پایان روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به آرامش رسید!

آخر روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به اسایش رسید! » اصفهانیا


سپهر ستاری: پرسپولیس بعد از آخر نیم‌فصل اول لیگ برتر اتفاقات مختلفی را توانایی کرد و با شرایط متغیری داخل نیم‌فصل دوم شده است. سرخپوشان پایتخت بعد از ۴ سال دیگر یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت‌شان نمی‌بینند یک سرمربی تازه جانشین خالق سه‌گانه فصل قبل شده است. علاوه بر این با خروج ۴بازیکن و جذب ۵ بازیکن تازه، ترکیب پرسپولیس هم دچار تغییراتی شده است. اتفاقی که علتشده در ۳ بازی تازه، یک پرسپولیس متفاوت نسبت به نیم‌فصل اول مشاهده شود و اکنون هواداران امیدوار می باشند تیم‌شان در دوران پسایحیی هم بتواند عناوین قهرمانی را فتح کند.

شوک بزرگ برانکو و تصمیم جنجالی درویش

درست بلافاصله بعد از آخر دیدار مس رفسنجان و پرسپولیس می بود که اشکار شد تعطیلات نیم‌فصل پرسپولیس این بار قرار است متفاوت با چند سال تازه جستوجو شود. یحیی گل‌محمدی که از ابتدای فصل چند بار ساز جدایی کوک کرده می بود، بعد از آخر دیدار هفته پانزدهم روبه رو مس رفسنجان از سمت خود استعفا داد. از همان ابتدا هم به نظر می‌رسید که این استعفای گل‌محمدی جدی‌تر از دفعات قبلی است و او دیگر قصدی برای برگشت به نیمکت سرخپوشان نخواهد داشت.

ادامه مطلب
عکس‌| شوخی و خنده‌های بکام و دخترش در خیابان‌های آمریکا » اصفهانیا

با رسمی شدن جدایی گل‌محمدی، رضا درویش پروژه برگشت برانکو ایوانکوویچ را اغاز کرد و با دقت به پایان قرارداد مرد کروات با تیم ملی عمان، فکر می‌شد او بار دیگر به پرسپولیس برخواهد گشت. با این حال حتی پرداخت مالیات برانکو هم او را راضی به برگشت نکرد و فاتح ۳ قهرمانی متوالی سرخ‌ها، چند بار نظر درویش را رد کرد و در نهایت حضورش در ایران منتفی شد. بعد از آخر او گفت و گو برگشت برانکو، نام چند گزینه خارجی دیگر هم به گوش رسید ولی در نهایت رضا درویش دست به یک ریسک بزرگ زد و بعد از چراغ سبز بازیکنان باتجربه، تصمیم گرفت اوسمار ویرا برزیلی که دستیار یحیی گل‌محمدی می بود را جانشین او کند. انتخاب اوسمار به جای یحیی با عکس العمل منفی قسمت بسیاری از هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس همراه شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عکس‌| کافه‌گردی قایدی و همسرش؛ مطلب عاشقانه باشو در اینستاگرام

اغاز ضعیف و اغاز شایعه ها جنجالی

اوسمار ویرا اصلا اغاز خوبی در پرسپولیس نداشت و ناکامی در ۲ بازی دوستانه روبه رو شباب‌الاهلی امارات و آریو اسلامشهر و نخستین بازی رسمی روبه رو آلومینیوم اراک علتشد شایعه ها برکناری او زیاد سریع اغاز شود. تعداد بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس هم بعد از باخت خارج از خانه روبه رو آلومینیوم اراک خواستار برکناری اوسمار شدند و در کنار این نوشته سخن بگویید‌هایی مبنی بر تحکیم کادر فنی و وجود یک دستیار ایرانی به گفتن آلترناتیو در کادر اوسمار هم به گوش می‌رسید.

پرسپولیس در هفته هفدهم دیداری حساس و سخت روبه رو تراکتور در پیش داشت و احتمالا ناکامی در این مسابقه می‌توانست برای مرد برزیلی گران همه شود. با این حال پرسپولیس با اراعه نمایشی قابل قبول تراکتور را ناکامی داد و اوسمار هم توانست نفس راحتی بکشد.

بازسازی ترکیب با خریدهای زمستانی

یکی از انتقادات یحیی گل‌محمدی به مدیران پرسپولیس به عدم خرید بازیکنان در فصل نقل‌وانتقالات مربوط می‌شد و سرمربی اسبق سرخپوشان معتقد می بود به خصوص در خط دعوا بازیکنان مورد نظر او خریداری نشده‌اندو علاوه بر این پرسپولیس در دیگر پست‌ها هم با مشکلاتی روبه رو می بود و فهرست این تیم اعتدال مناسب را نداشت. این مشکلات اما تا حد بسیاری در نقل‌وانتقالات زمستانی حل شد و رضا درویش با جذب ۵ بازیکن تازه جان تازه‌ای به ترکیب تیمش بخشید. عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف ۲ خرید خارجی پرسپولیس در زمستان بودند که سابقه فوق الاده دارند و حضورشان پشتیبانی بسیاری به این تیم خواهد کرد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

عبدالکریم حسن در پست دفاع کننده چپ سابقه وجود در تیم ملی قطر و باشگاه السد را داشته و توپ طلای آسیا را هم کسب کرده است. وجود حسن می‌تواند یکی از نقاط ضعف مهم پرسپولیس در نیم‌فصل اول را رفع کند و او دفاع کننده قطری در همان بازی نخست روبه رو ذوب‌آهن نیز این را نشان داده است.

ادامه مطلب
کارنامه رامین رضائیان تنها یک جام کم دارد

علاوه بر این عیسی آل‌کثیر هم بعد از یک نیم‌فصل دوری به پرسپولیس برگشت تا در خط دعوا این تیم به میدان برود. ابوالفضل بابایی جوان هم دیگر مهاجم تازه پرسپولیس است و محمد خدابنده‌لو هم از مس رفسنجان به ترکیب سرخپوشان اضافه شده تا جای خالی میلاد سرلک را پر کند.

پایان روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به آرامش رسید!

تحول بزرگ بعد از ۳ بازی با مرد برزیلی

پرسپولیس بعد از اغاز ضعیف با اوسمار ویرا و ناکامی خارج از خانه روبه رو آلومینیوم اراک، موفق شده به ۲ برد متوالی مورد قیمت برسد و بار دیگر در کورس قهرمانی قرار بگیرد. برتری روبه رو تراکتور و ذوب‌آهن علتشده جایگاه اوسمار برزیلی اکنون مستحکم‌تر از قبل شود و دیگر فردی در در خصوص جدایی و برکناری او سخن بگویید نکند.

شاگردان اوسمار در ۲ بازی اخیرشان کارکرد قابل قبولی داشتند و نمایش پرسپولیس روبه رو تراکتور و ذوب‌آهن علتشده هواداران به اینده تیم‌شان با سرمربی برزیلی امیدوار شوند. پرسپولیس در ۳ بازی آغازین نیم‌فصل دوم روبه رو آلومینیوم اراک، تراکتور و ذوب‌آهن به ترتیب امیدگل ۱.۱۱، ۱.۴۸ و ۱.۹۴ را ثبت کرده و در او گفت و گو موقعیت‌سازی شرایط قابل قبولی داشته است. آن‌ها در کارهای دفاعی هم وضعیتی شبیه با نیم‌فصل اول داشته‌اند و در ۲ بازی تازه گلی دریافت نکرده‌اند. یقیناً مسئله مهم در خصوص پرسپولیس این است که نرفاتی چون عبدالکریم حسین، اوستون اورونوف و محمد خدابنده‌لو تازه به ترکیب این تیم اضافه شده‌اند و از دیدارهای بعدی به گمان زیاد دقایق بیشتری به میدان خواهند رفت. موضوعی که دست اوسمار را برای پیاده کردن ایده‌هایش بازتر می‌کند. پرسپولیس در نیم‌فصل دوم با سیستم ۱-۳-۲-۴ داخل زمین می‌شود و اوسمار برخلاف گل‌محمدی به بازی با تک‌مهاجم باور دارد.

ادامه مطلب
عکس‌| تراکتور خرید سپاهان را هایجک کرد! » اصفهانیا

اوضاع پرسپولیس بعد از روزهای پرالتهاب تازه بهتر شده و دیگر خبری از انتقادات از مدیریت و کادر فنی نیست. اوسمار ویرا برخلاف فکر توانسته حالت پرسپولیس را بهبود ببخشد و این تیم در اغاز دربی پایتخت در شرایط زیاد خوبی به سر می‌برد. پیروزی و حتی کسب نتیجه مساوی در دربی می‌تواند حالت اوسمار را در پرسپولیس پایدارتر از قبل کند و به او زمان بدهد تا توانمندیهایش را اثبات کند.

پایان روزهای جنجالی؛ پرسپولیس با اوسمار به آرامش رسید!

۲۵۸ ۲۵۸



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments