«مارک زاکربرگ» برای آزمایش تراشه‌ مغزی «ایلان ماسک» عجله‌ای ندارد

«مارک زاکربرگ» برای آزمایش تراشه‌ مغزی «ایلان ماسک» عجله‌ای ندارد


«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا به‌تازگی با وجود در یک پادکست درمورد موارد مختلفی سخن بگویید کرده است. او در جریان این برنامه اشاره کرده که هیچ عجله‌ای برای آزمایش تراشه مغزی گسترش‌یافته توسط شرکت‌هایی نظیر نورالینک متعلق به «ایلان ماسک» ندارد.

به گزارش اینسایدر، مدیرعامل متا در قسمتی از پادکست «Morning Brew Daily» که روز جمعه انتشار شد، در رابطه رابط‌های مغز و کامپیوتر سخن بگویید کرد. زاکربرگ در این رابطه او گفت:

«یکی از چیزهای عجیبی که روی آن کار می‌کنیم، رابط عصبی است. منظورم چیزی همانند یک تراشه نیست که داخل مغز شما کار گذاشته بشود. احتمالا در آینده فردی این چنین چیزی بسازد، اما من نمی‌خواهم از نسخه ۱ آن منفعت گیری کنم.»

اشاره زاکربرگ به تراشه مغزی ایلان ماسک؟

«مارک زاکربرگ» برای آزمایش تراشه‌ مغزی «ایلان ماسک» عجله‌ای ندارد ۷

در حالی که او به نام هیچ شرکتی اشاره نکرده است، اما شناخته‌شده‌ترین نام در بین افرادی که روی رابط‌های مغز و کامپیوتر کار می‌کنند، نورالینک (Neuralink) متعلق به ایلان ماسک است.

ادامه مطلب
بستن اکانت جستوجو‌کننده جت ایلان ماسک، یکی از انگیزه‌های خرید توییتر می بود
آخرین مطالب

ماسک ماه قبل حرف های می بود که نورالینک تراشه خود را برای اولین بار در مغز یک انسان بیمار قرار داده است. مقصد این فناوری پشتیبانی به افراد دارای اوتیسم و اسکیزوفرنی است و این چنین با وجود آن می‌توان روشی را گسترش داد تا کاربران فقط با فکرکردن بتوانند از دستگاه‌هایی همانند گوشی یا رایانه خود منفعت گیری کنند. اوتیسم و اسکیزوفرنی نوعی اختلال می باشند و نه بیماری.

اخیراً وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) نیز حرف های می بود که برای رقابت با شرکت نورالینک ایلان ماسک، تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۵ تراشه مغزی خود را گسترش دهد.

ادامه مطلب
ایلان ماسک علت انفجار دومین مأموریت استارشیپ را گفت

دانشمندانی که روی مغز مطالعه می‌کنند، تردید دارند که فناوری Neuralink بتواند ناهنجاری‌های مغز را رفع کند یا معماری رشد آن را تحول دهد، اما معتقد می باشند که این تراشه به گمان زیاد می‌تواند به بیماران فلج پشتیبانی کند تا راحت‌تر حرکت کنند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments