۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو

۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی


طی چند سال تازه ناظر افزایش طرفداران بازی‌های وایکینگی بودیم. با پیروزی بازی‌های زیاد خوبی همانند Valheim و Assassin’s Creed Valhalla تعجبی هم ندارد که این بازی‌ها تا این اندازه محبوب شده‌اند. امکان پذیر شما هم از طریق این بازی‌ها طرفدار اساطیر اسکاندیناوی شده باشید و به جستوجو بازی‌های بیشتری باشید تا این علاقه خود را جستوجو کنید. اگر اینطور است در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا بهترین بازی های وایکینگی را به شما معارفه کنیم.

Dead in Vinland


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۸۲

اگر از بازی‌های نقش‌آفرینی و مدیریتی لذت می‌برید، حتما Dead in Vinland را امتحان کنید. درست است که ظاهر بازی همانند بازی‌های فیسبوکی است، ولی ۸۱ درصد نظر مثبت در رابطه این بازی در استیم بدون علت نیست. داستان بازی خوب و اشکار است، چیزی که در اکثر بازی‌های وایکینگی می‌توانیم ببینیم. شما رهبر یک خانواده‌ای هستید که مسئولیت مدیریت زنده ماندن در شرایط سخت را بر مسئولیت دارد. در بین بازی های وایکینگی برای کامپیوتر احتمالا این بازی مقداری ساده‌تر باشد، ولی خب همین سادگی در نهایت به سود بازی همه می‌شود.

سیستم مبارزه بازی به شدت همانند به بازی Darkest Dungeon است. بعد اگر با این بازی آشنا هستید، می‌دانید که چه چیزی انتظارتان را می‌کشد. اگر هم بازی نکردید که حتما این بازی را هم امتحان کنید چون ارزشش را دارد. بازی Dead in Vinland برای همه نیست، ولی در کل اگر به جزئیات اهمیت می‌دهید و بازی مدیریتی دوست دارید، حتما امتحانش کنید.

Ancestors Legacy


بهترین بازی های وایکینگی
۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۸۳

با بازی Ancestors Legacy داخل سبک استراتژیک بازی‌های وایکینگی می‌شویم. این بازی در سال ۲۰۱۸ برای کامپیوتر، در سال ۲۰۱۹ برای PS4 و در سال ۲۰۲۰ برای نینتندو سوییچ انتشار شد. این نوشته مشخص می کند که این بازی کاملا المان‌های نوینی دارد ولی از سیستم‌های قدیمی‌تر هم حمایتمی‌کند. داستان خود بازی به شدت دلنشین است و مخاطب را به خوبی سرگرم نگه می‌دارد. گیم‌پلی بازی هم نسبتا ساده و ماموریت محور است و احتمالا با خودتان فکر کنید که این چنین بازی‌ای نباید در بین بهترین بازی های وایکینگی باشد، ولی خب این سبک از بازی‌ها واقعا کم می باشند و همان تعداد کم را هم باید غنیمت بشماریم.

ادامه مطلب
اپل سرانجام مجبور به پذیرش قانون برنامه‌های چین شد

سیستم استراتژیک بازی به شدت ساده است و به راحتی می‌توانید یاد بگیرید. این بازی چالش خاصی ندارد و محتوای به شدت ساده‌ای هم دارد. شما نیازی نیست که یک سری مکانیک سنگین را در زمان وقتی کم یاد بگیرید تا بتوانید بازی کنید. تنها طی چند ساعت می‌توانید خود را در قلب داستان بازی ببینید.

این بازی چندان همانند به بازی های جنگی وایکینگ ها نیست و زیاد تر روی ساخت و ساز تمرکز دارد. همین نوشته علتمی‌شود که یک ارامش زیاد خوب بین تفکر نظامی و سیاسی خوب بین المان‌های بازی تشکیل شود و این بازی به یکی از بهترین بازی های وایکینگ ها تبدیل شود.

Crusader Kings III


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو
۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۸۴

این بازی از نظر فنی یک بازی وایکینگی نیست، ولی خب نصف شما الان برای Valheim و Assassin’s Creed: Valhalla اینجا هستید و نصف دیگرتان هم به گمان زیاد چشم به راه دیدن Crusader Kings 3 هستید. این بازی به شما اجازه می‌دهد که به گفتن رهبر تعداد زیاد بسیاری از قبایل اسکاندیناوی را به دست بگیرید. گرافیک بازی هم به شدت قوی‌ است و جزئیات درون نقشه آن واقعا حیرت‌انگیز است.

این بازی Grand Strategy داستان خاصی ندارد و همه نقاط قوت آن درون گیم‌پلی‌اش است. شما باید به آهستگی قبایل گوناگون وایکینگ‌ها را با هم متحد کنید و به پشتیبانی آن‌ها مشغول فتح دنیا اطراف خود شوید. با وجود این که بازی در سال ۲۰۲۰ داخل بازار شد، تا این مدت هم به طور مداوم محتوا دریافت می‌کند و استودیو پارادوکس هم به طور کامل از آن حمایتخواهد کرد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

Jotun


بهترین بازی های وایکینگی
۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۸۵

تا به اینجا هر بازی‌ای که معارفه کردیم فقط از وایکینگ‌ها به گفتن یک لباس و یا یک پنجره منفعت گیری می‌کرد که از طریق آن داستان و یا گیم‌پلی‌اش را توجیح کند. با این حال بازی Jotun یکی از بازی‌هایی است که اصلا ترسی ندارد که خودش را درون اساطیر اسکاندیناوی و نورس غرق کند. در این بازی شما باید به ۹ سرزمین اساطیری سفر کنید و از آن‌ها در روبه رو غول‌ها دفاع کنید.

ادامه مطلب
ADHD در انسان‌های ماجراجوی اولیه یک مزیت تکاملی محسوب می‌شد

این بازی احتمالا ظاهر و گیم‌پلی زیاد ساده‌ای داشته باشد، ولی هسته مهم بازی زیاد بزرگ‌تر از این حرفاست. Jotun واقعا قلب واقعی اساطیر نورس را به عکس می‌کشد و به بهترین شکل ممکن داستانش را اراعه می‌دهد. اشکار است که عشق و علاقه بسیاری در این بازی صرف شده است و برای محتوای داخلش زحمت زیاد بسیاری کشیده‌اند. برای همین تعجبی ندارد که این بازی یکی از بهترین بازی های وایکینگی است.

Assassin’s Creed Valhalla


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو
۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۸۶

به گمان زیاد این نوشته را می‌دانستید که بازی Assassin’s Creed: Valhalla اصلا یکی از بازی‌های اساسینز کرید نیست و فقط یک همانند‌ساز وایکینگی است. احتمالا این بازی یک بازی زیاد افتضاح برای طرفداران قدیمی مجموعه اساسینز کرید باشد، ولی برای طرفداران سبک وایکینگی یک بازی بسیار قشنگ و عالی محسوب می‌شود. شما از طریق این بازی حتی می‌توانید با اساطیر باستانی نورس هم آشنا شوید، که خود این نوشته خودش زیاد در بین بازی‌های وایکینگی معمول نیست ولی خب به بهترین شکل ممکن در این بازی وجود دارد.

در نهایت این نوشته را هم باید در نظر بگیرید که این بازی برای یوبیسافت است و پرداخت‌ها درون بازی زیاد بسیاری وجود دارد. سپس از چند ساعت بازی کردن هم احتمالا مقداری از آن خسته شوید و بازی برایتان تکراری شود. یقیناً این نوشته را هم در رابطه تعداد بسیاری از بازی های وایکینگی برای کامپیوتر می‌توان او گفت و نباید استانداردهای ما را تحول دهد. ولی خب مکانیک‌های نقش‌آفرینی خوب و داستان قشنگی که دارد می‌تواند شما را برای زمان بسیاری سرگرم نگه دارد.

ادامه مطلب
عربستان انگارً برای تکمیل پروژه‌های نئوم به‌سراغ اندوخته‌گذاران خارجی می‌رود_اصفهانیا

Bad North


بهترین بازی های وایکینگی
۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۸۷

بازی Bad North یک بازی وایکینگی با المان‌های نورس نیست. این بازی زیاد تر از ظاهر و داستان‌های قدیمی اسکاندیناوی برای روایت یک داستان خوب منفعت گیری می‌کند و از طریق آن یک دنیا را به عکس می‌کشد. احتمالا ظاهر این بازی چندان همانند به دیگر بازی های جنگی وایکینگ ها نباشد ولی ظاهر گرم بازی و نمود دوستانه آن به شدت بازیکن را به خودش جذب می‌کند.

اگر شما هم از آن افرادی هستید که به وایکینگ‌ها علاقه دارید ولی چندان دوستدار اساطیر و افسانه‌هایشان نیستید، این بازی باید در صدر لیست شما باشد. این بازی یکی از بهترین بازی‌هایی است که در آن می‌توانید زمان بیکاری خود را به خوبی بگذرانید. شما در این بازی مسئول مردم جزیره خود هستید و ماموریت دارید که با وایکینگ‌ها مبارزه کنید. این بازی چیزی زیاد تر از این توضیحات نیست و راستش نیازی هم ندارد که زیاد تر از این باشد.

Hellblade: Senua’s Sacrifice


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو
۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۸۸

آیا بازی Hellblade بهترین و معروف‌ترین بازی جدا گانه تاریخ است؟ احتمالا، ولی خب قطعا جزو برترین‌های آن است. این بازی به قدری خوب می بود که مایکروسافت تصمیم گرفت استودیو سازنده‌اش را بخرد و نسخه بعدی این بازی را به پشتیبانی آن‌ها بسازد. بازی Hellblade یک بازی اکشن فانتزی با المان‌های نقش‌آفرینی به شدت قوی است. این بازی هم از وایکینگ‌ها فقط به گفتن یک پنجره برای روایت یک داستان منفعت گیری می‌کند.

این بازی با اختلاف یکی از بهترین بازی های جنگی وایکینگ ها است و گیم‌پلی مبارزه آن به شدت عالی است. داستان بازی هم به شدت قشنگ است. شما ماموریت دارید که به سرزمین Helheim سفر کنید و روح معشوقه خود را از آنجا نجات دهید. به هیچ گفتن نمی‌توانید این بازی را توانایی کنید و عاشق داستانش نشوید. اگر در کنار یکی از بهترین بازی های وایکینگ ها به جستوجو یک داستان زیاد عالی هم هستید، این بازی به شدت نظر می‌شود.

ادامه مطلب
اولین مأموریت مریخی هند، مانگالیان، به مدار سیاره رسید

Northgard


بهترین بازی های وایکینگی
۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۸۹

به نظر می‌رسد که یکی از بهترین سبک‌هایی که بازی‌های وایکینیگی را درونش می‌بینیم، سبک استراتژیک است. در این بازی RTS شما باید به یک سرزمین تازه بروید و آنجا را برای خود تصاحب کنید. نقشه‌های بازی کاملا رندوم و شانسی می باشند و هر بار بازی شما قرار است با بازی قبلی فرق داشته باشد. این نوشته خودش پشتیبانی می‌کند تا هیچ زمان از بازی خسته نشوید.

یکی از بهترین تکه‌های این بازی که آن را به یکی از بهترین بازی های وایکینیگی تبدیل می‌کند این است که شما می‌توانید Northgard را با دوستان خود هم بازی کنید. این بازی تنها همانند به بازی‌های قدیمی نیست و المان‌های گیم‌پلی آن را هم دارد. از طریق این بازی شما می‌توانید به خاطرات قدیمی خود سفر کنید و مجدد درون آن‌ها زندگی کنید. به گفتن یک بازی جدا گانه مقداری گران است، ولی خب واقعا ارزشش را دارد.

The Banner Saga


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو
۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۹۰

تقریبا ‍۱۰ سال پیش می بود که بازی The Banner Saga انتشار شد و تا این مدت هم یکی از بهترین بازی های واینکینگی برای کامپیوتر است. این بازی نقش‌آفرینی توسط یک گروه از گیمرهایی ساخته شد که به جستوجو یک توانایی عالی استراتژیک و نقش‌‌آفرینی بودند. این نوشته علتمی‌شد که قیمت این بازی چندین برابر زیاد تر از قیمتش باشد.

دنیا این بازی به طور مستقیم بر پایه افسانه‌ها و اساطیر نورس نیست، بلکه فقط از این داستان‌ها برای فضاسازی خود الهام می‌گیرد. این نوشته مقداری از نظر خلاقیتی دست گسترش‌دهنده‌ها را بازتر گذاشت تا بتوانند آزادی بیشتری در تصمیم‌گیری‌های بازیکن تشکیل کنند. این بازی جزئیات زیاد قشنگ و داستانی به شدت قوی دارد که واقعا باید خودتان آن را توانایی کنید و از پیچیدگی و سادگی آن لذت ببرید.

Valheim


بهترین بازی های وایکینگی
۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی ۹۱

بازی Valheim در اوج دوران قرنطینه‌های بیماری کرونا انتشار شد و به شدت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استیم تبدیل شد. این بازی برخلاف بازی Among Us یک بازی سبک مهمانی و دورهمی نبوده است و کاملا فضایی جدی داشت، برای همین موفقیتش به شدت مهم‌تر می بود. Valheim با نقش‌آفرینی و در سبک بقا شما را در یکی از دنیا‌هایی اساطیر نورس قرار می‌دهد و شما باید تلاش کنید که در این دنیا زنده بمانید.

ادامه مطلب
اولین پخش تلویزیونی از فضاپیمای سرنشین‌دار

این بازی یک سبک سندباکس کامل دارد و شما در آن هیچ مسیر خاصی ندارید. یقیناً مقصد نهایی شما این است که یک سری از باس‌های درون بازی را ناکامی دهید و دنیا اطراف خود را آزاد کنید. یقیناً هیچ روش خاصی برای این کار وجود ندارد و بازی راهنمایی چندانی به شما نمی‌رساند. شما و دوستانتان می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که به چه روشی و طی چه زمان وقتی این باس فایت‌ها را پشت سر بگذارید. در طول این زمان هم می‌توانید از زندگی در بین موجودات اساطیری اسکاندیناوی لذت ببرید. این بازی جنگی وایکینگی یکی از بهترین توانایی‌هایی است که می‌توانید در این سبک داشته باشید.

سخن آخر


این سبک زیاد بزرگ‌تر و متنوع‌تر از چیزی است که تعداد بسیاری از افراد انتظار دارند. برای همین به گمان زیاد اشکار کردن یکی از بهترین بازی های وایکینگ ها برای هر فردی دشوار و سخت باشد. شما باید در اولین قدم فقط بفهمید که دقیقا چه سبکی از بازی را دوست دارید و سپس بهترین بازی وایکینگی آن را اشکار کنید؛ چون بازی‌های وایکینگی در حقیقت یک سبک نیستند، بلکه یک ایده و یک دیدگاه برای معارفه و روایت یک داستان می باشند و به هر نحوی می‌توان از آن‌ها منفعت گیری کرد.

بهترین بازی نقش‌آفرینی وایکینگی چیست؟

بازی Assassin’s Creed Valhalla احتمالا خلاقانه‌ترین بازی نقش‌آفرینی وایکینگی باشد.

سرگرم‌کننده‌ترین بازی وایکینگی چیست؟

درست است که Crusader Kings 3 یک بازی همه وایکینگی نیست، ولی اگر این بازی را یاد بگیرید زیاد تر از هر بازی فرد دیگر می‌تواند شما را سرگرم کند.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments