دسترسی به سکوهای خارجی در قالب پوسته امکان‌پذیر می‌شود

دسترسی به سکوهای خارجی در قالب پوسته مقدور می‌بشود


بر پایه اظهار پایگاه خبر‌رسانی مرکز ملی فضای مجازی، رئیس این مرکز، مصوبه شورای عالی فضای مجازی ابلاغ کرده است که بر پایه آن دسترسی کاربران به سکوهای پرمخاطب خارجی مقدور می‌بشود. متن این مصوبه انتشار نشده و تا این مدت جزئیاتی از آن در دست نیست.

«سیدمحمدامین آقامیری»، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، صبح امروز مصوبات جلسه نود و ششم شورای عالی فضای مجازی را درخصوص امکان دسترسی به سکو‌های خارجی با سازوکار‌های حکمرانی‌پذیر، ساماندهی مطلب‌رسان‌های اجتماعی و تشکیل سامانه ملی و جامع داده ابلاغ کرد.

بر پایه مصوبه سوم جلسه شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی موظف شده است تا سامانه ملی سنجش و پایش داده‌ای فضای مجازی را در همه لایه‌های فضای مجازی ظرف زمان سه ماه تشکیل کند و همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، نهاد‌ها و تنظیم‌گران بخشی نیز موظف می باشند تا دسترسی به داده‌ها و سامانه‌های مرتبط با فضای مجازی را برای مرکز ملی فضای مجازی فراهم کنند.

ادامه مطلب
اندروید 14 به‌زودی پشتیبانی از Passkey را برای اپلیکیشن‌ها آسان‌تر می‌کند

بر پایه این خبر، در مصوبه مربوط به سکوهای خارجی، تنظیم‌گران بخشی موظف شده‌اند برای تشکیل تنوع در سبد مصرف کاربران با سازوکارهای حکمرانی‌پذیر و با مقصد از بین بردن نیاز مردم، سکوها و خدمات پرکاربرد خارجی را که امکان اراعه خدمات در قالب پوسته برای آنها وجود دارد، شناسایی و شرایط فعالیت آنها را در داخل سرزمین فراهم کنند.

به اظهار این مصوبه، تنظیم گران بخشی موظف می باشند در حوزه تنظیم‌گری خود ظرف زمان یک ماه، خدمات و سکو‌های پرکاربرد خارجی را شناسایی و امکان فنی برای دسترسی کاربران به خدمات سودمند خارجی را در قالب‌های حکمرانی‌پذیر مورد بازدید قرار داده و ضوابط اراعه خدمات یادشده را به مرکز ملی فضای مجازی اراعه کنند.

ادامه مطلب
هدست اپل ویژن پرو بعد از آمریکا ابتدا در کدام کشورها اراعه می‌شود؟

مسئله آخر این که مطابق این مصوبه، مرکز ملی فضای مجازی نیز موظف است بعد از بازدید، مجوز ملزوم جهت فعالیت قسمت خصوصی را به تنظیم‌گران بخشی بدهد.

اما در رابطه هیچ‌کدام از جزئیات این مصوبه همانند «سازوکارهای حکمرانی‌پذیر» و«در قالب پوسته‌بودن» اطلاعاتی در دست نیست و باید تا انتشار کردن متن کامل این مصوبه چشم به راه ماند.

در قسمت فرد دیگر از این ابلاغیه نیز مقرر شده تا سیاست‌ها و عمل های ساماندهی مطلب‌رسان‌های اجتماعی درخصوص مرجع صدور مجوز شبکه‌های اجتماعی و مطلب‌رسان‌ها برای تصویب در شورای معین شورای عالی فضای مجازی نقل بشود.

این چنین بر پایه مصوبه سوم جلسه شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی موظف شده است تا سامانه ملی سنجش و پایش داده‌ای فضای مجازی را در همه لایه‌های فضای مجازی ظرف زمان سه ماه تشکیل کند و همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، نهاد‌ها و تنظیم‌گران بخشی نیز موظف می باشند تا دسترسی به داده‌ها و سامانه‌های مرتبط با فضای مجازی را برای مرکز ملی فضای مجازی فراهم کنند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

ادامه مطلب
اتحادیه اروپا می‌خواهد با قانون کنترل چت، همه مطلب‌های کاربران را اسکن کند_اصفهانیا

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments