سهم بازار ویندوز 10 همچنان دو برابر بیشتر از ویندوز 11 است

سهم بازار ویندوز ۱۰ هم چنان دو برابر زیاد تر از ویندوز ۱۱ است


ویندوز ۱۱ سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و با وجود کوششهای زیاد زیاد مایکروسافت، سهم بازار این سیستم‌عامل تازه هم چنان از ویندوز ۱۰ کمتر است. مطابق آمار اراعه‌شده توسط StatCounter، ویندوز ۱۱ تنها ۲۸.۱۶ درصد از سهم بازار را به خود تعلق داده است، در حالی که سهم ویندوز ۱۰، ۶۷.۲۶ درصد است. مسئله قابل‌دقت دیگر این که سهم بازار لینوکس در ماه فوریه به ۴.۰۳ درصد رسیده و برای اولین بار از ۴ درصد عبور کرده است.

سهم بازار ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰

سهم بازار ویندوز ۱۰ هم چنان دو برابر زیاد تر از ویندوز ۱۱ است ۱۲

مطابق آماری که StatCounter از حالت بازار سیستم عامل‌های ویندوز اراعه کرده است، ویندوز ۱۰ در فوریه سال ۲۰۲۴ با سهم ۶۷.۲۶ درصدی، هم چنان محبوب‌ترین نسخه از ویندوز بوده است و بعد از آن ویندوز ۱۱ با سهم ۲۸.۱۶ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. ویندوز ۷ نیز ۳.۱ درصد از سهم بازار را به خود تعلق داده است.

ادامه مطلب
مایکروسافت روی فناوری جدیدی برای افت نور نمایشگر کار می‌کند_اصفهانیا

حمایتاز ویندوز ۱۰ در اکتبر سال ۲۰۲۵ به آخر خواهد رسید و کاربران تقریباً ۱۹ ماه زمان دارند تا شرایط ترقی سیستم عامل رایانه شخصی خود را فراهم کنند. با وجود حالت جاری، به‌نظر می‌رسد که کاربران هم چنان کمتر مشتاق می باشند تا به ویندوز ۱۱ منتقل شوند و باید دید که آخر حمایترسمی از ویندوز ۱۰ چطور علتتحول حالت خواهد شد.

رشد منفعت گیری از لینوکس

1709785299 126 سهم بازار ویندوز 10 هم چنان دو برابر زیاد تر
سهم بازار ویندوز ۱۰ هم چنان دو برابر زیاد تر از ویندوز ۱۱ است ۱۳

Statcounter این چنین اظهار کرده که سهم بازار لینوکس برای اولین بار از ۴ درصد عبور کرده و این مقدار در ماه فوریه به ۴.۰۳ درصد رسیده است. سیستم عامل لینوکس در ماه ژوئن ۲۰۲۳ موفق‌شده تا به نقطه عطف ۳ درصدی خود دست اشکار کند. این کار مشخص می کند که مقدار علاقه به لینوکس در چند زمان قبل تا حدودی افزایش یافته است.

ادامه مطلب
مایکروسافت با شرکت Mistral همکاری می‌کند؛ رونمایی از رقیب ChatGPT
آخرین مطالب

مسئله قابل‌توجهی که وب‌سایت Linuxiac به آن اشاره کرده این است که اگر ChromeOS را نیز به‌عنون یک سیستم عامل لینوکس در نظر بگیریم، سهم بازار لینوکس در ماه فوریه به ۶.۳۴ درصد می‌رسد.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments