قهرمانان کُرد محور سریال‌های جدید سیما/ «سنجرخان» باز هم نرسید

قهرمانان کُرد محور سریال‌های تازه سیما/ «سنجرخان» باز هم نرسید


به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین،سارو بیره، شهیده فاطمه اسدی، مستوره اردلان همه از جمله قهرمانان کردی می باشند که این روزها قرار است سریال‌هایی با محوریت آنها در صداوسیما ساخته بشود. اما به تازگی تلویزیون قرار است از یکی از همین قهرمانان در سریالی که چند سال مرحله های تشکیل و رسیدنش به آنتن به طول انجامیده است، رونمایی کند؛ سریال «سنجرخان» که قصه آن دستمایه پرداخت به یکی از مبارزان کرد در سرزمین قرار گرفته است.

شب قبل ۲۴ بهمن با خبر رسانی روابط عمومی سریال قرار می بود اولین تکه از سریال تازه «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه یک سیما پخش بشود سریالی که چند سالی است داخل تشکیل شده و حواشی مختلفی در میانه تشکیل و بعد از آن داشت. با این حال با پخش سریال «مستوران» در شب قبل، پخش «سنجرخان» یک بار دیگر به تعویق افتاد.

ادامه مطلب
وزیر ارشاد در حاشیه جلسه دولت:نمایشگاه مطبوعات با وجود بیشتر از ۶۰۰ واحد خبری برگزار می‌بشود

به گزارش خبرنگار مهر،حسین جلالی تهیه کننده این سریال شب قبل به خبرنگار مهر گفتن کرده می بود که سریال تلویزیونی «سنجرخان» از پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌بشود.

«سنجرخان» روایتی از یک قهرمان کرد با همین نام است که نقش او را فرشید گویلی بازیگر محلی کُردزبان ایفا می‌کند. در این سریال محل زندگی و رشادت‌های قهرمانان کردستان بازنمایی شده است و بازیگران چهره و شناخته شده هم در آن وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به قطب الدین صادقی، محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد، مطلب دهکردی و علی اوسیوند اشاره کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان سه شنبه 21 شهریور 1402 » اصفهان امروز آنلاین

تشکیل این سریال از سال ۹۹ کلید خورد و سپس از چند سال به پایان رسید. در طول ساخت نیز به علت نبوده است بودجه و مشکلات گوناگون چند باری تشکیل آن متوقف شد.

مشکلات لطیفی برای ساخت این سریال به حدی می بود که در یکی از او گفت‌وگوهایش با خبرنگار مهر درمورد مسائل مالی پروژه گفتن کرده می بود: «دوستان فکر می‌کردند برای همه این جزئیات، ۱۲ میلیارد تومان کفایت می‌کند! زمان دلار سه هزار تومانی انها گفتند بروید جلو، کار را بسازید، پولش را ما می‌دهیم. هنگامی جلو آمدیم اما ابتدا اصلاح برآورد ندادند و بعدها ماجراهایی پیش آمد که به‌سختی بتوانم با حذف برخی سکانس‌ها و در مرحله تدوین نهایی، در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ گروه را مرخص کنم و بگویم بروید که کار همه شد! در حالی که اگر واقعاً می‌خواستم کار را همه کنم حداقل ۲۵ روز دیگر زمان نیاز داشتیم.»

ادامه مطلب
علامه طباطبایی کدام بیت از مولوی را مرتب تکرار میکرد؟ » اصفهانیا

پروسه تدوین و بعد تشکیل سریال هم زمان بسیاری نیاز داشت و سپس از آخر فیلمبرداری سریال تا پاییز امسال به طول انجامید. حسن عابدینی معاون امور استان‌های صدا و سیما در او گفت‌وگویی که اغاز مهر ماه سال جاری با مهر داشت اظهار کرده می بود که تدوین نهایی سریال «سنجرخان» در حال انجام است و در حال تدارک آن هستیم که فکر می‌کنم در فصل زمستان می‌تواند به آنتن برسد.

قهرمانان کُرد محور سریال‌های جدید سیما/ «سنجرخان» باز هم نرسید

اکنون این سریال قرار است با آخر این هفته روی آنتن شبکه یک سیما برود و باید دید چطور می‌تواند توفیق به نمایش درآوردن یکی دیگر از قهرمانان سرزمین را نصیب خود کند. تابستان امسال سریال «سوران» یکی دیگر از آثاری می بود که با محوریت یکی از مبارزان قهرمان و کرد و با اقتباس از کتاب «عصرهای کریسکان» به تشکیل رسید و اگرچه به طور مستقیم نامی از شخصیت مهم و سوژه واقعی قصه نیاورد اما زندگی شهید امیر سعیدزاده یا سعید سردشتی و مبارزه‌های او در سال‌های منتهی به انقلاب و سپس از آن، دستمایه بستر قصه این سریال قرار گرفت که اتفاقاً در جذب و همراهی مخاطب با خود توفیق داشت. در طول این سال‌ها مخاطب هم نشان داده است که به دیدن عکس قهرمانان بر قاب جادو علاقه‌مند است بعد می‌توان امیدوار می بود که «سنجرخان» هم بتواند روایتی از قهرمانی‌ها و داستان‌های حماسی را به عکس بکشد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

۲۲۰۵۷

ادامه مطلب
تجربه ۶۰ سال منبر شیخ حسین انصاریان از زبان خودش » اصفهان امروز آنلاین



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments