همکاری مایکروسافت و Mistral

مایکروسافت با شرکت Mistral همکاری می‌کند؛ رونمایی از رقیب ChatGPT


مایکروسافت خبرداد که یک همکاری چند ساله را با شرکت Mistral اغاز کرده است. این استارتاپ فرانسوی در عرصه هوش مصنوعی فعالیت دارد و قیمت آن نزدیک به ۲.۱ میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت این چنین نسخه بتای چت‌بات خود به نام Le Chat را معارفه کرده است که رقیبی برای ChatGPT محسوب می‌شود.

مایکروسافت در قرارداد تازه با شرکت Mistral، مدل‌های متن‌باز و تجاری این استارتاپ را در پلتفرم هوش مصنوعی Azure مایکروسافت اراعه خواهد کرد. مدل هوش مصنوعی این استارتاپ که Mistral Large نام دارد، برای رقابت با یکی از نیرومندترین مدل‌های شرکت OpenAI یعنی GPT-4 طراحی شده است. Mistral می‌گوید که مدل زبانی آن‌ها در بنچمارک‌های رایج به نتایج خوبی دست یافته است و در رتبه دوم بعد از GPT-4 قرار می‌گیرد.

مایکروسافت که سهام‌دار مهم OpenAI است، اندوخته‌گذاری بسیاری روی هوش مصنوعی متن‌باز انجام می‌دهد. علاوه‌بر Mistral، مایکروسافت با متا همکاری مستمری دارد تا زیرساخت ملزوم برای گسترش مدل زبانی بزرگ LlaMA متا را فراهم کند.

ادامه مطلب
مایکروسافت Prism همانند‌ساز معادل Rosetta اپل برای ویندوز آرم است_اصفهانیا
مایکروسافت با شرکت Mistral همکاری می‌کند؛ رونمایی از رقیب ChatGPT 7

هوش مصنوعی Mistral؛ رقیبی برای ChatGPT

مدل Mistral Large از پنجره‌ای با ۳۲ هزار توکن حمایتمی‌کند و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی با فهمیدن دقیق گرامر و عرصه فرهنگی مسلط است. این استارتاپ می‌گوید مدل پرچم‌دار آن برای کارهای پیچیده‌ای که به قابلیت‌های استدلال بسیاری نیاز دارند یا زیاد تخصصی می باشند، ایده‌آل است.

Mistral Large اکنون از طریق یک API پولی در دسترس است و یقیناً زیاد ارزان‌تر از مدل‌های OpenAI است. ای‌پی‌آی Mistral Large نزدیک به ۸ دلار به ازای هر یک میلیون توکن ورودی و ۲۴ دلار به ازای هر یک میلیون توکن خروجی هزینه دارد، در حالی که هزینه‌های GPT-4 به ترتیب ۱۰ و ۳۰ دلار است.

ادامه مطلب
مایکروسافت نام اج را در اندروید و iOS به «مرورگر هوش مصنوعی» تبدیل کرد

نسخه بتای چت‌بات Le Chat به‌صورت رایگان در دسترس است و کاربران می‌توانند بین سه مدل گوناگون یکی را انتخاب کنند؛ این مدل‌ها Mistral Small ،Mistral Next و Mistral Large می باشند. این شرکت این چنین تصمیم دارد نسخه پولی Le Chat را برای مشتریان سازمانی اراعه کند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments