احساس خطر آقای ‌ساسی

حس خطر آقای ‌ساسی » اصفهانیا


بازدید‌های هفت‌صبح مشخص می کند ‌۴روز قبل از کنسرت، حساسیت‌های امنیتی درمورد اجرای او وجود داشته، اما تا بحال خبر رسمی درمورد استرداد او انتشار نشده است. سپس از برگشت تتلو و دیپورت برخی دیگر از چهره‌های اینستاگرامی که در شبکه قمار آنلاین فعالیت‌ داشتند، این گمان وجود داشت که ساسان حیدری، معروف به ساسی هم با این تهمت از سوی پلیس بین‌الملل به سرزمین بازگردانده شود.

پنجشنبه ظهر، کمپانی برگزارکننده کنسرت ساسی (به اسم سان‌ایونت) استوری مهمی انتشار کرد. قرار می بود هفدهم اسفند کنسرت از ساعت‌۱۹ اغاز شود و تا یک بامداد ادامه داشته باشد که سان ایونت خبر داد: «به دلایلی خارج از کنترل ما این کنسرت به تعویق افتاده.» یک خبرنگار حوزه موسیقی در تلگرام خود نوشته می بود که این ماجرا مربوط به همکاری‌های سیاسی عمان با ایران است که قرار بوده ساسی را بازداشت و به تهران دیپورت کنند.

بهمن بابازاده نوشت: «ساعاتی بعد از انتشار کردن خبر لغو کنسرت «ساسی» در مسقط و کوششهایی برای بازداشت و استرداد این خواننده به ایران، «ساسی» از عمان خارج شد.» فعلا این چنین خبری نه از سوی برگزارکننده، نه از سوی خود ساسان حیدری و نه از سوی مقام‌های سیاسی ایران و عمان تایید نشده.

ماجرای ضمانت کنسرت‌گزار به پلیس عمان

آخرین مطالب
ادامه مطلب
منوچهر والی‌زاده در بیمارستان بستری شد » اصفهانیا

یک فرد نزدیک به کنسرت‌گزار در مسقط که مایل به انتشار کردن نام خود نیست جزئیات بیشتری به هفت صبح می‌دهد: «آنها همه مجوزهای ملزوم را داشتند. سه الی چهار روز مانده به کنسرت، پلیس با مدیر شرکت که یک فرد عمانی است تماس گرفت و او گفت که این کنسرت مقداری حاشیه دارد. آنها از شرکت ضمانت گرفتند که نباید هیچ‌گونه حرکتی خارج از چارچوب قوانین عمان انجام شود و این چنین نباید درمورد مسائل سیاسی و مذهبی هیچ صحبتی شود. حتی لیستی از همه آهنگ‌هایی که قرار می بود اجرا شود از آنها گرفتند.»

همین ماجرا مشخص می کند که یک حساسیت سیاسی در رابطه کنسرت ساسان حیدری از قبل شکل گرفته می بود، اما تا آن زمان تا این مدت خبری از لغو کنسرت نبوده است. او توضیح می‌دهد که پیشنهاد یا دستوری مبنی بر این که کدام آهنگ اجازه اجرا ندارد به آنها داده نشده. در ادامه اینطور می‌گوید:

«ساعت ۱:۲۰ بامداد آرتیست مورد نظر به مسقط رسید و در هتل محل اجرا مستقر شد. همه چیز عادی می بود تا این که پلیس صبح روز اجرا به طور تلفنی به شرکت خبرداد که به‌دلایلی که نمی توانند توضیح دهند، این اجرا باید لغو شود. ما دستور تلفنی پلیس را قبول نکردیم تا این که آنها (پلیس) کتبا نامه نوشتند و انها گفتند این اجرا باید متوقف شود. شرکت از چند مسیر تلاش کرد که کنسرت برگزار شود اما به در بسته خورد.»

ادامه مطلب
سلیمان سیسه در «سینماحقیقت» » اصفهانیا

او درمورد خروج ساسی مانکن از عمان اینطور می‌گوید: «سپس از همه این اتفاق‌ها ما کنسرت را لغو کردیم. آرتیست هم چند ساعت سپس عمان را ترک کرد.» این فرد در آخر توضیح می‌دهد که هیچ خبری مبنی بر گمان بازداشت، دیپورت یا هر برخورد دیگر با ساسی نقل نبوده. با وجود این ادعا، همین که این خواننده به محض لغو کنسرت سوار هواپیما شده و به سمت برلین پرواز کرده مشخص می کند از وجود خود در مسقط حس نگرانی کرده.

تحقیقات «هفت صبح» مشخص می کند که ۷۰۰ بلیت برای این اجرا فروخته شده و قرار می بود در در فضای باز کنسرت هتل مجلل اینترکنتیننتال برگزار شود. کمپانی که میزبان ساسی در مسقط شده می بود قبلا کنسرت شایع و مهیار را برگزار کرد. دو رپری که برای اولین بار داخل کشورهای حوزه خلیج فارس شده بودند. ۲۵ بند و تهی هم دو خواننده لس آنجلسی فرد دیگر بودند که با مجوز همین کمپانی در همین مسقط کنسرت دادند. حتی خواننده داخلی سرزمین، محسن ابراهیم‌زاده هم در مسقط سابقه برگزاری کنسرت داشته. به حرف های این فرد آگاه در فرایند کنسرت‌های این شرکت تا بحال هیچ تنشی وجود نداشته.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ساسی مانکن تا بحال واکنشی به این ماجرا نداشته و به جز تبلیغ کردن موزیک ویدیوی جدیدش استوری فرد دیگر انتشار نکرده. او از دو هفته پیش با سر و صداهای مختلفی تلاش می‌کرد حواس همه را به این موزیک تازه جلب کند. اگر خبر دیپورت او به تهران صحت داشته باشد، این حساسیت سیاسی به گمان زیاد از تیزر آهنگ تازه او نشئت می‌گیرد.

ادامه مطلب
نمی‌توانیم کنشگری زنان را نادیده بگیریم » اصفهانیا

این ویدیو کلیپ چه محتوایی داشت؟ ساسی مانکن اینجا نقش امیرکبیر را بازی می‌کند که اسم آن به ساسی کبیر تحول کرده. آرش (خواننده ایرانی-سوئدی) هم او را در این موزیک ویدیو همراهی می‌کند و نقش ناصرالدین شاه را دارد که نام آن اینجا تبدیل شده به «آرش‌الدین شاه قاچار». مشکل چیست؟

پلتفرم رادیو جوان این آهنگ را ۱۶ اسفند انتشار کرد. اینجا دو نوشته علتدعوا به او شد. ماجرا این است که امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار، در دوره کاری خود رهبر فرقه بهاییت را به کوه‌های آذربایجان تبعید کرده می بود . علمای تبریزی فتوای ارتداد این فرد را صادر کردند و این ماجرا منجر شد که ۲۸ شعبان امیرکبیر با اجازه از ناصرالدین‌شاه فرمان اعدام او را صادر کند.

۲۸ شعبان امسال برابر است با همین امروز، نوزدهم اسفند ماه. تفسیر گروهی از کاربران توییتری این می بود که ساسی مانکن تحت حمایترادیو جوان این ویدئو کلیپ را برای تخریب چهره امیرکبیر درست کرده تا عکس بهتری از سیّد علی‌محمد شیرازی، بنیانگذار بابیت به عکس بکشد. برای مثال یکی از این کاربران نوشته: «کینه‌ای که بابیت و بهائیت از امیرکبیر و حمایتناصرالدین شاه در این فقره، جهت سرکوب کردن این فرقه‌ ضالّه‌ ضد اسلام دارند، شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد که مأموریّت ساسی و «رادیو جوان» طی سال‌های تازه، منزجر کردن مردم از نمادهای ملّی و شعائر مذهبی و شتاب دادن به دوری تعداد بسیاری جوانان از سبک زندگی اسلامی ایرانی است.»

ادامه مطلب
ایران در مرحله دولت در حال ورشکستگی / سرخوردگی مردم از نهادها و ساختارها/ اجماع اصولگرایان و اصلاح طلبان تنها راه گسترش در ایران

اسپانسر ساسی مشکل دوم او می بود. سال ۱۳۹۹ محمد سرشار، مدیر زمان شبکه پویا در کانال تلگرامی خود مطلبی از مدیر زمان موسسه تبیان نقل کرد که مطابق تحقیق‌های این خانم یک اسرائیلی به نام جاناتان مهریان اسپانسر ساسی بوده. یکی از کاربران توییتر نوشته می بود «ساسی مانکن به دستور کارفرمای صهیونیست خود جاناتان مهریان موزیک ویدئویی با گریم امیرکبیر را انتشار کرده است.»

اسم جاناتان مهریان یک بار به‌گفتن اسپانسر روی موزیک ویدیو برادران لیلا (به نام آهنگ تهران توکیو) درج شده می بود. اطلاعات بیشتری در صفحه اینستاگرام او نیست جز این که خودش را کارآفرین معارفه کرده، به اسرائیل رفت و آمد دارد و با شاهکار بینش پژوه، ابراهیم حامدی (ابی) و ساسی چندین عکس دارد. به نظر می‌رسد که کالج را رها کرده و نزدیک به ۲۰ سال پیش داخل حوزه بیزنس شده.

آثار ساسی مانکن از سال‌ها قبل به‌گفتن مصادیق تهاجم فرهنگی معارفه ‌شدند. این خواننده هم دو آهنگ پرحاشیه به نام جنتلمن و تهران توکیو داشت که در یکی از بازی بازیگر فیلم‌های پورنوگرافیک منفعت گیری کرده و در فرد دیگر درمورد مشروب خوردن، مصرف گل و خط قرمزهای فرد دیگر سخن می‌زند. برای همین این موزیک ویدیو تازه علتاوج گرفتن عکس العمل‌های منفی و خشمگینی زیاد تر برخی از اقشار جامعه به او شد.

ادامه مطلب
آناتومی یک قتل؛ فرامتن یک سریال پرحاشیه و جنجالی » اصفهانیا

این موج که به نظر می‌رسد محصول یک کمپین جمعی بوده از روز چهارشنبه شکل گرفت. کمپینی که غالب شراکتکنندگانش را کاربران ارزشی راه اندازی می‌دادند. تعداد بسیاری از آنها ویدیو تازه ساسی و آرش را به معنی تلاش مجدد این خواننده برای نشانه گرفتن هویت ایرانی تفسیر کردند. حتی چند نفر از طرفداران رائفی پور به ویدئویی اشاره کردند که درمورد فیلم جیران سخن می‌زند.

این سخنرانی مربوط به سال ۱۴۰۱ است و رائفی پور از ضدیت سریال‌های تازه با ناصرالدین شاه انتقاد می‌کند. او ادعا دارد که این آثار در تلاش می باشند تا عکس امیرکبیر و ناصرالدین شاه را برای این که علتو بانی اعدام رهبر بهایی‌ها شدند تخریب کنند.

هشتگ امیرکبیر متشکریم

این مطالب علتشد که هشتگ امیرکبیر متشکریم با ۵ هزار توئیت ترند توییتر در ایران شود. مجموع همه این دلایل می‌توانست تبدیل بازداشت ساسی مانکن بشود. به خصوص که او سابقه تبلیغ سایت‌های زنجیره‌ای قمار را هم در کارنامه خود داشته. این چنین کانال وب‌آموز که طبق معمول به خبر رسانی درمورد سایت‌های قمار می‌پردازد قبلا از رادیو جوان به گفتن اسپانسر وب سایت‌های شرط بندی نام برده می بود.

۲۲۰۵۷



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments