همه شهرهای ایران تا شهریور 1404 تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

همه شهرهای ایران تا شهریور ۱۴۰۴ تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند


«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت خبرداد که دولت می‌خواهد تا شهریورماه ۱۴۰۴ همه شهرهای سرزمین را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.

به حرف های زارع‌پور، تا به امروز ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند؛ اگرچه مقصد‌گذاری اولیه رسیدن به ۸ میلیون پوشش تا انتهای سال ۱۴۰۲ بوده است.

فیبر نوری برای همه شهرهای سرزمین تا شهریور ۱۴۰۲

زارع‌پور در جریان سخن بگویید با خبرنگاران خبرداد که از ابتدای سال، تعداد خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری رشد ۳ برابری داشته و از ۲.۳ میلیون به ۷ میلیون رسیده است:

«برنامه‌ریزی کرده بودیم که امسال به ۸ میلیون پوشش برسیم و اکنون تقریباً به ۷ میلیون رسیده‌ایم و ان‌شاءالله هفته آینده جشن ۷ میلیونی شدن را خواهیم داشت. تلاش می‌کنیم تا آخر سال به این عدد اضافه کنیم، اما امکان پذیر این عدد کمتر از ۸ میلیون شود. ان‌شاءالله مسیر شتابان گسترش فیبر نوری برای منازل و کسب‌وکارها در ۱۴۰۳ هم ادامه اشکار خواهد کرد.»

ماهواره ایرانی «پارس ۱» فردا از روسیه به فضا پرتاب می‌شود

زارع‌پور این چنین امروز خبرداد که ماهواره سنجشی تصویربرداری «پارس ۱» که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده است، فردا توسط پرتابگر سایوز روسیه به مدار ارسال خواهد شد. وزیر ارتباطات این چنین گفت که سال آینده و با تکمیل فاز اول «بزرگ‌ترین پایگاه فضایی غرب آسیا» که در جنوب سرزمین درحال ساخت است، ایران خود توانایی پرتاب ماهواره‌ها به مدار خورشیدآهنگ ۹۸ درجه را به‌دست خواهد آورد.

ادامه مطلب
پرتاب فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی_اصفهانیا



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments