چشمان بسته روی گردشگری سلامت اصفهان

چشمان بسته روی گردشگری سلامت اصفهان » اصفهانیا


هفته قبل اتفاق فرخنده‌ای برای مردم اصفهان و یقیناً کشورمان رقم خورد و نخستین دستگاه درمان سرطان با تازه ترین فناوری روز دنیا توسط قسمت خصوصی در شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد. به‌این‌ترتیب بیماری سرطان به نوعی ابهت هولناک خود را برای بیماران رنجور و ناامیدی که در برابر چشم خانواده‌هایشان آب می‌شدند از دست داد

هفته قبل اتفاق فرخنده‌ای برای مردم اصفهان و یقیناً کشورمان رقم خورد و نخستین دستگاه درمان سرطان با تازه ترین فناوری روز دنیا توسط قسمت خصوصی در شهرک سلامت اصفهان افتتاح شد. به‌این‌ترتیب بیماری سرطان به نوعی ابهت هولناک خود را برای بیماران رنجور و ناامیدی که در برابر چشم خانواده‌هایشان آب می‌شدند از دست داد.مسئله اینجاست علاوه بر این که این روش درمانی در زندگی شهروندانی که زیر بار هزینه‌های درمان کمر خم کرده‌اند به‌طور مستقیم تاثییر دارد بلکه از جهت جذب و گسترش گردشگری سلامت به شهر و در مسیر گسترش پایدار اضافه قیمت‌افزوده قابل‌توجهی اضافه می‌کند.زمان‌ها پیش که شهرک سلامت اصفهان با اندوخته‌گذاری قسمت خصوصی ساخته شد نگاه نخست این می بود که جایگزینی برای مراکز درمانی خیابان‌های پرترافیک آمادگاه و شمس‌آبادی باشد. احتمالا به ذهن می‌رسید که شهرک سلامت به علت فضای مدرن دارای هزینه‌های بالاتر درمانی بوده و رفت و آمد به آن سخت است.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان چهارشنبه 16 خرداد 1403

اما اگرچه این انتقاد به مجموعه حمل‌ونقلی شهر زیاد تر داخل است که چرا سرویس‌هایی برای دسترسی به آن در نظر نگرفته‌اند، باید اشاره داشت که هزینه‌های درمان در این قسمت خصوصی مطابق تعرفه‌های رسمی سراسر سرزمین بوده که در کنار امکانات رفاهی قابل‌دقت و رایگان، دریافت می‌شود.
حقیقت امروز این است که در سیستم درمانی اصفهان اعم از زیرساخت و متخصصان حاذقی که وجود دارد به‌مراتب نسبت به شهرهای دیگر و نیز پایتخت، برتری دارد و گوهر ارزشمندی در قسمت درمان اصفهان داریم که ازاین‌جهت نه تنها نیاز به خروج از شهر و سرزمین به‌منظور درمان را از بین بردن کرده، بلکه فرصتی برای جذب گردشگرانی درمانی را فراهم کرده است. بااین‌وجود خبری از شناخت و معارفه درخور این پتانسیل بالا نیست و هم چنان چشم مسئولان شهر به جذب گردشگران تفریحی و مذهبی دوخته شده است که غنیمتی می باشند راکد و دارای تاریخ‌مصرف و در برابر گردشگری پویای سلامت توان رقابت ندارند.
برای گردشگری سلامت اصفهان بستری مناسب و ظرفیت بالایی وجود دارد و برای جذب گردشگران این حوزه در کنار هتلیگ قوی و جاذبه های قابل عرض سیاحتی، تاریخی و مذهبی، بسته کاملی برای جلب رضایت ایشان وجود دارد که زمان بزرگی برای ارزآوری است. اما تا این مدت اتفاقی جدی و تصمیم قاطعی در رونق بخشی و راه انداختن چرخه طلایی سلامت اصفهان را از سوی آنان که باید ناظر نیستیم. احتمالا این یکی از با اهمیت ترین دلایلی باشد که عامل دلسردی اندوخته‌گذاران اصفهان شده و شعار «پهن کردن فرش قرمز برای قسمت خصوصی» را که از زبان مسئولان شهری و استانی همه ادوار شنیده‌ایم، در حد سخن باقی گذاشته است.

ادامه مطلب
تجربه تلخ و  دریاچه‌ای شور  » اصفهان امروز آنلاین



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments