تولید پژو پارس

ادامه تشکیل پژو پارس در سال ۱۴۰۳ از سوی ایران‌ماشین تایید شد


ایران‌ماشین با ارسال یک اطلاعیه، ادامه تشکیل پژو پارس را در سال ۱۴۰۳ قبول کرد. در اعلامیه ایران‌ماشین این چنین آمده است: «پیرو مصاحبه تلویزیونی مورخ نهم اسفندماه آقای دکتر «اسلام پناه»، رییس محترم سازمان استاندارد، ضمن سپاس از مساعدت ایشان مبنی بر مجوز تداوم تشکیل پژو پارس، به خبر متقاضیان فراخوان نشده این ماشین می‌رساند، برمبنای مجوز کتبی سازمان ملی استاندارد، متقاضیان به ترتیب برتری جهت واریز وجه فراخوان‌شده و در نوبت تحویل ماشین پارس قرار خواهند گرفت.» به این علت تشکیل این محصول محبوب در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه خواهد یافت تا خودروهای متقاضیان به آن‌ها تحویل داده شود.

گمان تداوم تشکیل پژو پارس برای مدتی طویل‌تر

با آن‌که ایران‌ماشین ادامه تشکیل پژو پارس را به‌علت تعهدات قبلی خود اظهار کرده است اما انتظار داریم تا بعد از تکمیل تعهدات قبلی، تشکیل این سدان محبوب بازهم ادامه یابد. طی نیمه دوم دهه ۱۳۹۰، سه خانواده محصول پژو ۲۰۶، پژو پارس و پژو ۴۰۵ جزو خودروهای محبوب و پرفروش ایران ماشین بودند. درواقع خودروهای ملی این شرکت نظیر سمند، دنا و رانا هیچ‌گاه به پیروزی و آمار فروش محصولات پژو دست نیافتند. اکنون نیز به نظر می‌رسد محصولات خانواده پژو پارس و پژو ۲۰۷ حجم بالایی از فروش ایران‌ماشین را در اختیار داشته باشند. متقاضیان خرید پژو پارس طی ماه‌های قبل از تحول تعهدات خود به سورن پلاس XU7P‌ سر باز زدند و خواهان تحویل‌گرفتن ماشین ثبت‌نامی خود شدند.

ادامه مطلب
بیرون آوردن عنکبوت از یک گوش زن 64 ساله! + ویدیو
ادامه تشکیل پژو پارس در سال ۱۴۰۳ از سوی ایران‌ماشین تایید شد ۷

یقیناً به جز محبوبیت پژو پارس، قضیه فرد دیگر نیز در این بین اثرگذار بوده است. درواقع متقاضیان می‌خواستند به‌جای سورن پلاس ۴۶۰ میلیون تومانی، پژو پارس ۳۰۰ میلیون تومانی را از ایران‌ماشین خریداری کنند. یقیناً ایران‌ماشین نیز درمقابل این خواسته مقاومت کرد و درنهایت تشکیل این ماشین را به سال آینده موکول کرد. همان‌گونه که می‌دانیم، خودروهای داخلی با اغاز سال تازه گران‌ خواهد شد.

از نظر دیگر ایران‌ماشین ناچار است تا در سال تازه پژو پارس را با استانداردهای ۸۵گانه همچون سیستم کنترل پایداری، نشانگر معاوضه دنده و استاندارد ایمنی عابر پیاده به تشکیل رساند. اضافه‌شدن این استانداردها بر قیمت پژو پارس تأثیر افزایشی خواهد داشت. این افزایش در رابطه پژو ۲۰۷ نزدیک به ۴۴ درصد می بود. به این علت قیمت پژو پارس در سری تازه تولیدات از نزدیک به ۴۶۰ میلیون تومان اغاز خواهد شد. به‌عبارتی متقاضیان این ماشین ناچارند در سال تازه هزینه معادل خرید یک سورن پلاس XU7P را برای در اختیار گرفتن پژو پارس بپردازند.

ادامه مطلب
لیست امکانات و مشخصات سورن پلاس XU7P اظهار شد، جانشین ایمن‌تر پژو پارس
آخرین مطالب



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments