قابلیت تماس صوتی و تصویری ایکس برای کاربران غیرپریمیوم عرضه می‌شود

قابلیت تماس صوتی و تصویری ایکس برای کاربران غیرپریمیوم اراعه می‌بشود


شبکه اجتماعی ایکس سال قبل میلادی قابلیت تماس صوتی و تصویری را معارفه کرد که به کاربران امکان می‌دهد همانند اپلیکیشن‌های فیس‌تایم اپل یا واتس‌اپ با دیگر کاربران تماس‌ برقرار کنند. بااین‌حال، این قابلیت به مشترکین پریمیوم محدود می بود؛ اما اکنون ایکس آن را در اختیار کاربران بیشتری قرار می‌دهد.

بر پایه پست «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس، این پلتفرم به‌مرور زمان دسترسی به قابلیت تماس‌های صوتی و تصویری را برای کاربران معمولی که مشترک پریمیوم نیستند، فراهم می‌کند. اشتراک پریمیوم ایکس، که در قبل به توییتر بلو معروف می بود، اشتراکی پولی است که قابلیت‌های بیشتری همانند امکان ویرایش پست‌ها، آپلود ویدیوهای طویل‌تر و قالب‌بندی متن را دارد. مشترکین این چنین می‌توانند کنار اسم خود بج یا تیک قرار دهند، پست‌ آن‌ها برای کاربران بیشتری نمایش داده می‌بشود و تبلیغات کمتری نیز می‌بینند.

ادامه مطلب
آیفون 5s رسماً توسط اپل در دسته محصولات «منسوخ» قرار گرفت_اصفهانیا
قابلیت تماس صوتی و تصویری ایکس برای کاربران غیرپریمیوم اراعه می‌بشود ۷

برقراری تماس صوتی و تصویری در ایکس

به‌زودی همه کاربران می‌توانند در اپلیکیشن ایکس با دیگران تماس بگیرند و یا تماس دریافت کنند. این قابلیت در قسمت Direct messages قرار دارد و همانند دیگر اپلیکیشن‌هایی که از تماس حمایتمی‌کنند همانند واتس‌اپ، فیس‌تایم یا اینستاگرام کار می‌کند. این قابلیت به علت حمایتاز CallKit API در iOS، تماس‌های دریافتی را همانند یک تماس معمولی در لاک‌اسکرین به‌نمایش می‌گذارد.

این قابلیت هنگامی که معارفه شد جنجال‌های بسیاری به پا کرد، چون به نظر می‌رسد برخی کاربران از دریافت تماس از افرادی که نمی‌شناسند راضی نیستند. یقیناً کاربران می‌توانند تعیین کنند که چه فردی می‌تواند با آن‌ها تماس بگیرد یا حتی به‌کلی این قابلیت را غیرفعال کنند. برای تنظیم این ویژگی باید مرحله های زیر را طی کنید:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
«کارخانه هوش مصنوعی» فاکسکان و انویدیا ساخت خودروهای خودران را تقویت می‌کند
  1. روی عکس پروفایل خود کلیک کنید.
  2. به قسمت تنظیمات و حریم خصوصی (Privacy) بروید.
  3. منوی حریم خصوصی و ایمنی (Privacy and safety) را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه Direct messages کلیک کنید.
  5. گزینه‌های تماس صوتی و تصویری را به دلخواه تحول دهید.

در این قسمت شما می‌توانید انتخاب کنید که از چه افرادی تماس دریافت کنید. این چنین می‌توانید این قابلیت را تنها برای افرادی که شماره آن‌ها را دارید، اکانت‌هایی که جستوجو می‌کنید یا فقط برای برخی کاربران تأییدشده، فعال نگه دارید. اگر می‌خواهید تماس‌های ایکس را به‌طور کامل غیرفعال کنید، باید گزینه «Enable audio and video calling» را خاموش کنید. با انجام این کار، هیچ‌کس نمی‌تواند از طریق ایکس با شما تماس بگیرد.





منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments