آیفون در چین

افت فروش آیفون در چین ادامه دارد؛ کم شدن ۲۴ درصدی در ۶ هفته اول ۲۰۲۴


به نقل از شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، در شش هفته اول سال ۲۰۲۴ فروش آیفون در چین ۲۴ درصد نسبت به زمان شبیه سال ۲۰۲۳ افت یافته است. از نظر دیگر، رقیب مهم اپل در چین یعنی هواوی، ناظر افزایش فروش ۶۴ درصدی در این بازه وقتی بوده است. اکنون اپل در رتبه چهارم بعد از ویوو، هواوی و آنر قرار دارد.

بر پایه گزارش تازه کانترپوینت، فروش آیفون ۲۴ درصد در چین افت یافته و اپل را به رتبه چهارم در بین فروشندگان گوشی هوشمند در این سرزمین رسانده است. ویوو اکنون در جایگاه اول دیده می‌شود. اپل برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۳ گفتن «پرفروش‌ترین سازنده تلفنهای هوشمند در چین» را کسب کرد اما اکنون این گفتن را از دست داده است. درهمین‌حال، هواوی به‌لطف محبوبیت سری میت ۶۰ خود، سهم بازارش را از ۹.۴ درصد به نزدیک به ۱۷ درصد رسانده است.

ادامه مطلب
قیمت بازار گوگل رسماً از 2 تریلیون دلار عبور کرد_اصفهانیا

اکنون سهم اپل از بازار تلفنهای هوشمند چین به نزدیک به ۱۶ درصد افت یافته؛ این رقم در زمان شبیه سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۹ درصد می بود و اپل در رتبه دوم قرار داشت.

افت ۲۴ درصدی فروش آیفون در چین

افت فروش آیفون در چین ادامه دارد؛ کم شدن ۲۴ درصدی در ۶ هفته اول ۲۰۲۴ ۷

هواوی با افزایش سهم بازار از ۹.۴ درصد در سال ۲۰۲۳ به نزدیک به ۱۷ درصد، به جایگاه دوم رسید. در این گزارش آمده است که کل بازار تلفنهای هوشمند در چین ۷ درصد افت داشته است. اپل در این بازار با رقابت سختی از سوی هواوی مواجه شده، از سویی، قیمت‌های مناسب تلفنهای هوشمند اوپو، ویوو و شیائومی این شرکت را تحت سختی قرار داده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
راهنمای گام‌به‌گام استفاده از قابلیت Double Tap اپل واچ

به‌حرف های تحلیل‌گران اگرچه تلفنهای آیفون ۱۵ به‌خودی خود عالی محسوب خواهد شد، اما هیچ ترقی قابل‌توجهی نسبت به نسخه قبلی ندارند، به این علت اکثر مصرف‌کنندگان اکنون ترجیح خواهند داد آیفون‌های نسل قدیمی خود را نگه دارند. فروشندگان اپل در چین برای افزایش فروش آیفون ۱۵ در بازار پررقابت تلفنهای هوشمند این سرزمین، مدام به اراعه تخفیف‌های گوناگون روی آورده‌اند.

فروش اپل در چین در سه‌ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۳ با ۱۳ درصد افت به ۲۰.۸ میلیارد دلار رسید که کمتر از ۲۳.۵ میلیارد دلار پیش‌بینی‌شده توسط تحلیلگران می بود؛ این چنین پیش‌بینی‌هایی که نوید بهبود شرایط در سال ۲۰۲۴ را می‌دادند، چندان درست به نظر نمی‌رسند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
متا در سال 2026 پلتفرم ارتباطات سازمانی Workplace را تعطیل می‌کند_اصفهانیا

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments