تصویر یک تبلت همراه با کنترلر

راهنمای خرید بهترین تبلت های گیمینگ


بهترین تبلت های گیمینگ، به گیمرها این امکان را خواهند داد تا در هر زمان و مکان به توانایی بازی مورد علاقه خود بپردازند. این تبلت‌ها ترکیبی از قوت پردازش عالی و قابلیت حمل را اراعه خواهند داد. تبلت‌ های مخصوص بازی، با داشتن سخت افزار قوی، توانایی اجرای بازی‌های گوناگون را با بهترین کیفیت دارند.

طی سال‌های تازه تبلت های گیمینگ به محبوبیت بسیاری بین گیمرها دست یافته‌اند. برای انتخاب تبلت مناسب، باید به نکاتی همانند نرخ بروزرسانی عکس، قوت پردازنده و کارت گرافیک دقت داشت. در این راهنمای خرید تبلت گیمینگ از ویجیاتو به معارفه و بازدید بهترین تبلت‌های مخصوص بازی می‌پردازیم.


بهترین تبلت های گیمینگ چه‌ ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب بهترین تبلت های گیمینگ، باید با ویژگی‌های آن آشنا باشیم. یکی از ویژگی‌های مهم بهترین تبلت های مخصوص بازی، سخت افزار قوی آن‌‌ها است. این تبلت‌ها با منفعت گیری از پردازنده‌های قوی، می‌توانند بازی‌های گوناگون را در بیشترین سطح کیفیت اجرا کنند.

تصویر تبلت گیمینگ ایسوس مدل ROG Flow Z13

طبق معمول بهترین تبلت‌ برای بازی کردن دارای حافظه ذخیره سازی بالا است، و برای ترقی حافظه‌ از microSD حمایتمی‌کند. این چنین منفعت گیری از نمایشگرهایی با نرخ بروزرسانی بالا، علتلذت قسمت‌تر شدن توانایی بازیکنان می‌بشود. داشتن نمایشگر بزرگ و رزولوشن عالی، یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین تبلت ها برای بازی کردن است.

یکی از مزیت‌های بهترین تبلت های گیمینگ، چند منظوره بودن‌ آن‌ها است. سازگاری با لوازم‌جانبی متنوع همانند کنترلرهای گوناگون، قلم‌های نوری‎ و یا موس و کیبورد علتتنوع کاربری تبلت‌ های مخصوص بازی می‌بشود. اگرچه این تبلت‌ها برای انجام بازی‌ها طراحی شده‌اند، اما از آن‌ها می‌توان برای فعالیت‌های روزمره‌ نیز منفعت گیری کرد.


تبلت گیمینگ ایسوس مدل ROG Flow Z13

ایسوس (Asus) از محبوب‌ترین کمپانی‌ها بین گیمرها است. از محصولات متنوع این کمپانی می‌توان به لپ تا‌پ‌های گیمینگ و موس و کیبورد مخصوص بازی اشاره کرد. از دیگر محصولات این برند، می‌توان به تبلت های مخصوص بازی سری ROG Flow اشاره کرد. تبلت مخصوص بازی Asus ROG Flow Z13 با داشتن ظاهری خاص و یقیناً سخت افزاری پرقدرت، جزو بهترین تبلت‌ ها برای بازی کردن است.

تصویر از تبلت‌ گیمینگ برند ایسوس

این محصول با داشتن قیمت نزدیک به ۱۵۷ میلیون تومان تبلت ارزان قیمتی نیست، ولی با دقت به سخت افزار قوی، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد. تبلت تبلت مناسب برای بازی ایسوس، با داشتن نمایشگری با نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز و رزولوشن Full HD  (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) توانایی بصری بی‌نظیر اراعه می‌کند.

ادامه مطلب
یک فیلم، دو نگاه: نقد فیلم Barbie

این تبلت از پردازنده Core i9 نسل ۱۲، ۱۶ گیگ رم از نوع DDR5 و کارت گرافیک Geforce 3050 ti منفعت گیری می‌کند. این چنین با حمایتاز پورت Mobile XG به کاربران امکان منفعت گیری از کارت گرافیک خارجی (External GPU) را می‌دهد. این تبلت ۱۳ اینچ، با منفعت گیری از سخت افزار قوی و ویندوز ۱۱ توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت عالی را دارد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید
مدل Asus ROG Flow Z13
صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز
پردازنده i9 نسل ۱۲
مقدار رم ۱۶ گیگ رم
قیمت نزدیک به ۱۵۷ میلیون تومان

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8

سامسونگ (Samsung) یکی از شناخته شده‌ ترین برندها در دنیا است. در طی سال‌ها این کمپانی با تشکیل محصولات متنوع و باکیفیت توانسته است مطمعن کابران را جلب کند. از گوشی‌ هوشمند تا نمایشگرهای گوناگون توسط این کمپانی تشکیل خواهد شد. در این قسمت به برسی تبلت Galaxy Tab S8 از این کمپانی نام‌آشنا می‌پردازیم.

تصویری از تبلت‌ گیمنگ سامسونگ مدل S8

این تبلت تازه ترین مدل از سری Galaxy Tab است و با قیمت ۵۱ میلیون تومان در بازار سرزمین به فروش می‌رسد. این محصول با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارای وضوح عکس خوبی است. نمایشگر ۱۱ اینچی و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، این تبلت را به انتخاب مناسبی برای گیمرها تبدیل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این تبلت حمایتاز سیم کارت است که علتمی‌بشود کابر تنها به اتصال وای‌فای محدود نشود. با منفعت گیری از رم ۸ گیگابایتی و پردازنده Snapdragon 8 مناسب اجرای بازی‌ها است. این چنین از دیگر مزیت‌های این تبلت می‌توان به حمایتاز قلم‌نوری اشاره کرد.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا
مدل Samsung Galaxy Tab S8
صفحه نمایش ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده Snapdragon 8 
مقدار رم ۸ گیگ رم
قیمت نزدیک به ۵۱ میلیون تومان

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 9

کمپانی مایکروسافت (Microsoft) زیاد تر برای تشکیل و ساخت انواع نرم‌ افزار و سخت‌ افزار شهرت دارد. یکی از محصولات شناخته شده این برند بین گیمرها کنسول خانگی ایکس‌باکس است. این چنین لپ تاپ‌ها و تبلت‌های سری Surface جزو محصولات پرفروش این کمپانی می باشند.

تصویر یکی از تبلت‌های مایکروسافت

این محصول با قیمت نزدیک به ۷۰ میلیون تومان در دسترس علاقه‌مندان است. وزن پایین و بدنه آلومینیومی این محصول، علتراحتی حمل آن برای کاربر می‌بشود. این تبلت با منفعت گیری از صفحه نمایش با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز انتخاب خوبی برای توانایی بازی‌ها با وضوح عکس عالی است.

تبلت ۱۳ اینچ مایکروسافت مدل Surface Pro 9 از پردازنده Core i5 نسل دوازده و ۸ گیگابایت رم از نوع DDR5 منفعت می‌برد. این مدل با حمایتاز قلم نوری و عمر بالای باتری مناسب فعالیت‌های روزمره و حتی طراحی و نقاشی‌دیجیتال است. اگر به جستوجو تبلت تبلت مناسب برای بازی کردن، با عمر بالای باتری و پردازنده قوی هستید، این محصول مخصوص شما است.

مدل Microsoft Surface Pro 9
صفحه نمایش ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده i5 نسل ۱۲
مقدار رم ۸ گیگ رم
قیمت نزدیک به ۷۰ میلیون تومان

تبلت اپل مدل iPad Pro 11

در سال‌های تازه اپل (Apple) یکی از کمپانی‌های پرفروش‌ و سودآور بوده است. اپل با اراعه محصولاتی همانند تلفنهای هوشمند، تبلت و لپ تاپ توانسته است سابقه فوق الاده در تشکیل و اراعه محصولات گوناگون بدست بیاورد. همه محصولات این کمپانی در خوش‌ساخت و گران‌قیمت بودن اشتراک دارند. تبلت اپل مدل iPad Pro11 هم از این قاعده مستثنی نیست.

تصویری از آیپد مدل  iPad Pro 11

تبلت‌های اپل که به آن‌ها آیپد نیز حرف های می‌بشود، اکثرا قیمت بالایی دارند. این محصول قیمتی نزدیک به ۴۵ میلیون تومان دارد، که نسبت به مشخصات و ویژگی‌های آن قابل‎‌قبول است. این تبلت مناسب بازی در دو مدل با رم‌های ۱۶ و ۸ گیگابایت تشکیل می‌بشود، این چنین از تازه ترین پردازنده اپل یعنی پردازنده M2 منفعت می‌برد.

ادامه مطلب
سود سالانه سونی برای اولین‌بار در 24 سال قبل از سامسونگ زیاد تر شد

منفعت گیری از نمایشگر ۱۲.۹ اینچ با وضوح عکس ۱۶۶۸ در ۲۳۸۸ پیکسل و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، جهت بهبود توانایی بصری بازیکنان زمان انجام بازی می‌بشود. این تبلت از تکنولوژی True tone برای افت خستگی چشم کاربر و افزایش دقت رنگ‌ها منفعت گیری می‌کند.

مدل Apple iPad Pro 11
صفحه نمایش ۱۶۶۸ در ۲۳۸۸ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده Apple M2
مقدار رم ۸ گیگ رم
قیمت نزدیک به ۴۵ میلیون تومان

تبلت‌ گیمینگ شیائومی مدل Mi Pad 5 Pro

شیائومی (Xiaomi) از جمله برندهای پرفروش‌ و با محصولات اقتصادی است. محصولات این برند طبق معمول دارای کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی می باشند. اگر به جستوجو یک تبلت مخصوص بازی با قیمت مناسب هستید، به این محصول یک نگاهی بیندازید.

تصویری از تبلت شیائومی

تبلت شیائومی مدل Pad 5 Pro با قیمت نزدیک به ۲۲ میلیون تومان، از مشخصات قابل‌قبولی برخودار است. این محصول با نمایشگر ۱۱ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مناسب انجام بازی‌ها است. این چنین این مدل دارای دوربین قابل‌قبولی است. دوربین مهم با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی دارای ۸ مگاپیکسل است.

این تبلت مناسب بازی با حافظه دخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت، از حافظه‌های micro SD حمایتنمی‌کند. با منفعت‌گیری از پردازنده ۸۶۰ Snapdragon و ۶ گیگابایت رم، کارکرد مساعد برای اجرای بازی‌ها دارد. عمر باتری برای انجام بازی نزدیک به ۵ تا ۶ است، که مقدار قابل‌قبولی است.

مدل Xiaomi Mi Pad 5 Pro
صفحه نمایش ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده ۸۶۰ Snapdragon
مقدار رم ۶ گیگ رم
قیمت نزدیک به ۲۲ میلیون تومان

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 

کمتر فردی وجود دارد که با محصولات این کمپانی آشنا نباشد. این برند با اراعه محصولات خوش‌ساخت و با قیمت‌های متنوع، به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تکنولوژی تبدیل شده. یکی از محصولات خوش‌ساخت این کمپانی، تبلت مخصوص بازی Galaxy Tab A8 است.

تصویر تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 

این محصول با قیمت مناسب نزدیک به ۱۰ میلیون تومان در دسترس گیمرها است. تبلت‌ مخصوص بازی سامسونگ، از کیفیت ساخت خوبی منفعت می‌برد. داشتن جنس آلومینیومی علتمقاومت زیاد تر آن دربرابر ضربه‌‌های کوچک می‌بشود. این چنین این مدل در سه رنگ صورتی، نقره‌ای و خاکستری اراعه می‌بشود.

ادامه مطلب
توافقی بین بنیان‌گذاران شرکت و ایلان ماسک وجود نداشته است

این تبلت از پردازنده Unisoc Tiger T618 با شدت ۲ گیگاهرتز منفعت می‌برد. نمایشگر ۱۰.۵ اینچ این مدل با وضوح عکس Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)، کیفیت عکس خوبی برای بازی‌های گوناگون اراعه می‌کند. اما امکان پذیر نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز و تنها ۴ گیگابایت رم، برای برخی از گیمرها مناسب نباشد.

مدل Samsung Galaxy Tab A8
صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز
پردازنده Unisoc Tiger T618
مقدار رم ۴ گیگ رم
قیمت نزدیک به ۱۰ میلیون تومان

تبلت گیمینگ لنوو مدل Tab K10

بدون شک لنوو (Lenovo) یکی از کمپانی‌های خلاق و پیشرو در عرصه تکنولوژی است. این کمپانی با اراعه محصولات بادوام و باکیفیت شهرت اشکار کرده است. محصولات لنوو با طراحی‌های منحصر به فرد و منفعت گیری از تازه ترین فناوری‌ها، توانسته‌اند پیروزی‌های چشم‌گیری در بازار تکنولوژی را به‌دست آورند.

تصویری از تبلت های گیمینگ مدل Tab K10

این تبلت مخصوص بازی با قیمت نزدیک به ۱۵ میلیون تومان، در بازار سرزمین به فروش می‌رسد. این محصول با داشتن مشخصات عالی قیمت‌خرید بالایی دارد. مدل K10 از نمایشگر ۱۰.۳ اینچ با پنل IPS و روزلوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل منفعت می‌برد.

این مدل با منفعت گیری از پردازنده MediaTek Helio P22T و ۴ گیگابایت رم، این تبلت مناسب برای بازی کردن با کیفیت معمولی است. این چنین از مزایای این تبلت مخصوص بازی، می‌توان به حمایتاز قلم نوری و کیبورد اشاره کرد.

مدل Lenovo Tab K10
صفحه نمایش ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز
پردازنده MediaTek Helio P22T
مقدار رم ۴ گیگ رم
قیمت نزدیک به ۱۵ میلیون تومان

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation

محصولات اپل طبق معمول زیاد خوش‌ساخت و با دوام می باشند. دقت به جزئیات، به اپل اجازه می‌دهد تا محصولاتی با کیفیت و دوام بالا اراعه دهد. منفعت گیری از فناوری‌های پیشرفته و سیستم‌عامل اختصاصی خود، علتانتقال توانایی کاربری بی‌نظیر می‌بشود.

تصویر آیپد مدل iPad Mini 6th Generation

نسل ششم تبلت‌های اپل در سال ۲۰۲۱ با مشخصات قابل توجهی به بازار اراعه شدند. با قیمت نزدیک به ۳۱ میلیون تومان، این محصول از پردازنده قوی A15 Bionic منفعت گیری می‌کند. این پردازنده برای اجرای بازی‌های گوناگون و برنامه‌های پرطرفدار، کارکرد زیاد مناسبی دارد. این چنین این محصول دارای ۴ گیگ رم و فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگ است.

ادامه مطلب
سود سه‌ماهه سامسونگ بیشتر از 900 درصد افزایش یافت_اصفهانیا

این مدل همانند نسل‌های قبل این تبلت دارای نمایشگر بزرگی نیست و تنها ۸.۳ اینچ است. منفعت گیری از رزولوشن ۲۲۶۶ در ۱۴۸۸ پیکسل و پنل IPS توانایی بصری خوبی برای گیمرها فراهم می‌کند. با کیفیت عکس و تراکم پیکسل‌ بالا، جزئیات و رنگ‌ها در بازی‌ها به خوبی به نمایش درمی‌آیند.

مدل iPad Mini 6th Generation
صفحه نمایش ۲۲۶۶ در ۱۴۸۸ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز
پردازنده A15 Bionic
مقدار رم ۴ گیگ رم
قیمت نزدیک به ۳۱ میلیون تومان

تبلت گیمینگ لنوو مدل Lenovo Tab p12

کمپانی لنوو با اراعه تبلت و لپ تاپ‌های با کیفیت در تنوع قیمتی متفاوت، انتخاب مناسبی برای گیمرها است. تبلت‌های لنوو با حمایتاز لوازم‌های جانبی متعدد از قیمت خرید بالایی برخودار هستنند. در این قسمت به بازدید تبلت Tab p12 از این کمپانی می‌پردازیم.

تصویر تبلت گیمینگ لنوو مدل tab p12

این تبلت با قیمت نزدیک به ۳۰ میلیون تومان، از نمایشگر ۱۲.۶ اینچ با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز منفعت گیری می‌کند. این محصول با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل قابلیت اراعه عکس با کیفیت و با وضوح قابل‌قبول را دارد. تبلت دارای سخت‌ افزار قدرتمندی می‌باشد، که توانایی اجرای بازی و برنامه‌های گوناگون را دارد.

تبلت مخصوص بازی لنوو با منفعت گیری از پردازنده Snapdragon 870 و ۸ گیگابایت رم، توانایی اجرای بازی‌ها با وضوح عالی را دارد. این چنین برای ترقی حافظه دستگاه، کاربران می‌توانند از کارت‌های MicreSD منفعت گیری کنند. حمایتاز کیبورد مخصوص و قلم نوری یکی دیگر از مزیت‌های این تبلت است.

مدل lenovo tab p12
صفحه نمایش ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
پردازنده Snapdragon 870
مقدار رم ۸ گیگابایت
قیمت نزدیک به ۳۰ میلیون تومان

تبلت مایکروسافت مدل Surface Go 2

اگر گیمر باشید حتما کمپانی مایکروسافت را به خوبی میشناسید. این برند با فعالیت‌های گسترده در حوضه‌های نرم‌ افزار و سخت‌ افزار به یکی از بزرگترین و با نفوذ تربن کمپانی‌ها تبدیل شده است. تبلت‌های سری Surface از جمله تبلت‌ها خوش‌ساخت با سخت‌ افزار قوی می باشند.

تصویر تبلت مایکروسافت Surface Go 2

تبلت مایکروسافت مدل Surface Go 2 قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان دارد. این تبلت با حمایتاز لوازم‌جانبی و کیفیت ساخت عالی، یکی از بهترین تبلت ها برای بازی کردن است. این محصول با صفحه‌نمایش ۱۰.۵ اینچی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل مناسب بازی و فعالیت‌های روزمره است.

سخت افزار این مدل شامل پردازنده Pentium Gold از شرکت اینتل و ۸ گیگ رم می‌بشود. این چنین این مدل از سیم‌کارت و اینترنت همراه حمایتمی‌کند، ولی برای مکالمه قابل منفعت گیری نیست. درآخر جنس بدنه از آلیاژ منیزیوم است که مقاومت خوبی در براربر ضربه‌های کوچک دارد.

مدل Surface Go 2
صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتز
پردازنده Pentium Gold
مقدار رم ۸ گیگابایت
قیمت نزدیک به ۳۰ میلیون تومان

سخن پایانی

خرید بهترین تبلت مخصوص بازی، امکان توانایی بازی‌های گوناگون در هر مکان را به گیمرها می‌دهد. انتخاب بهترین تبلت های گیمینگ به علت تنوع زیاد، می‌تواند امری دشوار و گیج کننده باشد. با اهمیت ترین ویژگی‌های این تبلت‌ها شامل پردازنده مناسب، رم کافی و نرخ بروزرسانی بالا می‌بشود. در این راهنمای خرید تبلت گیمینگ به برسی و معارفه بهترین تبلت ها برای بازی کردن پرداختیم.

این چنین در انتها از شما می‌خواهم که نوشته مرتبط با بهترین برنامه دی ان اس را نیز مطالعه کنید.

بهترین برندهای تشکیل کننده تبلت کدامند؟

برندهایی همانند ایسوس (Asus)، سامسونگ (Samsung)، لنوو (Lenovo) و اپل (Apple) از معتبرترین تشکیل کنندگان تبلت می باشند.

ویژگی‌های بهترین تبلت های گیمینگ چیست؟

ویژگی‌های این تبلت‌ها شامل پردازنده قوی، نمایشگر با کیفیت و نرخ بروزرسانی بالا می‌بشود.

بهترین تبلت برای بازی کردن به چند گیگ رم نیاز دارد؟

تبلت‌هایی با رم ۴ گیگ یا بالاتر مناسب انجام بازی می باشند.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments