از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!


سپهر ستاری: پرسپولیس دیروز به طور رسمی از محمد خدابنده‌لو، هافبک تازه خود رونمایی کرد. خدابنده‌لو که نیم‌فصل اول در تیم مس رفسنجان وجود داشت، سابقه وجود در تیم‌های پیکان، ذوب‌آهن و گل‌گهر را هم دارد و در چند سال تازه چندین دفعه به وجود در پرسپولیس نزدیک شده می بود ولی هر بار انتقالش به این تیم منتفی می‌شد تا این که سرانجام دیروز به پیراهن قرمز رسید. هافبک ۲۴ ساله پرسپولیس یکی از بازیکنانی است که پیش از وجود در این تیم هم علاقه‌اش به رنگ قرمز برای همه اشکار شد و چند بار در مصاحبه‌هایش به این نوشته اشاره کرد. مسئله دلنشین در خصوص خدابنده‌لو این است که او در دربی معروف ۳ – ۲ که ایمون زاید هت‌تریک کرد هم در ورزشگاه آزادی وجود داشت و بعد از گل دوم استقلال به قدری عصبانی شد که ورزشگاه را ترک کرد و برگشت تاریخی تیم محبوبش را ندید.

خدابنده‌لو دیروز سرانجام به رویای کودکی خود رسید و پیراهن تیمی را به تن کرد که سال‌ها آن را تشویق کرده می بود. در سال‌های تازه کمتر پیش می‌آید که بازیکنان فوتبال پیش از وجود در تیم‌های استقلال و پرسپولیس از علاقه خود به یکی از این ۲ تیم پرده بردارند و ترجیح خواهند داد شانس وجود در هر ۲ تیم را برای خودشان نگه داری کنند. با این حال تا این مدت هم بازیکنانی می باشند که پیش از انتقال‌شان به نوعی این علاقه را نشان خواهند داد و برایشان مهم نیست که شانس وجود در تیم رقیب را از دست بدهند.

ادامه مطلب
دغدغه هواداران سپاهان را فهمیدن می‌کنم

ارسلان مطهری

یکی از با اهمیت ترین بازیکنانی که پیش از وجود در استقلال و پرسپولیس علاقه‌اش به یکی از این ۲ تیم را نشان داد، امیرارسلان مطهری است. او هنگامی در نفت تهران می بود چندین دفعه از علاقه شدید خود به استقلال سخن بگویید کرد و حتی بعد از وجود علیرضا منصوریان روی نیمکت این تیم هم تلاش بسیاری کرد تا آبی‌پوش شود. با این حال منصوریان با وجود مطهری در استقلال مخالفت کرد و او با چند سال تاخیر استقلالی شد. مطهری حتی هنگامی در ذوب‌آهن می بود بعد از گلزنی به استقلال در لیگ نوزدهم خوشحالی نکرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عکس| علت تاخیر از رونمایی برنابئوی تازه؛ تیلور سوئیفت! » اصفهانیا

این مهاجم گلزن نیم‌فصل لیگ نوزدهم استقلالی شد و با زدن ۴ گل در دربی به محبوبیت قابل توجهی در این تیم رسید. مطهری چند هفته قبل و سپس از ۴ سال وجود در استقلال از این تیم جدا شد و ماجراجویی عاشقانه‌اش در این تیم به آخر رسید. او با گل‌هایی که در دربی زده نام خود را در تاریخ تیم محبوب خود جاودانی کرده است.

مرتضی پورعلی‌گنجی

او یکی از بازیکنانی می بود که پیش از وجود در استقلال و پرسپولیس و وقتی که عضو تیم نفت تهران می بود به تیم ملی رسید و زیاد سریع هم لژیونر شد. در سال‌هایی که پورعلی‌گنجی خارج از ایران بازی می‌کرد، همیشه سخن بگویید‌های بسیاری در خصوص علاقه او به یکی از ۲ تیم نقل پایتخت به گوش می‌رسید. دفاع کننده ملی‌پوش پرسپولیس در آن زمان هم با کدهایی که می‌داد تا حدودی تلاش کرد علاقه خود به پیراهن قرمز را نشان دهد و در مقاطعی که مصدوم می بود هم با این تیم چند جلسه تمرینی داشت.

ادامه مطلب
ناکامی ۴ کشتی‌گیر ایران در صعود به فینال » اصفهان امروز آنلاین

پورعلی‌گنجی در نهایت بعد از وجود در لیگ‌های چین، قطر و بلژیک سال قبل پرسپولیسی شد و با این تیم به یک سه‌گانه شیرین دست یافت. او تا این مدت هم عضور پرسپولیس است ولی فعلا به علت صدمه دیدن نمی‌تواند برای تیمش بازی کند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

امین قاسمی‌نژاد

همیشه هم اینطور نبوده که وجود در تیم محبوب علتپیروزی بازیکنان شود و یکی از مثال‌های مهم در این خصوص، امین قاسمی‌نژاد است. مهاجم این فصل هوادار زیاد دیر و در سن ۳۳ سالگی تبدیل به یکی از ستاره‌های لیگ شد و در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ بیستم در یک‌قدمی وجود در استقلال قرار گرفت. قاسمی‌نژاد در آن زمان چندین دفعه از علاقه شدید خود به استقلال سخن بگویید کرد ولی مخالفت مدیران باشگاه شهرخودرو علتشد نتواند به تیم محبوبش برسد. او حتی بعد از منتفی شدن حضورش در استقلال هم نسبت به این انتقال ابراز تمایل کرد و به نظر می‌رسید در نهایت آبی‌پوش خواهد شد.

ادامه مطلب
داور ازبک، ایران-امارات را سوت می‌زند » اصفهانیا

در شرایطی که فکر می‌شد با پایان لیگ بیستم قاسمی‌نژاد به اولین خرید استقلال تبدیل شود، این باشگاه تمایلی به جذب او نشان نداد و حتی فرهاد مجیدی به طور رسمی خبرداد این مهاجم در لیست خریدش نیست. اتفاقی که علتشد قاسمی‌نژاد در مسیر وجود در تیم رقیب قرار بگیرد. نظر پرسپولیس و سختی هواداران استقلال علتشد مجیدی نسبت به جذب قاسمی‌نژاد چراغ سبز نشان دهد و او سرانجام آبی‌پوش شود. با این حال این مهاجم بعد از وجود در استقلال و پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ موفق نشد کارکرد مساعد در این تیم داشته باشد و بعد از یک نیم‌فصل وجود و زدن تنها یک گل از تیم محبوب خود جدا شد.

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

حامد لک

بعد از سال‌ها وجود در تیم‌های مختلفی چون صبا، تراکتور، سایپا، فولاد، نساجی و ماشین‌سازی، سرانجام جدایی علیرضا بیرانوند این زمان را به حامد لک داد تا به رویای وجود در پرسپولیس جامه عمل بپوشاند. لک در آخر لیگ نوزدهم درحالی با پرسپولیس قرارداد بست که جذب او در ابتدا عکس العمل چندان مثبتی را به جستوجو نداشت ولی در ادامه به‌قدری خوب کار کرد که نگاه‌ها به او تحول کرد. لک تنها چند هفته بعد از وجود در پرسپولیس به این تیم در راه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا پشتیبانی کرد و اگر مقداری خوش‌شانس می بود می‌توانست در فینال این تیم را نجات دهد.

ادامه مطلب
عکس‌| نیمار برد الهلال را از بیمارستان دید » اصفهان امروز آنلاین

او با پرسپولیس قهرنانی در لیگ بیستم را هم توانایی کرد ولی در فصل دوم حضورش موفق نشد درخشش سال اول را تکرار کند و این نوشته در کنار برگشت علیرضا بیرانوند علتشد بعد از ۲ فصل از جمع سرخپوشان جدا شود. لک که این روزها در مس رفسنجان وجود دارد، خاطرات خوشی از وجود کوتاهش در پرسپولیس ثبت کرده است.

از خدابنده‌لو تا ستاره استقلالی دربی‌ها؛ بازی برای عشق قدیمی!

۲۵۸ ۲۵۸



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments