دن ریچیو اپل

سرپرست پروژه ویژن پرو بعد از ۲۵ سال وجود در اپل، بازنشسته می‌شود


«دن ریچیو» (Dan Riccio)، معاون ارشد اسبق مهندسی سخت‌افزار اپل، بعد از ۲۵ سال کار در شرکت کوپرتینویی به بازنشستگی نزدیک می‌شود. به حرف های بلومبرگ پروژه هدست ویژن پرو تحت سرپرستی ریچیو تکمیل شده است. در سال ۲۰۲۱ او از سمت خود به گفتن معاون مهندسی سخت‌افزار، به منظور کار روی این پروژه دست کشید.

بر پایه گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، سرپرست پروژه ویژن پرو به همکارانش حرف های است که به دوران بازنشستگی خود نزدیک می‌شود. او از سال ۱۹۹۸ به‌گفتن سرپرست تیم طراحی محصول به اپل پیوست؛ در سال ۲۰۱۰ به سمت معاونت مهندسی سخت‌افزار آیپد رسید و در سال ۲۰۱۲ نیز به‌گفتن معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار به جمع مدیران ارشد این شرکت ملحق شد. او سپس ماموریت اراعه ویژن پرو را برعهده گرفت؛ با دقت به این که اپل این چنین محصولی را برای اولین‌بار اراعه می‌کرد، کار ریچیو آسان نبوده است.

ادامه مطلب
قابلیت تماس ماهواره‌ای آیفون علتنجات گروهی از کوهنوردان در آمریکا شد_اصفهانیا

بازنشستگی دن ریچیو بعد از ۲۵ سال

دن ریچیو (سمت راست) در کنار «جانی آیو»، طراح ارشد اسبق اپل در کنفرانس WWDC 2019

ریچیو در طراحی، گسترش و مهندسی اکثر محصولات اپل نقش داشته است؛ او در گسترش نسل اول iMac، آیفون‌های ۵G، مک‌های M1 و هدفون ایرپاد مکس وجود داشت. دن ریچیو از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل بوده است و اکنون بعد از نزدیک به ۲۵ سال کار در این شرکت به بازنشستگی نزدیک می‌شود.

دن ریچیو در ساخت و گسترش تاچ آیدی و سپس فیس آیدی نیز نقش مهمی ایفا کرد. او این چنین در مهاجرت اپل از تراشه‌های اینتل به سمت تراشه‌های داخلی این شرکت تأثیر داشته است. یقیناً همیشه فعالیت‌های دن ریچیو با پیروزی همراه نبوده؛ او در پروژه‌های ناکامی‌خورده‌ای همانند بلندگوهای هوشمند، تلویزیون و یقیناً ماشین اپل نیز وجود داشت.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
افزونه‌های مرورگر می‌توانند رمز عبور و اطلاعات حساس شما را گردآوری کنند

دن ریچیو تا این مدت بازنشسته نشده است و تا این مدت اشکار نیست که چه فردی سمت او را برعهده خواهد گرفت.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments