مشخصات تراشه‌های اسنپدراگون ایکس پلاس و ایکس الیت فاش شد

مشخصات تراشه‌های اسنپدراگون ایکس پلاس و ایکس الیت آشکار شد


اطلاعاتی از نسل بعدی پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس کوالکام برای کامپیوترهای ویندوزی با کارکرد هوش مصنوعی آشکار شده است. به‌نظر می‌رسد که این شرکت تصمیم دارد ۸ تراشه‌ از این دو سری را در اواسط سال ۲۰۲۴ در برخی نوت‌بوک‌ها اراعه کند.

بر پایه گزارشی تازه، به‌نظر می‌رسد که کوالکام تراشه‌های نسل بعدی خود را در ۸ مدل گوناگون اراعه می‌کند. هرکدام از این مدل‌ها تعداد هسته، شدت کلاک و پیکربندی خاص خود را دارند. نام این هشت مدل به‌ترتیب زیر است:

  • اسنپدراگون ایکس الیت X1E84100
  • اسنپدراگون ایکس الیت X1E80100
  • اسنپدراگون ایکس الیت X1E78100
  • اسنپدراگون ایکس الیت X1E76100
  • اسنپدراگون ایکس پلاس X1P64100
  • اسنپدراگون ایکس پلاس X1P62100
  • اسنپدراگون ایکس پلاس X1P56100
  • اسنپدراگون ایکس پلاس X1P40100
مشخصات تراشه‌های اسنپدراگون ایکس پلاس و ایکس الیت آشکار شد ۷

نسل بعدی پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس

مشخصات همه این تراشه‌ها تا این مدت اشکار نیست، اما مدل ایکس الیت X1E80100 دارای ۱۲ هسته با حداکثر فرکانس ۴.۳ گیگاهرتزی است. به گمان زیادً نسخه‌های اسنپدراگون ایکس الیت از پیکربندی‌های ۱۲ هسته‌ای منفعت می‌برند، درحالی‌که مدل‌های ایکس پلاس مشخصات ضعیف‌تری (به گمان زیادً ۴ تا ۸ هسته) با فرکانس و شدت پردازش پایین‌تر دارند.

ادامه مطلب
مارینر 10، اولین کاوشگر به عطارد_اصفهانیا

کوالکام این مجموعه را برای اراعه آماده کرده است و می‌خواهد با تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس، ورود بزرگی به قسمت کامپیوترهای شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی ویندوز داشته باشد و با تراشه‌های سری M اپل رقابت کند. به‌نظر می‌رسد این تراشه‌ها از آخرین پردازشگرهای گرافیکی آدرنو منفعت گیری می‌کنند.

انتظار می‌رود پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الیت و ایکس پلاس در اواسط سال ۲۰۲۴ در اولین نوت‌بوک‌های تجهیزبه این تراشه‌ها روانه بازار شوند. پیش‌ازاین کوالکام حرف های می بود که در تابستان پیش رو، یعنی هم‌زمان با اراعه نسخه بعدی ویندوز، پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت برای منفعت گیری در کامپیوترهای دسکتاپ اراعه خواهد شد.

ادامه مطلب
کشف کیهان توسط ادوین هابل



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments