مارک زاکربرگ و کودکان

مارک زاکربرگ نمی‌خواهد در پرونده ایمنی آنلاین کودکان مسئول شناخته شود


«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، درتلاش است تا از مسئولیت‌های حقوقی شخصی در پرونده‌های قضایی درمورد اعتیاد کودکان به شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام اجتناب کند. قانونی وجود دارد که مدیران اجرایی را از مسئولیت شخصی محافظت می‌کند. اگر زاکربرگ شخصاً از مسئولیت در روبه رو این چنین شکایاتی معاف شود، دادگاه هم چنان متا را مسئول می‌‌داند. این چنین گزارش‌ها حاکی از آن است که در برخی از حساب‌های کاربری، والدین از برخی از کودکان زیر ۱۳ سال محتواهای نامناسبی انتشار کرده‌اند، و متا به نقل از‌ها درمورد این محتواها واکنشی نشان نداده است.

بر پایه گزارش NBC، در دادگاه تازه شرکت متا درمورد اعتیاد کودکان به اینستاگرام، تیم حقوقی مارک زاکربرگ حاضر شدند ولی او شخصاً در این دادگاه نبوده است. مدیرعامل متا متهم شد که کودکان را به شبکه‌های اجتماعی معتاد کرده است. در شکایت‌های خانواده‌ها و مدارس از ۱۵ ایالت گوناگون، ادعا شد که عمل های و بی‌عملی‌های زاکربرگ تبدیل اعتیاد کودکان شده و و این کار به آن‌ها صدمه رسانده است.

ادامه مطلب
چطور مثل یک بدنساز حرفه ای تمرین کنیم؟

از نظر دیگر به گزارش وال استریت ژورنال، حساب کاربری برخی از کودکان که توسط والدین آن‌ها اداره می‌شود، اگرچه محتوای غیرقانونی ندارند، اما کارکنان متا دریافته‌اند که برخی والدین آگاهانه محتواهایی را از فرزندان خود انتشار می‌کنند که نامناسب است. کارکنان درمورد تعدادی از این حساب‌ها نگرانی‌هایی را نقل کرده‌اند، اما مطابق گزارش‌ها، متا هیچ کاری در این عرصه انجام نداده است.

مارک زاکربرگ نمی‌خواهد در پرونده ایمنی آنلاین کودکان مسئول شناخته شود ۷

تلاش مارک زاکربرگ برای اجتناب از قبول مسئولیت‌های شخصی در پرونده‌های قضایی

وکیل زاکربرگ استدلال کرده است که باید بین آنچه که زاکربرگ به گفتن مدیرعامل شرکتش مسئول است و آنچه که شخصاً مسئولیت آن را برعهده دارد، اختلاف راحتی وجود داشته باشد. از نظر دیگر، وکلای شاکیان می‌گویند که او باید محاکمه شود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عکس روز ناسا: خوشه کهکشانی کما_اصفهانیا

وکلای شاکیان مدعی‌اند که زاکربرگ نقش فعالی در پرونده‌های اعتیاد کودکان داشته است، چرا که او از همه نقص‌های ایمنی مطلع بوده و آن‌ها را آشکار نکرده است. از نظر دیگر، متا در بیانیه‌ای حرف های که اسبق قانونی مشخص می کند که مدیراجرایی‌بودن به معنی قبول مسئولیت عمل های یک شرکت نیست. وکیل زاکربرگ می‌گوید ادعاها علیه زاکربرگ باید رد شوند.

در دادگاه تازه، قاضی زاکربرگ را از مسئولیت مبرا ندانست؛ اما او گفت طرفین این پرونده باید ماه آینده میلادی در دادگاه حاضر شوند و یقیناً امکان پذیر زاکربرگ مسئولیتی شخصی در روبه رو این پرونده نداشته باشد.

پیش‌ازاین مارک زاکربرگ در جلسه مربوط به امنیت آنلاین کودکان از افرادی که در پرونده‌های اعتیاد کودکان به شبکه‌های اجتماعی صدمه دیده‌اند، عذرخواهی کرد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
متا برای استفاده از چهره افراد معروف در چت‌بات خود، به آن‌ها 5 میلیون دلار می‌دهد

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments