پزشکان درباره سلامت اولین بیمار ایمپلنت مغزی نورالینک ابراز نگرانی کردند

پزشکان درمورد سلامت اولین بیمار ایمپلنت مغزی نورالینک ابراز نگرانی کردند


«ایلان ماسک»، بنیانگذار نورالینک هفته قبل ادعا کرده می بود که اولین بیمار این شرکت که یکی از ایمپلنت‌های مغزی آن را دریافت کرده است، می‌تواند با فکرکردن، ماوس را روی صفحه حرکت دهد. با این حال، نورالینک هیچ مدرکی برای ادعای خود اراعه نکرده است و محققان و پزشکان اغاز به نگرانی درمورد بیمار کرده‌اند.

همانطور که کارشناسان در مقاله تازه Nature توضیح خواهند داد، ایمپلنت مغزی نورالینک نه تنها نوآوری جدیدی محسوب نمی‌شود، بلکه اطلاعات کافی از سوی این شرکت برای قبول ادعاهای خود یا حتی برسی ایمنی اقدمات آن انتشار نشده است.

نظر کاشناسان درمورد ایمپلنت مغزی نورالینک

پزشکان درمورد سلامت اولین بیمار ایمپلنت مغزی نورالینک ابراز نگرانی کردند ۱۲

«سامیر شیث»، جراح مغز و اعصاب کالج پزشکی بیلور که در عرصه فناوری عصبی تخصص دارد، به نیچر می‌گوید:

«نورالینک فقط اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارد که می‌خواهند در رابطه آن‌ها بدانیمو نگرانی‌های بسیاری در این عرصه وجود دارد.»

«بولو آجیبویه»، محقق رابط کامپیوتر مغز دانشگاه «کیس وسترن رزرو» نیز به نیچر می‌گوید که کنترل ماوس توسط مغز چیز جدیدی نیست و اولین بار سال ۲۰۰۴ یک انسان موفق به انجام این چنین کاری شده می بود.

ادامه مطلب
لونا 17 توسط شوروی پرتاب شد
1708842344 431 پزشکان درمورد سلامت اولین بیمار ایمپلنت مغزی نورالینک ابراز نگرانی
پزشکان درمورد سلامت اولین بیمار ایمپلنت مغزی نورالینک ابراز نگرانی کردند ۱۳

مقاله Nature در حالی انتشار شده است که ماسک ماه قبل در ایکس ادعا کرده می بود بیماری که ایمپلنت مغزی را دریافت کرده می بود «به خوبی در حال بهبود است.» با این وجود، اسنادی که چند زمان قبل آشکار شده می بود مشخص می کند که ایمپلنت مغزی این شرکت علتابراز مشکلات و صدمات جدی از جمله پاره‌شدن مغز یک میمون یا تشکیل تورم شدید مغزی شده است. در تعداد بسیاری از موارد، میمون‌ها آخرین روزهای زندگی خود را در عذابی بی نتیجه گذرانده‌اند که به حرف های کارشناسان می‌توان از آن جلوگیری کرد.

شیث با اشاره به این نگرانی‌ها، به Nature او گفت که محققان تا این مدت در رابطه توانمندیهای جراح رباتیک نورالینک اطلاعات کافی ندارند. او خاطرنشان کرد که تا بحال فقط یک ویدیو از «کارکرد» آن روی یک مدل ساختگی در بیشتر از یک سال قبل انتشار شده است. در واقع، تا این مدت تایید نشده است که آیا برای اولین کاشت تراشه درون مغز یک انسان نیز از این ربات منفعت گیری شده است یا خیر.

ادامه مطلب
ایکس با شکایت یک آژانس تبلیغاتی همنام خود مواجه شد





منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments