مودم اسنپدراگون X80

مودم ۵G اسنپدراگون X80 کوالکام با حمایتاز ربط ماهواره‌ای معارفه شد


تازه ترین مودم ۵G پرچمدار کوالکام با نام اسنپدراگون X80 5G معارفه شد. این مودم از هوش مصنوعی منفعت می‌برد و توانایی بالاتری در ربط ماهواره‌ای دارد. X80 5G هفتمین نسل از مودم‌های ۵G کوالکام محسوب می‌شود و از یک پردازشگر AI اختصاصی هم منفعت می‌برد.

پردازشگر ۵G مورد منفعت گیری در این مودم به یک شتاب‌دهنده تنسور تجهیزشده است که می‌تواند شدت انتقال دیتا، پوشش‌دهی و منفعت‌وری انرژی را افزایش دهد و این چنین مقدار تأخیر را کم کند. در این مودم از ۵G AI Suite Gen 3 منفعت گیری شده که دقت موقعیت‌یابی را از طریق قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبود می‌دهد. مطابق ادعای کوالکام، مصرف انرژی این مودم در زمان اتصال به شبکه موج میلی‌متری ۱۰ درصد از نسل قبلی کمتر است و دقت موقعیت‌یابی آن هم ۳۰ درصد بهبود داشته است.

ادامه مطلب
پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 به گمان زیادً پیشرفت بسیاری خواهد داشت_اصفهانیا

حمایتاز ربط ماهواره‌ای در مودم اسنپدراگون X80

اسنپدراگون X80 اولین مودم با ادغام کامل با باندباریک (NB) برای حمایتاز ربط ماهواره‌ای با شبکه‌های غیرزمینی (NTN) است. به این علت در سال جاری میلادی ناظر اراعه پرچمدارهای بیشتری با حمایتاز ربط ماهواره‌ای خواهیم می بود.

حداکثر شدت دانلود مودم ۵G‌ پرچمدار کوالکام به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و حداکثر شدت آپلود آن برابر ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه است. این مودم از ۶ آنتن دریافت‌کننده منفعت می‌برد و به همان آنتن موج میلی‌متری QTM565 مورد منفعت گیری در اسنپدراگون X75 تجهیزشده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اولین بنچمارک تراشه M3 مکس اپل منتشر شد: عملکرد مشابه M2 اولترا
مودم ۵G اسنپدراگون X80 کوالکام با حمایتاز ربط ماهواره‌ای معارفه شد ۷

کوالکام اکنون مشغول ارسال مودم X80‌ به شرکای خود است و انتظار می‌رود دستگاه‌های تجاری تجهیزبه آن در نیمه دوم ۲۰۲۴ از راه برسند.

کوالکام در کنار این مودم، از سیستم ارتباطی موبایل FastConncet 7900 هم رونمایی کرده که برای اولین‌بار ارتباطات وای‌فای، بلوتوث و UWB را درون یک تراشه واحد ۶ نانومتری ادغام کرده است. این سیستم از استاندارد وای‌فای ۷ با حداکثر شدت ۵.۸ گیگابیت بر ثانیه و بلوتوث ۵.۴ با صدای فضایی حمایتمی‌کند. این ماژول که انتظار می‌رود در نیمه دوم ۲۰۲۴ داخل دستگاه‌ها شود، با منفعت گیری از هوش مصنوعی، مصرف انرژی و مقدار تأخیر بهتری نسبت به FastConnect 7800‌ دارد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
آرین دیزل با محصولات خود در نمایشگاه خودرو اصفهان 1402 حاضر شد + عکس

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments