سامسونگ پرظرفیت‌ترین تراشه حافظه تاریخ را معرفی کرد + عکس

سامسونگ پرظرفیت‌ترین تراشه حافظه تاریخ را معارفه کرد + عکس


سامسونگ یک تراشه حافظه با پهنای باند بالا (HBM) گسترش داده است که بیشترین ظرفیت را در این صنعت دارد. غول کره جنوبی ادعا می‌کند که تراشه HBM3E 12H هم کارکرد و هم ظرفیت را بیشتر از ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. این تراشه در گسترش هوش مصنوعی کاربردهای تعداد بسیاری دارد.

بر پایه اظهار رسمی بلاگ سامسونگ، تراشه حافظه HBM3E تازه تا ظرفیت ۳۶ گیگابایت در هر پشته را اراعه می‌دهد. این تراشه تازه اولین حافظه ۱۲ پشته‌ای HBM3E در دنیا است که بیشترین ظرفیت تا‌ به‌ امروز را دارد. HBM3E 12H سامسونگ پهنای باند بالا تا ۱۲۸۰ گیگابایت‌برثانیه را فراهم می‌کند و در قیاس با تراشه ۸ پشته‌ای HBM3 8H، بیشتر از ۵۰ درصد بهبود یافته است.

تراشه حافظه HBM3E 12H سامسونگ

سامسونگ پرظرفیت‌ترین تراشه حافظه تاریخ را معارفه کرد + عکس ۷

سامسونگ در تراشه تازه به افت ضخامت مواد NCF خود ادامه داده و به کمترین فاصله بین تراشه‌ها (هفت میکرومتر) دست یافته است. این کار تبدیل افزایش تراکم عمودی نزدیک به ۲۰ درصدی در قیاس با HBM3 8H می‌شود. به‌عبارتی، این تراشه تازه تقریباً به اندازه همان ارتفاع پشته ۸H است و امکان منفعت گیری از بسته‌بندی HBM شبیه را فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
بی‌ام‌و از یک سگ رباتیک برای از بین بردن مشکلات کارخانه‌اش منفعت گیری می‌کند_اصفهانیا

مدل‌های هوش مصنوعی مولد همانند ChatGPT به تعداد بسیاری تراشه حافظه نیاز دارند. این چنین تراشه‌هایی به مدل‌های هوش مصنوعی مولد این امکان را خواهند داد که جزئیات مکالمات قبل کاربر را به‌خاطر بیاورند تا جواب‌های طبیعی‌تری بدهند.

با رشد تصاعدی برنامه‌های هوش مصنوعی، انتظار می‌رود HBM3E 12H یک راه‌حل بهینه برای سیستم‌های آینده باشد که به حافظه بیشتری نیاز دارند. برای مثال پردازنده گرافیکی انویدیا H200 دارای ۱۴۱ گیگابایت HBM3E است که در کل با شدت ۴.۸ ترابایت‌برثانیه کار می‌کند. H200 از شش ماژول ۲۴ گیگابایتی تراشه HBM3E 8H منفعت گیری می‌کند. همین ظرفیت را می‌توان تنها با چهار ماژول تراشه تازه ۱۲H به‌دست آورد.

ادامه مطلب
کلاغ‌ها می‌توانند همانند کودکان با صدا شمارش انجام دهند_اصفهانیا

بر پایه برآوردهای سامسونگ، ظرفیت زیاد تر تراشه ۱۲H، شدت آموزش هوش مصنوعی را تا ۳۴ درصد افزایش می‌دهد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments