تراشه هلیو G91 با پشتیبانی از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی معرفی شد

تراشه هلیو G91 با حمایتاز دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی معارفه شد


مدیاتک بدون سروصدا تراشه هلیو G91 را معارفه کرد. این پردازنده در واقع نسخه به‌روزشده Helio G88 است که سه سال پیش داخل بازار شد. این تراشه تازه طراحی شده تا کارکرد و قابلیت‌های تلفنهای هوشمند مقرون‌به‌صرفه را افزایش دهد. اما چه قابلیت‌هایی قرار است توسط این پردازنده حمایتشود؟

به نقل از گیزموچاینا، این قابلیت‌ها شامل حمایتاز نمایشگرهای FHD پلاس با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و سازگاری با سنسورهای دوربین با مگاپیکسلی‌های بالا است. هلیو G88 از دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی حمایتمی‌کند، اما هلیو G91 با سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی هم کار خواهد کرد.

ویژگی‌های سخت‌افزاری تراشه هلیو G91

تنظیمات پردازنده هشت هسته‌ای Helio G91 شامل دو هسته Arm Cortex-A75 تا شدت ۲.۰ گیگاهرتز برای ماموریت های چالش‌برانگیز و شش هسته Cortex-A55 با شدت ۱.۸ گیگاهرتز برای ماموریت های عادی است. این چنین یک پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 با شدت ۱.۰ گیگاهرتز نیز درون این تراشه وجود دارد. این تنظیمات تاحدودی همانند به G88 است که اعتدال بین کارکرد و مصرف بهینه انرژی را نگه داری می‌کند. این تراشه قابلیت حمایتاز رم LPDDR4x تا ۸ گیگابایت و این چنین حافظه ذخیره‌سازی eMMC 5.1 را هم دارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته G91، حمایتاز دوربین‌های موبایلی پرقدرت است. این تراشه امکان منفعت گیری از حسگر‌های ۱۰۸MP را فراهم می‌کند. به این علت عکس‌ها از وضوح و جزئیات بهتری در شرایط نوری گوناگون منفعت‌مند خواهد شد. قابلیت زوم در داخل حسگر، با حمایتاز پیکسل بینینگ ۲ میکرونی، به بهبود کارکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور پشتیبانی می‌کند. به همین علت عکس‌های پرتره بدون ازدست‌دادن جزئیات، دقیق‌تر نشان داده خواهد شد. علاوه‌براین، مدیاتک مجموعه‌ای از شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری را برای عکاسی پیشرفته همانند لرزشگیر عکس الکترونیکی (EIS) و جبران شاتر چرخشی (RSC)، اضافه کرده است.

ادامه مطلب
سوءاستفاده مالک تیک تاک از مدل OpenAI برای تشکیل هوش مصنوعی
آخرین مطالب

هلیو G91 از فناوری‌های گیمینگ HyperEngine شرکت MediaTek حمایتمی‌کند. این فناوری طوری طراحی شده است تا کارکرد CPU ،GPU و حافظه بر پایه حرارت و قوت بازی در زمان واقعی، بهینه شوند. «هایپر انجین» این مطمعن را می‌دهد که گوشی در زمان بازی، کارکرد پایدارتری داشته باشد. این تراشه این چنین از VoLTE دوگانه ۴G و Wi-Fi 5 حمایتمی‌کند.

برای رانندگانی که از گوشی خود برای مسیریابی منفعت گیری می‌کنند، هلیو G91 شامل یک موتور جهت‌یابی اینرسی برای ردیابی دقیق مکان در مناطق بدون خدمات GPS است.

ادامه مطلب
مدیرعامل و بنیان‌گذار Stability AI از سمت خود استعفا کرد_اصفهانیا

به تازگی نیز مدیاتک دو تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ و ۹۳۰۰ را برای هوش مصنوعی جمینای نانو بهینه‌سازی کرده است.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments