تلویزیون هوشمند با اتصال یک اندروید باکس

تلویزیون هوشمند با اتصال یک اندروید باکس


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

بهترین تلویزیون هوشمند کدام است؟

تلویزیون هوشمند محصولی تازه با ویژگی‌های بی‌نظیر و محبوب است. این تلویزیون با قابلیت اتصال به اینترنت و برخورداری از سیستم‌عامل‌های گوناگون این امکان را فراهم خواهد کرد که علاقه‌مندان به وب‌گردی، سریال فن‌های پروپاقرص، گیمرها و… موبایلی با اندازه یک تلویزیون داشته باشند! یقیناً امکان هوشمندسازی تلویزیون‌های غیرهوشمند نیز رخداد دلنشین و قابل‌توجهی است که لذت داشتن تلویزیونی هوشمند را با قیمتی کمتر فراهم خواهد کرد.

تلویزیون هوشمند چیست؟

 برخی بر این باورند که تلویزیون هوشمند همین تلویزیون‌های ال‌ای‌دی نسل تازه می باشند؛ اما باید بگوییم به‌طورکلی منظور از تلویزیون‌های هوشمند آن دسته از محصولاتی است که توسط سیستم‌عامل‌هایی همچون اندروید تجهیز شده و به شبکه جهانی اینترنت متصل خواهد شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
انواع خوردگی میلگرد در بتن و عوامل تأثیرگذار در آن

این محصولات تازه چندی است که به‌شدت محبوب شده‌اند؛ به این خاطر که امکان تماشای فیلم و سریال، گوش‌دادن به موسیقی، بازی و … را به‌صورت آنلاین و بدون دردسر فراهم خواهند کرد. اولین تلویزیون هوشمند توسط کمپانی سامسونگ تشکیل و معارفه شد. بعد از آن برندهای معروف بسیاری دست به تشکیل آن زدند که از جمله آنها می‌توان به ال جی، سونی، فیلیپس و… اشاره کرد.

ویژگی‌های تلویزیون هوشمند

 امکان اتصال تلویزیون به اینترنت سرمنشأ همه ویژگی‌های است که تلویزیون‌های هوشمند تازه از آن برخوردار می باشند؛ اما اگر بخواهیم به‌طور دقیق ویژگی‌های این محصولات محبوب را برشماریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

نصب نرم‌افزارهای گوناگون:

 علاوه بر نرم‌افزارهایی که روی برخی از تلویزیون‌های هوشمند به‌طور پیش‌فکر نصب می باشند، این امکان برای شما فراهم است تا با پشتیبانی اتصال به اینترنت برنامه‌های موردنظر خود را دانلود کرده و روی سیستم هوشمند خود نصب کنید.

انجام بازی‌های آنلاین:

 طراحی و کارکرد این تلویزیون‌های هوشمند به‌طوری است که گویا شما یک موبایل با سیستم‌عامل اندروید؛ اما به‌اندازه یک تلویزیون را در اختیار دارید؛ به این علت می‌توانید از نصب و انجام بازی‌های ویدئویی گوناگون در یک صفحه‌عکس بزرگ و یقیناً باکیفیت‌تر زیاد لذت ببرید. یقیناً ملزوم به ذکر است که در دیگر مثالهایی که دارای سیستم‌عامل متفاوت می باشند نیز این امکان فراهم خواهد می بود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

امکان اجرای فرمان صوتی:

 دستیار صوتی گوگل در تلویزیون هوشمند این امکان را فراهم می‌کند تا شما بتوانید فرمان‌هایی همچون روشن و خاموش‌کردن تلویزیون را به‌صورت صوتی و از راه دور صادر کنید.

ادامه مطلب
عید امسال، اولین عیدی رو از کیف پول من بگیر_اصفهانیا

امکان اتصال به پلتفرم‌های اجتماعی گوناگون:

 بله درست فهمید شدید! تلویزیون هوشمند با سیستم‌عامل اندروید این امکان را فراهم می‌کند تا شما از پلتفرم‌هایی همچون اسکایپ، تلگرام، اینستاگرام و… روی تلویزیون خود منفعت گیری کنید.

امکان به‌روزرسانی و ترقی سیستم:

 با اتصال به اینترنت قادر خواهید می بود سیستم‌عامل‌های به‌روز و قابل حمایتتلویزیون خود را به‌راحتی دانلود و نصب کنید. این چنین امکان آپدیت برنامه‌های نصب شده در تلویزیون به پشتیبانی اینترنت وجود دارد. یقیناً گفتنی است که برندهایی همچون سامسونگ و ال جی سیستم‌عامل‌های مخصوص خودشان را دارند که یقیناً تا حدی شبیه اندروید بوده و قابل ارتقا و به‌روزرسانی می باشند.

1709550596 484 تلویزیون هوشمند با اتصال یک اندروید باکس
تلویزیون هوشمند با اتصال یک اندروید باکس ۱۰

معایب تلویزیون هوشمند

 هر محصول جدیدی علاوه بر ویژگی‌های مثبت و مزایایی که دارد نواقصی نیز خواهد داشت. بهترین  تلویزیون‌های هوشمند نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند. اولین قضیه چالش‌برانگیز در خصوص این محصولات، قیمت بالای آنها است.

ادامه مطلب
فضاپیمای SLIM ژاپن به طور سروته روی ماه گیر کرده است

اگرچه به نظر می‌رسد امکانات بالای این تلویزیون‌ها تا حد بسیاری قیمت بالای آن‌ها را توجیه می‌کند؛ اما به‌طورکلی نمی‌توان از این قضیه چشم‌پوشی کرد. از طرفی حرف های می‌شود به علت مشکلات اینترنت در ایران، کارکردن با این تلویزیون‌ها به‌خصوص برندهای خارجی آن‌ها اندکی دردسرساز شده است‌، کمااینکه مثالهایی همانند ال جی و سامسونگ سیستم‌عامل‌های انحصاری دارند که آن‌ها هم به نوبه خود چالش‌هایی را به وجود خواهند آورد.

آیا امکان هوشمندسازی تلویزیون‌های معمولی وجود دارد؟

تمایل به منفعت گیری از تلویزیون هوشمند جهت شده است تا عده‌ای بخواهند بدانند آیا امکان هوشمند کردن تلویزیون غیرهوشمند وجود دارد یا خیر؟ در جواب به این سوال باید بگوییم: بله. زیاد تر تلویزیون‌های نسل تازه امکان هوشمند شدن را دارا می باشند. این کار طبق معمولً توسط قطعه‌ای صورت می‌گیرد که از سیستم‌عامل‌های گوناگون حمایتکرده و امکان پخش ویدئو، تصاویر و حتی اجرای فرمان صوتی را خواهد داشت. پراستفاده‌ترین این قطعات مواردی می باشند که از سیستم‌عامل اندروید حمایتمی‌کند و از آن‌ها تحت گفتن اندروید باکس یاد می‌شود.

ادامه مطلب
موج دوم کامپیوترهای ویندوزی آرم کوالکام در 2024 از راه می‌رسد_اصفهانیا

هوشمند کردن تلویزیون‌های هوشمند!

این قطعات الکترونیکی در واقع یک ابزار تجهیز تلویزیون غیرهوشمند به سیستم‌عامل اندروید می باشند که در اشکال و برندهای گوناگون تشکیل شده‌اند. حرف های می‌شود که هر یک از این اندروید باکس‌ها برای کاربردی خاص کارکرد بهتری دارند؛ به طور مثال اگر شما از این قطعات برای تشکیل بستر بازی‌های ویدئویی در تلویزیون خود منفعت گیری می‌کنید ملزوم است از اندروید باکس‌هایی با رم بالاتر که یقیناً قیمت بیشتری نیز دارند منفعت گیری کنید؛ اما درصورتی‌که کاربری شما معمولی است و از این قطعات در مواردی همچون تماشای فیلم، تصاویر و… منفعت گیری می‌کنید، انواع معمولی‌تر اندروید باکس‌ها برای شما کفایت می‌کنند. کابل HDMI رابط بین تلویزیون و اندروید باکس است، یقیناً برای مدل‌های قدیمی‌تری که دارای سه فیش رنگی برای انتقال عکس می باشند یک تبدیل به HDMI الزامی خواهد می بود.

منفعت گیری از اندروید باکس برای تلویزیون‌های هوشمند غیر اندرویدی

تلویزیون‌های سامسونگ دارای سیستم‌عامل Tizen و تلویزیون‌های ال جی تجهیزبه سیستم‌عامل webos می باشند. درصورتی‌که کاربران این برندها یا حتی برندهای دیگر که سیستم‌عامل غیر اندرویدی دارند تمایل داشته باشند از یک سیستم‌عامل کاربردی‌تر و یقیناً ساده‌تر برای تلویزیون هوشمند خود منفعت گیری کنند، می‌توانند از اندروید باکس ‌برای تلویزیون هوشمند خود پشتیبانی بگیرند. بدین معنی که منفعت گیری از اندروید باکس هیچ محدودیتی نداشته و علاقه‌مندان به داشتن تلویزیون‌های هوشمند قادر به منفعت گیری از انواع گوناگون آن می باشند.

ادامه مطلب
چطور یک اسپیکر مناسب انتخاب کنیم؟

جمع‌بندی

 تلویزیون‌های هوشمند محصولاتی می باشند که با برخورداری از سیستم‌عامل‌های گوناگون و قابلیت اتصال به اینترنت امکان وب‌گردی، تماشای فیلم و سریال، بازی و… را فراهم کرده است. اگرچه به نظر می‌رسد هوشمندترین تلویزیون نیز علاوه بر قیمت بالایی که دارد چالش‌هایی را نیز تشکیل خواهد کرد! عدم اتصال آسان به اینترنت، سختی در به‌روزرسانی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل و … از جمله این موارد می باشند. اندروید باکس قطعه‌ای است که به شما پشتیبانی خواهد کرد تا تلویزیون‌هایی با سیستم‌عامل غیر اندروید را با سیستم‌عامل کاربردی‌تر اندروید راه‌اندازی کرده و حتی تلویزیون‌های معمولی خود را هوشمندسازی کنید. اندروید باکس نت باکس یکی از این محصولات است که در جهت هوشمندسازی تلویزیون خود می‌توانید از آن منفعت بگیرید.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments