این عادت‌های اشتباه غذایی قند خون را به اوج می‌رساند

این عادت‌های نادرست غذایی قند خون را به اوج می‌رساند


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز مساله مدیریت دیابت در ایران نیز باید زیاد جدی گرفته شود، به اختصاصی که از این مساله خبر داشته باشیم که بر پایه آمار اراعه شده توسط روابط عمومی انجمن خبر رسانی دیابت( گابریک)، تعداد افراد مبتلا به دیابت در ایران بیشتر از ۷.۵ میلیون نفر برآورد شده است. آمارها این چنین نشان خواهند داد که نزدیک به ۲۵ درصد افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود خبر ندارند که زیاد دلواپس کننده‌ و نشانگر آن است که رقم مبتلایان به دیابت در ایران زیاد فراتر از این‌ها است.

علاوه بر تست قند خون و تزریق آنسولین و مصرف قرص‌های دیابت باید به نکات تغذیه‌ای نیز دقت اختصاصی‌ای داشت و این مساله را مد نظر قرار داد که برخی عادات غذایی می‌توانند تبدیل افزایش سریع قند خون شوند و برای افرادی که تلاش می کنند سطح قند خون خود را کنترل کنند، چالش‌هایی تشکیل می‌کند. در این نوشته، پنج عادت غذایی رایج را بازدید می‌کنیم که امکان پذیر به افزایش سریع سطح قند خون پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
چطور از آلرژن‌های کنه گرد و غبار جلوگیری کنیم؟

کربوهیدرات‌های تصفیه شده

کربوهیدرات‌های تصفیه شده، حاضر در نان سفید، غلات شیرین و تنقلات فرآوری شده، می توانند به شدت سطح قند خون را افزایش دهند. این غذاها فاقد فیبر و مواد مغذی الزامی می باشند که علتافزایش سریع گلوکز بعد از مصرف می‌شود. انتخاب غلات کامل، همانند کینوا یا برنج قهوه‌ای، می‌تواند انتخاب پایدارتری برای تامین انرژی و تنظیم قند خون باشد.

افراط در خوردن نوشیدنی‌های شیرین

نوشیدنی‌های قندی همانند نوشابه‌های گازدار، آب میوه‌ها و چای‌های شیرین به علت توانمندیشان در تشکیل جهش سریع در سطح قند خون شناخته شده می باشند. غلظت بالای قندهای اضافه شده در این نوشیدنی‌ها می‌تواند توانایی بدن برای مدیریت موثر گلوکز را تحت تأثیر قرار دهد. انتخاب آب، دمنوش‌های گیاهی یا آب دم کرده با مرکبات می‌تواند جانشین‌های سالم تری برای از بین بردن تشنگی بدون تاثییر مخرب بر سطح قند خون باشد.

ادامه مطلب
مراسم ازدواج ۲ میمون در باغ وحش تهران! + عکس_اصفهانیا

حذف قولهای غذایی متعادل

حذف قولهای غذایی یا پیروی از الگوهای غذایی نامنظم می‌تواند سطح قند خون را مختل کند. هنگامی که وعده یا قولهای غذایی حذف می‌شود، بدن امکان پذیر گلوکز اضافی را در جریان خون آزاد کند تا افتمواد مغذی دریافتی را جبران کند. تشکیل یک برنامه روتین از قولهای غذایی و بین قولهای متعادل، غنی از فیبر، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم، به تثبیت قند خون در طول روز پشتیبانی می‌کند.

غذاهای زیاد فراوری شده

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده زیاد تر حاوی قندهای نهان، چربی‌های ناسالم و سطوح بالای سدیم می باشند که به افزایش سریع قند خون پشتیبانی می‌کنند. خواندن برچسب‌های قیمت مواد غذایی و انتخاب غذاهای کامل و تازه به جای جانشین‌های فرآوری شده می‌تواند به مدیریت موثرتر سطح قند خون پشتیبانی کند. ترکیب انواع سبزیجات رنگارنگ، پروتئین‌های بدون چربی و میوه‌ها می‌تواند مواد مغذی الزامی را بدون افزایش ناخواسته گلوکز فراهم کند.

ادامه مطلب
کاخ اردشیر ساسانی در فیروزآباد + عکس

مصرف ناکافی پروتئین و چربی سالم

متعادل کردن درشت مغذی‌ها کلید مدیریت سطح قند خون است. رژیم غذایی فاقد پروتئین کافی و چربی‌های سالم می‌تواند تبدیل افزایش سریع تر گلوکز سپس از غذا شود. منبع های پروتئین بدون چربی، همانند مرغ، ماهی، توفو، و ترکیب چربی‌های سالم از آووکادو، آجیل و روغن زیتون می‌تواند به تثبیت قند خون و ترقی سلامت کلی پشتیبانی کند.

گفتار پایانی

فهمیدن تأثیر عادات غذایی بر سطح قند خون برای افرادی که تصمیم دارند گلوکز ثابت را در طول روز نگه داری کنند، زیاد مهم است. در حالی که زیاده روی‌های هر از بعضی اوقات، طبیعی است، اتخاذ یک رویکرد آگاهانه به تغذیه می‌تواند به طور قابل توجهی به سلامت کلی پشتیبانی کند، به خصوص برای افرادی که باید شرایطی همانند دیابت را مدیریت ‌کنند.

ادامه مطلب
لحظه طلوع خورشیدِ بر قله دماوند+عکس

منبع: همشهری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments