قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در دو سال گذشته از 60 هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در دو سال قبل از ۶۰ هزار دلار عبور کرد


قیمت بیت کوین به‌گفتن بزرگ‌ترین رمزارز بازار بالاخره بعد از دو سال و سه ماه مجدد از مرز ۶۰ هزار دلار فراتر رفت. این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت قبل رشد بالغ بر ۶ درصدی را توانایی کرده است و به‌نظر می‌رسد که روال صعودی آن هم چنان ادامه دارد.

بر پایه داده‌های صرافی‌های بزرگ ازجمله بایننس، قیمت بیت کوین از ۶۰ هزار دلار فراتر رفته است و در زمان نگارش این نوشته در حوالی ۶۰,۴۰۰ دلار خرید وفروش می‌شود. قیمت این ارز دیجیتال در نمودار هفتگی رشد بیشتر از ۱۳ درصدی و در مقیاس ماهانه رشد ۳۷ درصدی را توانایی کرده است.

آخرین‌باری که قیمت بیت کوین به بالای ۶۰ هزار دلار رسیده می بود به ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ برمی‌گردد؛ وقتی که روال نزولی این رمزارز اغاز شده می بود و در نهایت قیمت آن را با سقوط ۶۷ درصدی به ۱۹,۲۹۷ دلار رساند.

ادامه مطلب
پیش‌بینی روال رشد صرافی‌‌های رمزارز تا سال ۲۰۲۵_اصفهانیا

نمودار قیمت بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین تا حد بسیاری تحت‌تأثیر انتظار حاضر برای اتفاقات Halving یا نصف‌شدن پاداش استخراج هر بلاک در زنجیره بلوکی آن است. با این اتفاق، طبق معمولً موجی از تقاضا برای خرید این رمزارز به‌وجود می‌آید و قیمت بالا می‌رود.

افزون‌براین، موج صعودی بیت کوین در شرایطی رقم می‌خورد که دو روز پیش، صندوق‌های قابل‌خرید وفروش (ETF) بیت کوین در ایالات متحده رکورد تاریخی حجم معامله های روزانه خود را با رقم ۲.۴ میلیارد دلار شکستند. ۹ صندوق قابل‌خرید وفروش بزرگ این رمزارز در روز ۲۸ فوریه نیز برای دومین روز متوالی حجم معاملاتی بالغ بر ۲ میلیارد دلاری داشتند.

ادامه مطلب
ماینر انت‌ماینر S21 پرو با قوت خیره‌کننده معارفه شد_اصفهانیا

گفتنی است که بیشترین قیمت تاریخی بیت کوین ۶۹ هزار دلار است که به نوامبر ۲۰۲۱ برمی‌گردد. اکنون با دقت به شرایط بازار باید دید که آیا دستیابی به این قیمت و حتی عبور از آن مجدد ممکن خواهد شد یا خیر. دقت داشته باشید که اندوخته‌گذاری در بازار رمزارزها امری پرریسک محسوب می‌شود و دیجیاتو پیشنهاد‌ای برای خرید وفروش در این بازار ندارد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments