ناسا ماموریت فضایی Crew-8 اسپیس‌ایکس را دوباره به تعویق انداخت

ناسا ماموریت فضایی Crew-8 اسپیس‌ایکس را مجدد به تعویق انداخت


ناسا چند روز قبل حرف های می بود که پرتاب ماموریت Crew-8 اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را یک هفته به تعویق می‌اندازد. اکنون این آژانس فضایی مجدد اظهار کرده که مأموریت Crew-8 امکان پذیر تا دو روز دیگر به تعویق بیفتد که با این وجود، سریعتر از روز جمعه، ۱ مارس (۱۱ اسفند) ناظر پرتاب آن نخواهیم می بود.

تغییرات این مأموریت به‌علت زمان‌بندی ماموریت ماه Intuitive Mission انجام شده است که روز چهارشنبه از سکوی پرتاب کیپ کاناورال اغاز شد. برای ماموریت Crew-8 نیز از همین سکوی پرتاب منفعت گیری خواهد شد.

این آژانس فضایی در پستی از شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«تیم‌های ناسا و اسپیس ایکس پرتاب ماموریت Crew-8 را سریعتر از جمعه، اول مارس ساعت ۲۰:۳۴ (به زمان ایران) انجام نمی‌دهند. این تحول به‌علت پرتاب موفق فضاپیمای Intuitive Machines IM-1 در ۱۵ فوریه، در یک مأموریت رباتیک برای فرود روی ماه از مرکز پرتاب ۳۹A صورت می‌گیرد.»

ماموریت فضایی Crew-8

ناسا ماموریت فضایی Crew-8 اسپیس‌ایکس را مجدد به تعویق انداخت ۷

خدمه این ماموریت که شامل «جنت اپس»، «مایکل برت» و «متیو دامنیک» فضانوردان ناسا و «الکساندر گربنکین»، فضانورد روسی می‌بشود، با موشک فالکون ۹ شرکت SpaceX از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا خواهند رفت. برت تا بحال دوبار به فضا رفته است و دیگر خدمه برای اولین بار وجود در فضا را توانایی خواهند کرد.

ادامه مطلب
نسل بعدی هواپیمای ایکس دارپا با نام XRQ-73، امسال پرواز خواهد کرد

این چنین این پرتاب قرار است نزدیک به شش ماه سپس از پرتاب خدمه Crew-7 به ایستگاه فضایی بین‌المللی و نزدیک به شش هفته بعد از آخرین پرواز سرنشین‌دار به پایگاه مداری که توسط Axiom Space مستقر در تگزاس انجام شده می بود، انجام بشود. انتظار می‌رود که فضانوردان Crew-8 شش ماه در ایستگاه فضایی زندگی و کار کنند و در مداری زیاد تر از ۴۰۰ کیلومتر بالاتر از زمین قرار دارند.





منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments