قیمت محصولات ایران خودرو

افزایش قیمت محصولات ایران ماشین در سال تازه به‌صورت غیرمستقیم قبول شد


افزایش قیمت خودروها در سال تازه، موضوعی پذیرفته‌شده از سوی مصرف‌کنندگان است. افزایش نرخ مالیات، بیمه و دیگر پرداخت‌های قانونی علتافزایش نرخ خودروهای داخلی می‌بشود. بااین‌حال مشتریان انتظار ندارند که در ابتدای سال تازه، قیمت محصولات ایران ماشین و سایپا به‌صورت دیدنی رخ دهد. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که مدیران خودروسازی‌های بزرگ سرزمین به این چنین موضوعی امید بسته‌اند.

افزایش قیمت محصولات ایران ماشین در سال تازه به‌صورت غیرمستقیم قبول شد ۱۲

«علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران ماشین، در جریان نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار، این نوشته را به‌صورت غیرمستقیم قبول کرده است. او در جریان این نامه ضمن اشاره به افزایش قیمت محصولات ارتقایافته این شرکت در مهرماه سال جاری، ابراز امیدواری کرده است که قیمت محصولات ایران ماشین در سال ۱۴۰۳ نیز افزایش یابد. به حرف های او افزایش قیمت‌ها در کنار رشد تیراژ تشکیل، زیان این شرکت را طی سال آینده افت خواهد داد.

ادامه مطلب
گفتگو با کارکنان آتش نشانی EPA و پاسخ به مشکلات کاری

قیمت محصولات ایران ماشین در سال ۱۴۰۳، محتمل است

در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و بعد از اجرای دستورالعمل‌های تازه سازمان استاندارد، ایران ماشین و سایپا محصولات خود را با پسوند ارتقایافته یا استاندارد ۸۵گانه به بازار اراعه کردند. به‌لطف اعمال استانداردهای تازه،‌ شورای رقابت نیز مجوز افزایش قیمت را برای خودروسازان صادر کرد. اکنون نیز شورای رقابت از قیمت‌گذاری ماشین کنار گذاشته شده و امید خودروسازان برای افزایش قیمت، دوچندان است.

انبار
افزایش قیمت محصولات ایران ماشین در سال تازه به‌صورت غیرمستقیم قبول شد ۱۳

سازمان حمایتاز تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اکنون ماموریت تعیین قیمت خودروهای داخلی را بر مسئولیت دارد. این سازمان مدتی پیش مجوز افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را به‌علت افزایش نرخ ارز صادر کرد. بعد از خودروسازان خصوصی، اکنون نوبت به دو خودروساز بزرگ رسیده است تا مجوز افزایش قیمت را دریافت کنند. تعداد بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که با دقت به حساسیت عمومی در عرصه قیمت خودروهای ایران‌ماشین و سایپا، امکان دارد تا افزایش نرخ‌ها به سال ۱۴۰۳ موکول بشود. به نظر می‌رسد این پیش‌گویی به آرامی درحال رخ‌دادن است. درنتیجه طی نخستین روزهای کاری سال ۱۴۰۳، ناظر افزایش بهای خودروهای داخلی خواهیم می بود.

ادامه مطلب
نکاتی که باید قبل از خرید ماشین منطقه آزاد مورد نظر داشته باشید
آخرین مطالب

این چنین بخوانید: مجوز افزایش قیمت خودروهای مونتاژی از سوی سازمان حمایتصادر شد



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments