لوریس چکناواریان: پول ندارم کارهایم را ضبط کنم!

پول ندارم کارهایم را ضبط کنم! » اصفهانیا


به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، لوریس چکناواریان (آهنگساز و رهبر ارکستر) درمورد فعالیت‌های این روزهای خود می‌گوید: در این زمان مرتب تاثییر می‌نوشتم؛ تا جایی که تعداد آثارم به ۱۱۰ تاثییر موسیقی و بیشتر از ۱۵ هزار صفحه رسید. در این اواخر روی داستان‌های ادبی همانند نمایشنامه شکسپیر، آثار فرانتس کافکا (نویسنده)، فریدریش شیلر (نمایشنامه‌نویس و فیلسوف)، صادق هدایت و .. کارهایی را نوشته‌ام. موسیقی «سیاوش‌نامه» را همه کردم، «گیلگمش» را هم همینطور.

به گزارش ایسنا، این چنین از این آهنگساز سوال می‌کنیم که آیا برنامه‌ای برای ضبط آثارش دارد؟ که می‌گوید: ضبط تاثییر اسپانسر می‌خواهد که متأسفانه من ندارم. آخرین اسپانسرم بانک سامان می بود که چند سال پیش پشتیبانی کرد «کوروش کبیر» را ضبط کردیم، ولی برای آثاری همانند «سوئیت تختی» یا «سوئیت مولانا» اسپانسری ندارم که به من پشتیبانی کند تا با ارکسترهای معتبر آثارم را ضبط کنم؛ یقیناً حداقل با صدای کامپیوتر می‌توان نتیجه‌ای از این آثار را شنید، ولی این به هر حال که صدای واقعی آثارم نیست و باید با ارکسترهای معتبر اروپایی کارهایم را ضبط کنم؛ چون ارکسترهای داخل ایران این توانایی را ندارند.

ادامه مطلب
رسول الله مدام دست فاطمه را می بوسید / نزول ملکه‌ای برای افت غمهای فاطمه سپس از رحلت پیامبر

این هنرمند این چنین با اشاره به ساخت تاثییر «تراژدی میرزاخانی» توضیح می‌دهد: به گفتن یک فرد ایرانی همیشه افتخار می‌کردم که هموطنی در این سطح جهانی داشتم. چند زمان پیش می‌خواستم اخبار را چک کنم که عکس او خود به خود روی صفحه موبایل من ظاهر شد. در همین لحظه حس غریبی به من دست داد و ربط عجیبی با او برقرار کردم که تحت تأثیر همین حس این تاثییر را نوشتم.

او ادامه می‌دهد: این تاثییر چهار قسمت دارد که قسمت اول و آخرش اعتراض است، قسمت دوم جوانی خانم میرزاخانی و قسمت سوم مرگ و تشییع پیکر او است. از آنجایی که موسیقی خودش علم است، این تاثییر را کاملا روی پایه‌های علمی نوشتم؛ موسیقی‌ای ننوشتم که مردم از ملودی‌های آن لذت ببرند به هر حال موسیقی پاپ که نیست. این تاثییر ۱۷ دقیقه است.

ادامه مطلب
دولت موقت کدام قراردادهای ایران و آمریکا را لغو کرد؟ » اصفهانیا
آخرین مطالب



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments