روش های درمان سنگ کلیه در افراد دیابتی

روش های درمان سنگ کلیه در افراد دیابتی


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، دیابت وضعیتی است که در آن بدن شما انسولین کافی برای تنظیم سطح قند خون تشکیل نمی‌کند یا نمی‌تواند به درستی از آن منفعت گیری کند و این قند خون بالا می‌تواند برای هر تکه از بدن از جمله کلیه‌ها مشکل‌ساز بشود. اگر دیابت نوع ۲ دارید، امکان پذیر ادرارتان زیاد اسیدی باشد و همین مساله خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.

سنگ کلیه وقتی تشکیل می‌بشود که غلظت بالایی از مواد خاص در ادرار وجود داشته باشد. برخی از سنگ‌های کلیه از اگزالات کلسیم اضافی ِبدن و برخی دیگر از استروئیت، اسید‌اوریک یا سیستین راه اندازی خواهد شد.

سنگ‌ها می‌توانند از سوی کلیه و از طریق دستگاه ادراری حرکت کنند. سنگ‌های کوچک امکان پذیر از بدن عبور کرده و با درد کم یا حتی بدون درد از ادرار خارج شوند. ولی سنگ‌های بزرگ‌تر درد بسیاری تشکیل می‌کنند و حتی می‌توانند در دستگاه ادراری شما مستقر شوند. با این اتفاق، جریان ادرار مسدود و عفونت یا خونریزی تشکیل می‌بشود.

ادامه مطلب
درمان افسردگی به پشتیبانی «ام‌آرآی»

درمان سنگ کلیه

سنگ‌های کوچک کلیه همیشه نیاز به درمان ندارند و به گمان زیادً به شما پیشنهاد می‌بشود که آب اضافی بنوشید تا به دفع آنها پشتیبانی بشود. ادرار رنگ پریده یا شفاف نشانگر این است که به قدر کافی آب می‌نوشید و ادرار تیره به این معناست که شما به قدر کافی آب نمی‌نوشید.

مسکن‌های بدون نسخه امکان پذیر برای افت درد یک سنگ کوچک کافی باشند؛ در غیر این صورت، پزشک می‌تواند داروی نیرومندتری تجویز کند. بعضی اوقات، پزشک امکان پذیر یک مسدودکننده آلفا را برای پشتیبانی به دفع سریع تر سنگ تجویز کند.

ادامه مطلب
علائـــــم سرماخوردگی و آنفلوانزا+ اینفوگرافی | اختصاصی

سنگ‌های بزرگ کلیه امکان پذیر نیاز به مسکن‌های قوی و مداخله زیاد تر داشته باشند چون می‌توانند علتخونریزی، عفونت مجاری ادراری یا حتی صدمه به کلیه‌ها شوند.

یکی از راه حلهای درمانی رایج، سنگ‌شکنی با موج ضربه‌ای است که از امواج ضربه‌ای برای شکستن سنگ منفعت گیری می‌کند.

اگر سنگ در حالب شما باشد، پزشک امکان پذیر بتواند آن را با یورتروسکوپ بشکند.

اگر سنگ‌های شما زیاد بزرگ و غیر‌قابل دفع می باشند، امکان پذیر نیاز به جراحی داشته باشید.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

پیشگیری از راه اندازی سنگ کلیه

اگر سنگ کلیه داشته باشید، خطر ابتلا به ‌سنگ‌های زیاد تر در شما زیاد تر است؛ ولی می‌توانید با نگه داری یک رژیم غذایی مغذی و مدیریت وزن خود، خطر کلی خود را افت دهید.

ادامه مطلب
آماده‌سازی صندوق‌های رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

این چنین مهم است که روزانه مقدار بسیاری مایعات مصرف کنید و نزدیک به هشت فنجان آب یا نوشیدنی‌های بدون کالری بنوشید. آب مرکبات هم امکان پذیر پشتیبانی کند.

اگر قبلاً سنگ کلیه داشته‌اید و می‌خواهید از تشکیل سنگ‌های کلیوی ِزیاد تر جلوگیری کنید، در وهله اول دانستن علت تشکیل سنگ به شما پشتیبانی می‌کند.

یکی از راه‌های کشف علت، آنالیز سنگ است. هنگامی سنگ کلیه در شما تشخیص داده می‌بشود، به گمان زیادً پزشک از شما می‌خواهد که سپس از دفع سنگ، سنگهای درون ادرار خود را به پشتیبانی صافی ادرار جمع آوری کنید تا برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه داده بشود.

نوع سنگ به پزشک شما پشتیبانی می‌کند تا تصمیم بگیرد چه تغییراتی باید در رژیم غذایی خود تشکیل کنید.

برخی از سنگ‌های کلیه از اگزالات کلسیم راه اندازی خواهد شد، اما نه به این معنی که شما باید از مصرف کلسیم خودداری کنید. چون کلسیم زیاد کم علتافزایش سطح اگزالات می‌بشود، بهتر است کلسیم روزانه خود را از غذاها دریافت کنید. این چنین برای جذب مناسب کلسیم به مقدار مناسب ویتامین D نیاز دارید.

ادامه مطلب
افراد باهوش 4 برابر زیاد تر از دیگران در خطر اختلال روانی اند!

سدیم اضافی هم می‌تواند کلسیم ادرار شما را افزایش دهد؛ به این معنی که افت مصرف نمک می‌تواند پشتیبانی کننده باشد.

پروتئین حیوانی بیشتر از حد می‌تواند اسید اوریک را افزایش دهد و علتتشکیل سنگ بشود. بعد با مصرف کمتر گوشت قرمز خطر ابتلا به این بیماری را افت دهید.

دیگر غذاها هم امکان پذیر علترشد سنگ کلیه شوند؛ به این علت مصرف شکلات، چای و نوشابه را محدود کنید.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments