[ad_1]
به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، در قسمتهایی از این نامه آمده است که « همه میدانیم در سالهای تازه تشکیل یک فیلم سینمایی چه مقدار هزینه میبرد. در این شرایط، فیلمهای ناقص، حتی در اجزای فنی، دیگر در اّشکال غیرحرفهای و مقدماتی سینما قابل تحمل نیست و طبعا فیلم ضعیف جایی در ویترینهای رسانه ندارد. اما مصیبت وقتی به اوج میرسد که یک فیلم سینمایی از ناحیه کارگردانی و متن، دچار ضعف زیاد باشد. این چنین آثاری قطعا در ویترین هیچ جشنواره معتبری به نمایش در نمیآیند.»
در این نامه با اشاره به این که هیات داوران جشنواره فیلم فجر، هیچ فیلمی را لایق دریافت جایزه فیلمنامه نداستند، نکات و سوالاتی را نقل کردهاند از جمله این که فیلمنامهای در راستای «تفکر» آنها نبوده است، یا ندادن این سیمرغ در راستای «تضعیف اندیشه سینماست؟!»
کانون فیلمنامه نویسان مقصدشان را برای نگارش این نامه مطرح این نوشته و سوال دانستهاند که «قضاوت مگر پروتکل نداشته است»؟، آنها پرسیدهاند «آیا بهترین فیلم جشنواره، با فیلمنامهای بد انتخاب شده؟ کدام کارگردانی لیاقت دریافت سیمرغ داشته که حتی فیلمنامهاش قابل برسی نبوده است؟»
و این چنین به این نوشته اشاره کردند که چطور است در قسمت فیلمنامه دیپلم افتخار اهدا میبشود اما سیمرغ داده نمیبشود، «چرا که دیپلم افتخار در یک رشته، وقتی مورد قیمت است که در رقابتی نزدیک با اثری درخشان، کم آورده باشد.»
ملزوم به ذکر است خبرگزاری ایسنا محتوای کلی این نامه را انتشار کرده است و نه همه جزییات آن را.
۲۴۵۲۴۵
[ad_2]
منبع