رنجر 8

رنجر ۸ در ماه سقوط کرد


۲۰ فوریه ۱۹۶۵، کاوشگر رنجر ۸ بعد از یک مأموریت پیروزی‌آمیز، در ماه سقوط کرد.

مقصد این کاوشگر عکاسی از مناطق در نظر گرفته‌ شده‌ برای فرود آپولو و قبول آنها می بود. دریای اسایش یا Mare Tranquillitatis مکانی می بود که برای فرود آپولو ۱۱ انتخاب شده‌ می بود.

عکس‌های مأموریت رنجر برای مطالعات علمی مورد منفعت گیری قرار گرفتند. این کاوشگر در طول مأموریت خود، ۷۱۳۷ عکس از سطح ماه را قبل از این که مطابق برنامه‌ریزی به ماه برخورد کند، ارسال کرد.

فضاپیما از یک قاب آلومینیومی شش ضلعی به عرض ۱.۵ متر راه اندازی شده می بود که بالای آن یک برج مخروطی مختصر که دوربین‌های تلویزیون را نگه می‌داشت، قرار داشت.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اکسپلورر 1 به زمین بازگشت_اصفهانیا
طراحی رنجر ۸

رنجر ۸ شش دوربین تلویزیونی داشت و تنها مقصد آن مستندسازی سطح ماه می بود. دو بال پنل خورشیدی، از لبه‌های روبه رو پایه امتداد یافته‌ بودند و ارتفاع کلی فضاپیما ۳.۶ متر می بود.برق کاوشگر توسط ۹۷۹۲ سلول خورشیدی سیلیکونی حاضر در دو پنل خورشیدی فراهم می‌شد.

کاوشگر در همان روز پرتاب به ماه رسید و اولین عکس در ساعت ۹:۳۴ از ارتفاع ۲۵۱۰ کیلومتری گرفته‌ شد. ارسال ۷۱۳۷ عکس با کیفیت خوب در ۲۳ دقیقه پایانی پرواز انجام شد.

بعد از ۶۴.۹ ساعت پرواز در مدار، فضاپیما با سطح ماه در یک مسیر هذلولی مستقیم برخورد کرد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments