امارات از ایده مدیرعامل OpenAI برای تبدیل‌شدن به مرکزی برای آزمایش هوش مصنوعی استقبال کرد

امارات از ایده مدیرعامل OpenAI برای تبدیل‌شدن به مرکزی برای آزمایش هوش مصنوعی استقبال کرد


«سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت OpenAI، این هفته با وجود در اجلاس World Governments دبی او گفت که امارات متحده عربی می‌تواند به‌گفتن یک «سندباکس رگولاتوری» برای آزمایش فناوری‌های هوش‌مصنوعی تبدیل بشود. اکنون یکی از مقامات ارشد امارات متحده عربی در جواب به خواست آلتمن اظهار کرده این سرزمین برای تبدیل‌شدن به یک رهبر جهانی در عرصه آزمایش و تنظیم فناوری‌های هوش مصنوعی تلاش خواهد کرد.

«عمر العلما»، وزیر هوش‌مصنوعی امارات در مصاحبه‌ای به بلومبرگ او گفت، باور آلتمن مبنی بر این که امارات می‌تواند به «مرکز مقررات کاربردی» تبدیل بشود، مشخص می کند که امارات در حوزه هوش مصنوعی «یک بازیگر جدی» است. او می‌گوید:

«این فرصتی است که شخصاً می‌خواهم اتفاق بیفتد و برای آن تلاش می کنیم.»

ایده سم آلتمن درمورد آزمایش هوش مصنوعی

امارات از ایده مدیرعامل OpenAI برای تبدیل‌شدن به مرکزی برای آزمایش هوش مصنوعی استقبال کرد ۷

آلتمن که تا بحال علاقه خود به اندوخته‌گذاران خاورمیانه را نشان داده است، در کنفرانس World Governments او گفت که این سرزمین حوزه خلیج فارس می‌تواند به‌گفتن یک «سندباکس رگولاتوری» برای آزمایش فناوری‌های هوش مصنوعی و سپس اعمال قوانین محدودکننده در منفعت گیری از آن‌ها عمل کند.

ادامه مطلب
توافقی بین بنیان‌گذاران شرکت و ایلان ماسک وجود نداشته است
آخرین مطالب

امارات تا بحال اندوخته‌گذاری‌های هنگفتی روی هوش‌مصنوعی انجام داده است و این فناوری یکی از سیاست‌های کلیدی آن محسوب می‌بشود، اما روابط این سرزمین با چین نگرانی‌هایی را در ایالات متحده به همراه داشته است. این هفته، شرکت اماراتی حوزه هوش‌مصنوعی G42 به بلومبرگ او گفت که وجود خود در چین را برای راضی‌کردن واشنگتن افت خواهد داد.

العلما این چنین از امارات به‌گفتن یک شریک قوی برای ایالات متحده توصیف کرد و او گفت:

«همه پایه‌ها و زیرساخت‌های فناوری ما مربوط به شرکت‌های آمریکایی بوده است که به این زودی‌ها تحول نمی‌کند.»

از سال ۲۰۲۱ تا بحال افراد بسیاری به سمت حوزه‌های فناوری روی آورده‌اند و این کار به تحکیم جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی دولت امارات پشتیبانی کرده است. در همین رابطه، العلما او گفت که تا ماه سپتامبر، ۱۲۰ هزار نفر در عرصه هوش مصنوعی یا صنایع مرتبط با آن مشغول به کار بوده‌اند که این مقدار در قیاس با دو سال قبل، ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

ادامه مطلب
سوءاستفاده مالک تیک تاک از مدل OpenAI برای تشکیل هوش مصنوعی

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments