وقتی کودکتان سردرد دارد، حواستان به این علائم باشد

هنگامی کودکتان سردرد دارد، حواستان به این علائم باشد


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، بعضی اوقات سردرد در کودکان می‌تواند نشانهٔ مشکلی باشد. با ما همراه باشید تا مواردی که نیاز به دقت بیشتری دارند را ببینید.


هنگامی سردرد همراه با تب و گرفتگی گردن است

کودک شما باید بتواند به سمت بالا و به سقف نگاه کند، با چانه‌اش سینه‌اش را لمس کند و سرش را به جلو و عقب حرکت دهد. اگر نمی‌تواند این کارها را بکند، باید او را به اورژانس برسانید تا یقین شوید مننژیت ندارد.


هنگامی درد شدید است و با پشتیبانی استامینوفن یا ایبوپروفن خوب نمی‌بشود

هر درد بدی در هر جایی از بدن در این شرایط نیاز به بازدید پزشکی دارد.


هنگامی یک سردرد همراه با استفراغ‌های مکرر و مداوم است، خصوصاً هنگامی که دیگر علائم همانند تب یا اسهال وجود ندارند

امکان پذیر علت فقط یک ویروس باشد. این چنین کودکان امکان پذیر سپس از ضربه به سر دچار استفراغ شوند. به هر حال باید کودک را به پزشک برسانید؛ چون استفراغ می‌تواند نشانهٔ سختی بر مغز باشد.

ادامه مطلب
راز بهبود کبد چرب و ویتامین سودمند برای مبتلایان به آن آشکار شد
آخرین مطالب

کودک علاوه بر سردرد به طور غیرمعمولی خواب‌آلود است یا در راه‌رفتن، سخن‌زدن یا دیگر فعالیت‌های عادی مشکل دارد

باز هم امکان پذیر پای یک ویروس در بین باشد؛ اما شما باید کودک را نزد پزشک ببرید.


هنگامی سردرد کودک را از خواب بیدار می‌کند

بعضی اوقات بچه‌ها به دلایل فرد دیگر از خواب بیدار شده و فهمید خواهد شد سردرد دارند؛ این قضیه‌ای نیست. اما اگر خود درد کودک را از خواب بیدار کند، بعد یک سردرد معمولی نیست و باید کودک را به پزشک برسانید.

ادامه مطلب
دسر محبوب ایرانی‌ها در لیست محبوب‌ترین دسرهای سنتی دنیا برای افطار


هنگامی سردرد با درازکشیدن بدتر می‌بشود

حالتی که زنگ هشدار را روشن می‌کند این است که صبح، سردرد در شدیدترین حالت امکان پذیر و به‌مرور با جلو رفتن روز، سردرد بهتر می‌بشود. این سردرد می‌تواند علامت افزایش سختی بر مغز باشد. اگر فهمید شدید الگوی سردرد کودکتان این‌این چنین است، او را به نزد پزشک ببرید.

کودک شما باید بتواند به سمت بالا و به سقف نگاه کند، از چانه تا سینه‌اش را لمس کند و سرش را به جلو و عقب حرکت دهد. اگر نمی‌تواند این کارها را بکند، باید او را به اورژانس برسانید تا یقین شوید مننژیت ندارد

 

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

هنگامی سردرد مکرر است یا زندگی روزمره را مختل کرده است

اگر کودکتان دو بار در هفته یا زیاد تر دچار سردرد می‌بشود، یا سردردش علتشده به‌سختی تکالیفش را انجام دهد، بازی کند یا به فعالیت‌های معمول دیگر خود بپردازد، بعد باید او را نزد پزشک ببرید. یقیناً لزوماً پای یک مشکل جدی در بین نیست، اما قیمت این را دارد که خیالتان راحت بشود.

ضمناً یادتان باشد شما نباید مرتباً به کودک دارو بدهید. معلوم شده مکرراً به کودک دارو دادن می‌تواند سردردهایش را مکررتر هم بکند.

ادامه مطلب
خوراکی خوشمزه و طبیعی که دهان و دندان و روده را ضدعفونی، از پوسیدگی دندان جلوگیری و دندان ها را سفید می کند_اصفهانیا


اگر هر قضیه‌ای نگرانتان می‌کند، حتی اگر در این فهرست نباشد

همیشه به حس پدرانه یا مادرانه خود اهمیت دهید و فکر نکنید نگرانی‌های شما در رابطه فرزندتان همیشه بی‌مورد است. اگر چیزی درست به نظرتان نمی‌رسد یا سؤالی دارید با پزشک کودکتان نقل کنید.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments