قیمت خودرو

نگاهی به قیمت ماشین در روزهای میانی اسفند ۱۴۰۲ + جدول


بازار ماشین از ابتدای زمستان ۱۴۰۲ داخل روال افزایشی شده است، روندی که تا بحال ادامه دارد. افزایش قیمت ماشین در قسمت‌های گوناگون محسوس است و حتی خودرویی همچون وانت آریسان نیز افزایش قابل توجهی را توانایی کرده است. انتظار داریم این روال تا آخرین روزهای اسفند نیز ادامه یابد و تنها تعطیلات طویل نوروز ۱۴۰۳ می‌تواند این روال را آرام کند.

یکی از اتفاقات دلنشین بازار ماشین ایران طی اسفند ۱۴۰۲، افزایش شدید قیمت پژو پارس است. ایران‌ماشین این محصول را از چرخه تشکیل خارج کرده است و دیگر آن را به بازار اراعه نمی‌کند. از آن‌جایی که پژو پارس مدام محصول محبوبی در بازار ایران بوده است، افزایش قیمت شدیدی را در رابطه این ماشین ناظر بوده‌ایم. قیمت پژو پارس عادی بین ۶۵۰ الی ۷۵۰ میلیون تومان متغیر است و پژو پارس TU5‌ نیز بیشتر از ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

ادامه مطلب
حاشیه سود کدام خودروهای سایپا زیاد تر از سایرین است؟‌ + جدول

جدول قیمت ماشین در بازار، اسفند ۱۴۰۲:

ماشین مدل قیمت
سورن پلاس XU7P ۱۴۰۲ ۶۴۲ میلیون تومان
فیدلیتی ۵ نفره ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان
دیگنیتی پرستیژ ۱۴۰۲ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان
پژو پارس TU5 ۱۴۰۲ ۷۸۸ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای فرمان هیدرولیک ۱۴۰۲ ۷۲۲ میلیون تومان
پژو پارس XU7P ۱۴۰۲ ۶۵۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ پانوراما با ESP ۱۴۰۲ ۸۱۰ میلیون تومان
شاهین G ۱۴۰۲ ۷۲۹ میلیون تومان
دنا پلاس توربوشارژر دنده‌ای ۱۴۰۲ ۹۰۹ میلیون تومان
کوییک R قرمز سفید معمولی ۱۴۰۲ ۴۰۰ میلیون تومان
دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک ۱۴۰۲ ۹۸۰ میلیون تومان

این قیمت‌ها در حالی اظهار خواهد شد که مشتریان می‌توانند خودروهای ارزان‌تری را با مشخصات فنی هم‌سطح پژو پارس یا برتر از آن خریداری کنند. به طور مثال سورن پلاس XU7P با قیمت ۶۴۰ میلیون تومان، از همه تیپ‌های پژو پارس ارزان‌تر است. رانا پلاس و تارا دنده‌ای نیز ارزان‌تر از پژو پارس TU5 در بازار می باشند.

ادامه مطلب
اعلام زمان عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه خودرو
نگاهی به قیمت ماشین در روزهای میانی اسفند ۱۴۰۲ + جدول ۷

در قسمت خودروهای سایپا نیز افزایش قیمت قابل توجهی را ناظر هستیم. همه تیپ‌های کوییک و ساینا اکنون بیشتر از ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. این چنین عدم اراعه شاهین G به بازار نیز قیمت این ماشین را به بیشتر از ۷۰۰ میلیون تومان رسانده است؛ در حالی‌که این ماشین یکی از محصولات کم‌تقاضا در بازار محسوب می‌شود.

اختلاف قیمت بین نرخ رسمی و بازار خودروهای وارداتی نیز به روال قبل ادامه دارد. این اختلاف قیمت در رابطه خودروهای چینی کمتر و در رابطه خودروهای کره‌ای زیاد تر است. هیوندای توسان با قیمت بیشتر از پنج میلیارد، یک رکورد تازه را در این عرصه به ثبت رساند.

ادامه مطلب
دومین اتفاقات جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران توسط بیمه سامان برگزار می‌بشود



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments