متهم؛ اتاق فرمان

متهم؛ اتاق فرمان » اصفهانیا


به گزارش خبرآنلاین- این حالت گیشه در ماه آخر سال، آخر خوبی برای یک سال پررونق سینمای ایران نیست که یقیناً با فروش تنها دو فیلم کمدی صدر جدولی به رونق رسید. چراکه در صورت ادامه اکران عمومی «فسیل» و «هتل»، گیشه سینماها گرمای خود را نگه داری می‌کرد تا نوبت به اکران فیلم‌های نوروزی برسد و سپس هم نمایش این فیلم‌ها در کنار آثار نوروزی می‌توانست هم چنان رونق گیشه را تداوم بخشد.
ابراهیم عامریان، تهیه‌کننده «فسیل» درمورد انتشار کردن نسخه قاچاق این فیلم به ایرنا می‌گوید: «تلاش ما این می بود که در عرصه مجموع مخاطبان بتوانیم رکورد فیلم «عقاب‌ها» را هم بزنیم. یقیناً منظور یک فیلم خاص نیست، ما تا چند قدمی شکستن این رکورد هم رفته بودیم اما متاسفانه نگذاشتند که به آن برسیم. اکنون چه به عمد می بود و چه غیرعمدی، این اتفاق علتشد که این رکورد را به ‌دست نیاوریم».
سازندگی نوشت:این تهیه‌کننده درمورد چگونگی انتشار کردن این نسخه توضیح می‌دهد: «نسخه‌ای که از فیلم ما انتشار شده، دقیقاً نسخه‌ای است که در سینماهای داخل سرزمین درحال اکران است و حتی تبلیغات ابتدایی هم در آن وجود دارد. این نسخه تنها در اختیار سینماها بوده است و حتی لابراتوار ما هم نسخه بدون تبلیغات فیلم را در اختیار دارد!‌ حتی نسخه حاضر در شبکه شناسا هم نسخه دی‌سی‌پی بوده و بدون کی‌دی‌ام، قابل منفعت گیری نبوده است. پیگیر سرمنشأ این اتفاق هستیم و گمان‌هایی هم می‌زنیم اما امیدواریم نادرست کرده باشیم. اگر آنچه گمان می‌زنیم برای‌مان اثبات شود قطعاً باید او گفت همه سینما در خطر است. این اتفاق زیاد بدی برای همه سینمای ایران است که احتمالا به تعطیلی کامل فرآیند اکران منتهی شود. حتما باید برخی از سرورهای مربوط به اکران در سینمای ایران معاوضه شود در غیر این صورت، من نوعی، قطعاً دیگر فیلمی را در سینمای ایران اکران نخواهم کرد».

ادامه مطلب
کنسرت امیر تتلو بخاطر توهین به ایرانی‌ها لغو شد » اصفهان امروز آنلاین

تحقیقات درمورد انتشار کردن نسخه قاچاق «فسیل» ادامه دارد اما به حرف های عامریان، فیلم از اتاق فرمان سینما قاچاق شده است! «مساله ما این نیست که چه افرادی فیلم را انتشار کرده‌اند، حتی اگر از رقبای ما باشند، مساله ما این است که از چه طریقی نسخه باکیفیت در اختیار آن افراد قرار گرفته است؟ به‌ خصوص که نسخه انتشار شده، پرده‌ای هم نیست. فیلم به ‌طور کامل از یک منبع کپی شده، قطعاً این اتفاق در یک سینما و توسط یک سینمادار رخ داده است. «فسیل»‌ توسط فیلمبرداری مخاطب از روی پرده کپی نشد بلکه از اتاق فرمان سینما، قاچاق شده است!»
با دقت به این که مدیر اداره نظارت بر نمایش فیلم‌های سازمان سینمایی چندی پیش خبرداد که اکران فیلم‌های روی پرده با اغاز نمایش فیلم‌های نوروزی به پایان خواهد رسید، این گمانه‌زنی تحکیم می‌شود که افرادی از درون سینما دست به قاچاق «فسیل» با قیمت سینمای ایران زدند تا از این راه نفعی برای خود ببرند. با این وجود باید به شدت روشن شود که چه افرادی به جستوجو سود شخصی از قاچاق فیلم‌های پرفروش می باشند. اگر این چنین پیگیری‌ای صورت نگیرد، دیگر فیلم‌های پرفروش ازجمله «هتل» و حتی «تمساح خونی» هم در معرض این خطر می باشند که با فرمان سازمان سینمایی مبنی بر آخر اکران آنها نسخه قاچاق این فیلم‌ها هم توسط همین افراد سودجو انتشار شده و سود کلانی نصیب آنها شود. در این صورت ناامنی در فضای اکران حاکم می‌شود که نمی‌توان آن را به شدت از بین برد و مجدد قاچاق فیلم‌های روی پرده، تبدیل به معضلی جدی برای سینمای ایران می‌شود که تهیه‌کنندگان همانند دو دهه پیش حاضر به اکران فیلم‌هایشان در شرایط ناامن نخواهند شد چراکه اندوخته خود را پیش از اکران برباد رفته خواهند دید.

ادامه مطلب
من یک مسلمان اعتقاد دارم » اصفهانیا

۲۲۰۵۷



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments