفعت گیری خواهند کرد
آخرین مطالب

انویدیا در روبه رو OpenAI

مدیراجرایی ۶۰ ساله انویدیا با این سخن به طور غیرمستقیم تلاش سم آلتمن برای پیداکردن اندوخته‌گذاران را بی نتیجه برداشت کرد. به‌تازگی گزارش شده می بود که سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، به جستوجو اندوخته‌گذاران اماراتی است تا ۷ تریلیون دلار در حوزه ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی اندوخته‌گذاری کنند. این اندوخته‌گذاری عظیم برای تامین هزینه‌های پروژه‌هایی است که با انویدیا قابل‌رقابت باشند.

به علت رهبری بدون رقیب انویدیا در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی، قیمت بازار این شرکت به بیشتر از ۱.۷ تریلیون دلار افزایش یافته و ثروت شخصی هوانگ نیز چندین برابر شده است. آلتمن و دیگر گسترش‌دهندگان هوش مصنوعی با جذب اندوخته‌گذاران برای تشکیل تراشه‌های اختصاصی، درحال جستجو برای افزایش تنوع سخت‌افزارهای خود می باشند.

ادامه مطلب
افزایش قیمت ماشین در همه سطوح، بازار آشفته شد + جدول

تولیدکنندگان برجسته تراشه در جهان همانند شرکت TSMC و سامسونگ، هر سال بیشتر از ۳۰ میلیارد دلار را به هزینه‌های اندوخته‌ای تعلق خواهند داد تا از رقیب ها عقب نمانند. برای این که آلتمن شانس واقعی برای کسب پیروزی در این عرصه داشته باشد، باید سریعاً روی تحقیق، گسترش، افزایش امکانات و نیروی متخصص هزینه کند، اما دیدگاه هوانگ مشخص می کند که تشکیل تراشه‌های بهتر و با هزینه کمتر این کار را غیرضروری می‌کند.

بااین‌حال، مدیرعامل شرکت Nvidia آخر افزایش هزینه‌های مربوط به هوش مصنوعی را به این زودی‌ها فکر نمی‌کند. هوانگ تخمین زده است که هزینه جهانی مراکز داده‌ای که قوت پردازش‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کنند، در طی پنج سال آینده دو برابر خواهد شد. او دراین‌باره می‌گوید: «ما در اغاز یک عصر تازه قرار داریم. قیمت دیتاسنترها نزدیک به ۱ تریلیون دلار است. به این علت در طول چهار یا پنج سال آینده، قیمت آن‌ها دو تریلیون دلار خواهد شد و باید نرم‌افزارهای گسترده و مختلفی را در سراسر جهان تغذیه کنند.»

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

ادامه مطلب
OpenAI تیم جدیدی برای ارزیابی و کاهش خطرات هوش مصنوعی تشکیل می‌دهد

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments