پول‌های مسدودشده خودروهای وارداتی

آیا پول‌های مسدودشده خودروهای وارداتی آزاد شده است؟


روز قبل خبرگزاری ایسنا به نقل از مدیر سامانه یکپارچه ماشین، خبرداد که پول‌های مسدودشده خودروهای وارداتی آزاد شده است. «مهدی تقدسی» در گفتگو با خبرگزاری ایسنا خبرداد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سیستم بانکی، ۵۰۰ میلیون تومان وجه مسدودشده خود را برداشت کنند. حال آن‌که به نظر می‌رسد این چنین اتفاقی در عمل رخ نداده است.

آن‌گونه که کاربران در شبکه‌های اجتماعی گفتن کرده‌اند، تا این مدت امکان برداشت پول‌های مسدودشده خودروهای وارداتی برای آن‌ها وجود ندارد. کاربران بعد از تماس با بانک‌ها نیز فهمید شده‌اند که تا این مدت دستورالعمل یا بخشنامه‌ای برای آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده از سوی بانک‌ها اراعه نشده است. به این علت تا وقتی که بخشنامه آزادسازی وجه بلوکه‌شده از سوی دفتر مرکزی بانک به همه شعبات آن ارسال نشود، امکان برداشت پول‌های مسدودشده خودروهای وارداتی وجود ندارد.

ادامه مطلب
تعداد خودروهای فرسوده ایران چه مقدار است؟

پول‌های مسدودشده خودروهای وارداتی تا این مدت آزاد نشده است

یقیناً این روال در مرحله های اول و دوم ثبت‌نام خودروهای یکپارچه نیز تکرار شده می بود. به‌طور معمول هنگامی که خبر آزادسازی پول بلوکه‌شده انتشار می‌بشود، تا این مدت بانک‌ها بخشنامه‌های مربوط به خود را انتشار نکرده‌اند. به این علت زمان وقتی طول می‌کشد تا کاربران بتوانند پول‌های بلوکه‌شده خود را از حساب خارج کنند. کاربران برای آن‌که بدانند چه وقتی موعد برداشت وجه بلوکه‌شده فرا می‌رسد، باید اخبار مرتبط به حوزه بانکی را پیگیری کنند. این چنین انتظار می‌رود با رخ‌دادن چندباره این اتفاق، مدیران سامانه یکپارچه اظهارنظرهای دقیقی را در این مورد گفتن کنند و با اظهار زودهنگام یک خبر، جهت آشفتگی مشتریان نشوند.

آیا پول‌های مسدودشده خودروهای وارداتی آزاد شده است؟ ۷

طی مرحله تازه ثبت‌نام خودروهای وارداتی، متقاضیان بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب بانکی خود بلوکه می‌کردند تا امکان ثبت‌نام ماشین برای آن‌ها فراهم بشود. در این مرحله تعداد بسیاری از حساب‌های بلوکه‌شده متعلق به بانک ملت می باشند. این بانک در تبلیغات گوناگون، آمادگی خود را برای همکاری در فرآیند ثبت‌نام خودروهای وارداتی اظهار کرده می بود. در این مرحله از ثبت‌نام تازه خودروهای وارداتی، تنها خودروهای چینی قابل انتخاب توسط مشتریان بودند.

ادامه مطلب
فرصت جایگزینی چانگان CS35‌ پلاس در سامانه یکپارچه فراهم شد
آخرین مطالب



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments