نقاشی که نامش میلیون‌ها دلار ارزش دارد

نقاشی که نامش میلیون‌ها دلار قیمت دارد » اصفهانیا


به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، در سال ۲۰۲۱ میلادی،‌ حراجی «کریستیز» تابلو نقاشی «ستایش پادشاهان» که یک نقاشی قرن هفدهمی است را به فروش گذاشت. در آن زمان کارشناسان این نقاشی که در آن از رنگ‌هایی با طیف‌های تیره منفعت گیری شده است را به گفتن تاثییر یکی از هنرمندان نزدیک به «رامبرانت»‌،‌ نقاش چیره‌دست هلندی شناسایی کردند و قیمت نقاشی را ۱۷,۰۰۰ دلار برآورد کردند.

به گزارش ایسنا، با این حال برخی از خریداران به این نتیجه رسدیدند که این نقاشی که اندازه آن از یک برگه کاغذ بزرگتر نیست، احتمالا یک گنجینه کشف‌نشده باشد که توسط خود «رامبرانت»‌ خلق شده باشد. به این علت این تاثییر هنری به قیمت ۹۹۲,۰۰۰ دلار فروخته شد!

دو ماه پیش، یعنی دو سال بعد از آخرین‌باری که «ستایش پادشاهان»‌ به فروش رسید،‌ این نقاشی بار دیگر به مزایده گذاشته شد با این تفاوت که این بار در حراجی «ساتبیز» اراعه شد. این نقاشی در حراجی تازه «ساتبیز» به گفتن تاثییر «رامبرانت»‌ به مزایده قبل شد و به همین علت قیمت آن سر به فلک کشید و در نهایت به قیمت ۱۳.۸ میلیون دلار فروخته شد.

ادامه مطلب
استاد باقر خلیلی، پیشکسوت نویسنده و ویراستار رادیو فرهنگ درگذشت

افزایش نجومی قیمت این نقاشی، اهمیت زیاد تر اصالت نقاشی نسبت به عوامل زیبایی‌شناسی آن در زمان قیمت‌گذاری آن را مشخص می کند.

«ساتبیز» به شواهد بسیاری در کاتالوگ تازه خود اشاره کرده است که از جمله آن‌ها به شباهت‌های بین نقاشی «ستایش پادشاهان» و یک طراحی تاثییر «رامبرانت»‌ که در سال ۱۶۳۰ خلق شده است، می‌توان اشاره کرد.

«رامبرانت فان راین»‌ به اندازه‌ای شهرت دارد که ما حتی امروزه این نقاش چیره‌دست هلندی را با نام کوچک صدا می‌زنیم. او که تابلوهای نقاشی با موضوعات مختلفی از جمله منظره و صحنه‌های تاریخی و اسطوره‌ای را خلق می‌کرد،‌ در قسمت اعظمی از قرن هفدهم میلادی چهره برجسته هنر هلند می بود. او علاوه بر این که برخی از با اهمیت ترین پرتره‌های گروهی عصر طلایی هلند را خلق کرده است، نزدیک به ۸۰ خودنگاره در قالب تابلو نقاشی و طراحی از خود به جای گذاشت.

ادامه مطلب
سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن همزمان با اغاز سال تازه برگزار می‌بشود

منفعت‌گیری استادانه «رامبرانت»‌ از نور،‌ او را به یکی از محبوب‌ترین نقاشان در بین هنردوستان امروزی تبدیل کرده است. تابلوهای نقاشی «گشت شبانه» و «کلاس تشریح دکتر نیکولاس تولپ» از مشهورترین آثار هنری او به شمار می‌روال.

رکورد گران‌ترین تاثییر فروخته‌شده «رامبرانت» در اختیار حراجی «کریستیز» است؛‌ در سال ۲۰۰۹ نقاشی «پرتره مردی با دستانی در کنار کمر» به قیمت ۲۳.۲ میلیون یورو فروخته شد.

۲۴۵۲۴۵

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments