لو دادن کارت صدا و تجهیزات میکس و مستر صدابرداران حرفه ای

لو دادن کارت صدا و تجهیزات میکس و مستر صدابرداران حرفه ای


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

حتماً برای شما دلنشین خواهد می بود که بدانید چطور صدای آثار موسیقایی انتشار شده از استودیوهای میکس و مستر حرفه ای تا به این حد با کیفیت می باشند و می توانند هر شنونده ای را محسور خود کنند و علتمحبوبیت و ترند شدن آن آثار شوند.

برای دانستن حداقل یکی از این اسرار استودیوهای معتبر و یکی از با اهمیت ترین تکنیک های میکسمن ها و صدابردارن حرفه ای جهان تا انتهای این نوشته با ما باشید.

اولین نباید در رکورد، میکس و مسترینگ حرفه ای با کارت صدا

قبل از هر موضوعی این مسئله را باید بدانید که هیچ استودیودار حرفه ای و هیچ صدابردار ممتازی در دنیا وجود ندارد که از کارت صدا و یا  آدیو اینترفیس های متداول حاضر در بازار که به طور یکجا همه آیتم های صدابرداری را در خود جای داده اند و فقط با یک رابط یو اس بی به سیستم کامپیوتری وصل می شوند منفعت گیری کند.

ادامه مطلب
برای خدمات اسکن سه بعدی به کجا مراجعه کنیم؟

این چنین هیچ سایت معتبری هم همانند صدابازار که در حوزه تخصصی فروش تجهیزات استودیویی فعالیت می کند اگر بداند شما تصمیم تجهیز یک استودیو حرفه ای را دارید نظر خرید این چنین کارت صدایی را در راستای حرفه ای شدن به شما نمی دهد.

احتمالا این حرف های ما مقداری شگفت باشد، ام ادر ادامه که با کارصداهای حرفه ای آشنا می شوید منظورمان آشکار خواهد شد.

معارفه کارت صدا و همه مواردی که برای رکورد، میکس و مسترینگ در یک استودیوی تاپ نیاز داریم

ما اینجا با رویکردی صدابازاری مخاطب خودمان فردی در نظر گرفته ایم که دیگر قرار است در دنیای گسترده صدابرداری حرفی برای گفتن داشته باشد و خودش را یک صدابردار حرفه ای معارفه کند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

کارت صدای مدولار یا ماژولار

این تیپ کارت صداها اینترنال می باشند و بر روی مادربورد رایانه شما قرار می گیرند و فقط تعداد اشکار و محدودی لاین ورودی و لاین خروجی صدا به طور آنالوگ و یا دیجیتال در اختیار شما قرار می دهند.

این کارت صداهای مدولار چونکه مستقیماً روی اسلات پی سی آی ( PCI )  یا پی سی آی اکسپرس ( PCI express ) مادربورد کامپیوتر می نشینند شدت زیاد زیاد بالایی دارند چیزی در نزدیک به چند گیگا بایت بر ثانیه و بدون نقص و با کمترین جیتر (خرابی های دیجیتالی) ممکن سیگنال های آنالوگ را دیجیتالایز می کنند و کار را برای پردازنده مهم سیستم آسان می کنند ضمن این که هیچگاه علتهنگ کردن سیستم نمی شوند.

ادامه مطلب
تپسل فیچر تبلیغات ویدیویی همسان را به خدمات خود اضافه کرد

ولی در کارت صداها و آدیو اینترفیس هایی که با رابط هایی همانند یو اس بی به کامپیوتر وصل می شوند شدت انتقال دیتا تا چندین برابر کمتر است و ضریب گمان قطعی نیز زیاد بالاست به طوریکه یک صدابردار حرفه ای هیچگاه نمی تواند به آنها مطمعن کند.

کانورتور کارت صدا یا مبدل آنالوگ به دیجیتال و برعکس

کانورتورها ابزار دیجیتالی و مهمی می باشند که ماموریت دارند در زمان ضبط صدا، سیگنال های دریافتی از میکروفون ها را به بهترین شکل ممکن به دیجیتال و به زبان صفر و یک تبدیل کنند و سپس از آن دیتای به دست آمده را برای ضبط با کامپیوتر به یکی از ورودی های دیجیتال کارت صدا بفرستند و این چنین بالعکس برای پخش صداهای ضبط شده از کامپیوتر مجدد به طور برعکس صدای دیجیتایز شده را که از کارت صدا دریافت کرده اند به آنالوگ تبدیل کرده و برای پخش از بلندگوها و اسپیکر مانیتورهای استودیو آماده و ارسال کنند.

ادامه مطلب
بر پایه قانون مجلس، ستاد ملی رمزدارایی‌ها تشکیل خواهد شد

اسپیکرهای مسترینگ

این مسئله مهم را بدانید که اسپیکرهای مسترینگ با اسپیکر مانیتورهای میکس به شدت متفاوتند و کاملاً با هم فرق دارند و شما باید یک صدابردار آکادمیک باشید تا از این نوشته مهم آگاهی داشته باشید.

 آن اسپیکرهایی را که شما عموماً در استودیوهای صدابرداری ایران و یا در سایت های فروش تجهیزات صدابرداری همانند صدابازار و غیره می بینید زیاد تر اسپیکرهای میکس می باشند و برای میکس آثار صوتی و موسیقایی در استودیوها منفعت گیری می شوند.

اسپیکرهای مسترینگ اسپیکرهای زیاد گران قیمتی می باشند و ظاهر کاملاً متفاوت تری نسبت به اسپیکرهای میکس دارند و تقریباً می توان ادعا کرد به جز چند مورد انگشت شمار در ایران هیچ استودیویی از اسپیکرهای مسترینگ واقعی منفعت گیری نمی کند.

ما حتی نرم افزارهایی همانند Wavelab داریم که ۵۰ شاخص آماری برای شنیدنی تر کردن مسترینگ صدا به ما می دهند و اختصاصی فقط برای مستر می باشند.

حتی زیاد از صدابرداران بی توانایی نیز از این نوشته مهم و اساسی خبر ندارند و فکر می کنند اسپیکر مانیتورهای میکس و مسترینگ یکی می باشند!

در صورتی که در عمل اصلاً این چنین نیست و می بایست خارج از این او گفت و گو به طور جداگانه و کاملاً تخصصی در این مورد مطالبی نوشته بشود.

ادامه مطلب
ایلان ماسک علت انفجار دومین مأموریت استارشیپ را گفت

پری امپ های میکروفون

احتمالا باور نکنید ولی یکی از با اهمیت ترین ابزارهای ضبط صدا در هر استودیو درجه یکی پری امپلیفایرهای آن استودیو است و صدابرداران نقل دنیا همیشه بابت خرید یک پری امپ خوب برای میکروفون هایشان زیاد تر از خود میکروفون های مهم استودیوشان هزینه می کنند و با وسواس زیاد بیشتری آنها را خواست می دهند چراکه این پری امپ ها می باشند که ماهیت مهم یک میکروفون خوب را نمایان می سازد و علتمی بشود نتیجه کار رضایت قسمت باشد.

یک میکروفون بد با یک پری امپ خوب زیاد بهتر از یک میکروفون خوب با یکی پری امپ بد است

چراکه شما اگر بهترین میکروفون های دنیا را هم در اختیار داشته باشید نمی توانید بدون یک پری امپ خوب صدای قابل قبولی ضبط کنید همانند این می ماند که شما برای سریعترین ماشین جهان که خریده اید هیچ اتوبانی برای رانندگی و لذت بردن از شدت آن نداشته باشید و دلنشین است بدانید که کارت صداهای اکسترنال معمولی طبق معمولً پری امپ های خوبی ندارند.

ولی برعکس این ماجرا در استودیوهای صدا شدنی است و نتیجه زیاد متفاوت است یعنی اگر شما یک میکروفون درجه دو داشته باشید و آن را به یک پری امپ درجه یک وصل کنید نتیجه به دست آمده درخشان خواهد می بود و از اثری که آن پری امپ بر سیگنال های دریافتی از میکروفون شما می گذارد شگفت زده خواهید شد.

ادامه مطلب
بازی‌های PSP را روی آیفون توانایی کنید؛ امولاتور PPSSPP به اپ استور آمد_اصفهانیا

به همین علت است که صدابرداران حرفه ای در همه جای دنیا هفتاد درصد از صد درصد بودجه تعیین شده برای خرید تجهیزات استودیویی خود را صرف خرید یک پری امپ عالی می کنند و با باقیمانده بودجه میکروفون و یا کارت صدا می خرند. به این علت که کارت صداها و آدیو اینترفیس ها به هیچ گفتن پری امپ های قابل قبولی ندارند حتی معتبرترینشان نیز در برابر یک پری امپ نسبتاً متوسط استودیویی کم می آورند و حرفی برای گفتن ندارند. بعد لطفا برای حرفه ای شدن قبل از هر چیز به فکر خرید یک پری امپ خوب باشید.

لو دادن کارت صدا و تجهیزات میکس و مستر صدابرداران حرفه ای ۱۲

نرم افزارها و پلاگین های اورجینال

اگر قرار است حرفه ای شوید و در مارکت بدرخشید، از همین اکنون به فکر تهیه نرم افزارها و خرید پلاگین های اورجینال باشید تا تاثیرشان را در کیفیت بالای خروجی کارتان ببینید.

1708168438 661 لو دادن کارت صدا و تجهیزات میکس و مستر صدابرداران
لو دادن کارت صدا و تجهیزات میکس و مستر صدابرداران حرفه ای ۱۳

 حتی اگر بودجه کافی برای اینکار را ندارید به مرور عمل به خرید کنید و این کار را از مهم ترین نرم افزار کارتان اغاز کنید و کم کم همه پلاگین ها اورجینال و وی اس تی های ملزوم را بر پایه برتری تهیه کنید.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments