رشد دنباله‌دار هواوی در بازار چین همچنان به فروش آیفون صدمه می‌زند

رشد دنباله‌دار هواوی در بازار چین هم چنان به فروش آیفون صدمه می‌زند


مطابق گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ اپل، به نظر می‌رسد نزدیک به ۳۰ درصد از درآمد این غول فناوری در این فصل به لطف وجود در بازار چین بوده است. بااین‌حال این شرکت با افت ۱۳ درصدی فروش روبه رو است که درصورت ادامه‌داربودن، ضربه سنگینی به سهم بازار این شرکت خواهد زد. از عوامل رکود فروش آیفون‌ در چین، رشد هواوی و عملکردهای ضعیف این شرکت کالیفرنیایی در اراعه نوآوری در تلفنهایش بوده است.

منبعی آگاه در ایکس نظرات تحلیل‌گران گوناگون را درمورد رکود فروش آیفون در بازار چین انتشار کرده است. «مینگ-چی کو»، تحلیل‌گر مسائل اپل، قویاً معتقد است که مصرف‌کنندگان تلفنهای هوشمند پریمیوم در چین، تلفنهای تاشو را به‌ آیفون‌ها ترجیح خواهند داد. اکنون شرکت‌های گوناگون چینی درحال رقابت برای تشکیل زیاد تلفنهای تاشو با سخت‌افزارهای پیشرفته می باشند؛ چرا که این چنین محصولی برای مصرف‌کنندگان چینی جذابیت بیشتری نسبت به آیفون‌ها دارد.

ادامه مطلب
ویدیوی قاب منتسب به آیفون 16، طراحی این گوشی را قبول می‌کند + ویدیو_اصفهانیا

عوامل رکود فروش آیفون در چین

رشد دنباله‌دار هواوی در بازار چین هم چنان به فروش آیفون صدمه می‌زند ۷

درکنار وجود شرکت‌هایی همانند هواوی که بهتر به نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان چینی جواب خواهند داد، شرکت اپل با سیاست‌ها و خط‌مشی‌های خود به فروش آیفون صدمه می‌زند. به‌گفتن مثال، اکثر رقبای اپل تلفنهای خود را به نمایشگرهایی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز تجهیزکرده‌اند، در حالی که تا این مدت تلفنهای ارزان‌تر اپل همانند آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس فاقد این چنین قابلیتی می باشند. یقیناً این چنین سیاستی امکان پذیر مشتریان را به خرید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس ترغیب کند، اما از طرفی اپل مشتریانی را که بودجه خرید این تلفنهای پرچمدار را ندارند، از دست می‌دهد.

یقیناً رقیب اپل یعنی هواوی نیز با مسائلی مواجه است. این شرکت چینی تراشه‌های خود را از شرکت SMIC تهیه می‌کند. حرف های می‌بشود نیمه‌رساناهای تازه این شرکت با فرایند تشکیل ۵ نانومتری ساخته خواهند شد؛ اما به نظر می‌رسد ساخت این تراشه‌ها تا ۵۰ درصد گران‌تر از تراشه‌های شبیه شرکت تایوانی TSMC خواهد می بود.

ادامه مطلب
شگفت انگیز‌ترین 15 سال زندگی من بود_اصفهانیا
آخرین مطالب

به این علت تراشه Kirin با فناوری ۵ نانومتری هواوی علتگران‌ترشدن گوشی بعدی این شرکت خواهد شد؛ این کار خود علتمی‌بشود دیگر این گوشی مزیت قیمتی نسبت به آیفون‌ها نداشته باشد. گمان دارد گوشی بعدی هواوی تا آخر سال ۲۰۲۴ اراعه بشود، به این علت باید تا آن زمان صبر کرد، چراکه امکان پذیر بازار عظیم چین به سود اپل تحول کند.





منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments