مایکروسافت شکایت نیویورک تایمز از OpenAI را به نبرد با VCR تشبیه کرد!

مایکروسافت شکایت نیویورک تایمز از OpenAI را به نبرد با VCR تشبیه کرد!


نیویورک تایمز چند ماه قبل از OpenAI و مایکروسافت به علت منفعت گیری غیرقانونی از مطالبش برای آموزش و ساخت مدل‌های هوش مصنوعی شکایت کرد. اکنون مایکروسافت با تشبیه این تهمت به نبردی که استودیوهای هالیوودی در قبل با دستگاه‌های VCR داشتند، نیویورک تایمز را به اراعه ادعاهای «غیرقابل اثبات» در شکایت خود متهم کرده است.

وکلای مایکروسافت استدلال کرده‌اند که مدل‌های زبان بزرگ OpenAI در واقع تازه ترین نوع از سلسله فناوری‌هایی می باشند که با وجود داشتن پتانسیل سوءاستفاده از محتواهای تحت قانون کپی رایت، هم چنان قانونی و مجاز در نظر گرفته خواهد شد. مایکروسافت در ابتدای شکایت خود، ادعای نیویورک تایمز را با مقاومت هالیوود در برابر VCR قیاس کرده است. دستگاهی که در دهه ۱۹۷۰ به بازار آمد و به کاربران اجازه می‌داد برنامه‌های تلویزیونی را ضبط کنند.

ادامه مطلب
شرایط پیش فروش پژو 207 دنده‌ای سقف شیشه‌ای اعلام شد + جدول آبان 1402
مایکروسافت شکایت نیویورک تایمز از OpenAI را به نبرد با VCR تشبیه کرد! ۱۲

وکلای مایکروسافت در بخشی از این پرونده می‌گویند:

«با وجود ادعاهای تایمز، قانون کپی رایت زیاد تر از آن‌چه که برای VCR (یا دستگاه پخش پیانو، دستگاه کپی، رایانه شخصی، اینترنت یا موتور جستجو) مانع محسوب می‌شد، برای مدل‌های بزرگ زبان مانع نخواهد می بود.»

در قسمت فرد دیگر از این پرونده، وکلای مایکروسافت استدلال کرده‌اند که «محتوای مورد منفعت گیری برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ جانشین بازار این آثار نمی‌شود، بلکه زبان این مدل‌ها را آموزش می‌دهد.»

جواب نیویورک تایمز به مایکروسافت و OpenAI

1709727382 586 مایکروسافت شکایت نیویورک تایمز از OpenAI را به نبرد با
مایکروسافت شکایت نیویورک تایمز از OpenAI را به نبرد با VCR تشبیه کرد! ۱۳

در روبه رو ادعاهای مایکروسافت، «ایان کراسبی»، مشاور مهم نیویورک تایمز نیز در بیانیه‌ای به The Verge او گفت که مایکروسافت در بیانیه خود منفعت گیری از مطالب این نشریه را در همکاری با OpenAI رد نکرده است. کراسبی می‌گوید:

«[مایکروسافت] به‌نحوه عجیبی LLMها را با VCR قیاس می‌کند، اما سازندگان VCR هیچ زمان استدلال نکرده بودند که برای ساخت محصولات خود باید دچار نقض گسترده حق نشر شوند.»

مایکروسافت بزرگترین اندوخته‌گذار OpenAI است و نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار در عرصه هوش مصنوعی به این استارتاپ پشتیبانی کرده است. شکایت‌هایی همانند پرونده تایمز علیه OpenAI و مایکروسافت، این پتانسیل را دارند که نحوه ادامه رشد هوش مصنوعی به‌گفتن یک صنعت را بازنویسی کنند. اخیراً سه نشریه دیگر نیز با اتهامات شبیهی از OpenAI شکایت کرده بودند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

ادامه مطلب
مدیرعامل OpenAI می‌خواهد هوش مصنوعی Sora را به هالیوود ببرد_اصفهانیا

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments