1991138

صعود ایران و سقوط ژاپن در رده‌بندی فیفا؛ جهش شگفت‌انگیز قطری‌ها


به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین؛با آخر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و آفریقا، فدراسیون جهانی فوتبال رتبه بندی بهترین تیم‌های دنیا را خبرداد. این نخستین رنکینگ اظهار شده توسط فیفا در سال ۲۰۲۴ میلادی است که طی آن،تیم ملی ایران یک پله صعود کرد.

در رنکینگ اظهار شده، رتبه‌های اول تا یازدهم دست نخورده و بدون تحول ماند چرا که اساسا تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی هیچ مسابقه ملی را طی ماه‌های تازه برگزار نکرده بودند و تنها تیم‌های آسیایی و آفریقایی دچار مسابقات قاره‌ای بودند.

در رنکینگ اظهار شده، تیم ملی ایران توانست نسبت به رتبه بندی قبلی، ۴۳.۱۵ امتیاز مثبت کسب کند و شمار امتیازات خود را به عدد ۱۶۰۸ رساند و به رتبه بیستم جهان صعود کند.

1991137

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تعویض‌های اجباری کار ما را مقابل استقلال خراب کرد » اصفهان امروز آنلاین

تیم ملی ژاپن نیز با ۱۶۱۴ امتیاز هم چنان برترین تیم آسیایی است و در رتبه نخست قاره جای گرفته است. یقیناً آنها نسبت به رنکینگ قبلی با افت پنج امتیاز روبرو شدند تا فاصله سامورایی‌ها با تیم ملی ایران به نزدیک به ۶ امتیاز برسد.

تا پیش از اغاز جام ملت‌های آسیا، دو تیم فاصله ۵۵.۱۱ امتیازی با یکدیگر داشتند ولی این اختلاف اکنون کمتر شده که در صورت لغزش ژاپن در مسابقات مقدماتی جام جهانی، رتبه نخست قاره می‌تواند به شاگردان قلعه‌نویی برسد.

تیم ملی قطر بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با رشد چشم‌گیری، ۲۱ پله در رتبه بندی جهانی صعود کرده و به رده ۳۷ دنیا رسیده است. اردن نیز که دیگر فینالیست جام ملت‌ها می بود، رشد هفده پله‌ای داشته و به جایگاه ۷۰ جهان رسیده است.

ادامه مطلب
جریمه سنگین فرهاد مجیدی برای دعوا به داور » اصفهانیا

۲۵۱ ۲۵۱

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments