تامین ارز خودروهای مونتاژی

وزارت صمت از تامین ارز خودروهای مونتاژی خبر داد


طی چندماه قبل، خودروسازان خصوصی و در رأس آن‌ها بهمن موتور از افتو گرانی ارز گله های داشتند. افتارز علتایجاد وقفه در تشکیل خودروهای مونتاژی و این چنین افزایش قیمت آن‌ها شده می بود. اکنون وزارت صمت از فراهم ارز خودروهای مونتاژی برای ایفای تعهدات خبر داده است. این خبر را خبرگزاری تسنیم انتشار کرده که در آن نام و سمت دقیق مقام وزارت صمت گفتن نشده است.

اکنون قسمت قابل‌توجهی از خودروهای مونتاژی در سرزمین را اتومبیل‌های چینی راه اندازی خواهند داد. خودروسازان ایرانی ناچارند برای فراهم قطعات و ادامه تشکیل، خریدهای خود را از طریق ارزهای بین‌المللی انجام بدهند. مقدار داخلی‌سازی خودروهای مونتاژی زیاد محدود است و در بهترین حالت به ۵۰ درصد می‌رسد. یقیناً اکثر خودروهای مونتاژی داخلی‌سازی ۲۰ درصدی دارند. به این علت ۸۰ درصد قطعات آن‌ها از طریق منبع های چینی و به وسیله ارز فراهم می‌شود.

ادامه مطلب
گمان افزایش قیمت ماشین از دی‌ماه، اسایش پیش از طوفان

فراهم ارز خودروهای مونتاژی به کنترل بازار منجر می‌شود

ابراز مشکل در فراهم ارز خودروهای مونتاژی، علتشد تا خودروسازان خصوصی خواست افزایش قیمت را به شورای رقابت و سپس سازمان حمایتاز مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اراعه دهند. این چنین خودروسازان در تشکیل محصولات مونتاژی تعلل به خرج دادند که حاصل آن افتاراعه ماشین به بازار می بود. طی هفته‌های تازه نیز ناظر تجمعات اعتراضی متقاضیان خرید خودروهای مونتاژی در قالب سامانه یکپارچه بودیم.

وزارت صمت از تامین ارز خودروهای مونتاژی خبر داد ۷

اکنون وزارت صمت نیز از فراهم ارز خودروهای مونتاژی خبر داده است تا این شرایط را کنترل کند. یقیناً اشکار نیست عدم اظهار نام مسئول مصاحبه‌کننده در گفتگو با تسنیم، تأثیرگذاری این خبر را افت می‌دهد یا خیر. این چنین طی روزهای آینده، خودروسازان خصوصی جواب این حرف های‌ها را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم خواهند داد. درصورتی‌که تشکیل خودروسازان خصوصی افزایش یابد و شرایط فروش متعدد را از سوی این شرکت‌ها ناظر باشیم، اشکار است که ارز فراهم شده و به مرحله تشکیل داخل شده است. در نظر دیگر اگر خودروسازان خصوصی هم چنان از افتارز گله های کنند یا محصولات خود را روانه بازار نکنند، رویه وزارت صمت در کنترل این قسمت از بازار با مشکل روبه رو خواهد شد.

ادامه مطلب
نگاهی به قیمت خودروهای وارداتی تازه در بازار + جدول
آخرین مطالب



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments