گوگل ظاهراً قابلیت دانلود همزمان چند اپلیکیشن را به پلی استور می‌آورد

گوگل انگارً قابلیت دانلود همزمان چند اپلیکیشن را به پلی استور می‌آورد


مطابق گزارشی تازه، گوگل در به‌روزرسانی تازه فروشگاه پلی استور، ویژگی دانلود همزمان چند برنامه را اراعه کرده و مشغول آزمایش آن است.

اگر با این ویژگی آشنایی ندارید، دانلود موازی (Parallel Downloading) به کاربران اندروید امکان نصب چندین برنامه را به‌صورت همزمان می‌دهد. این فناوری برای اولین‌بار نزدیک به چهار سال پیش ظاهر شد. در آن زمان یکی از کاربران ردیت فهمید شد که می‌تواند Chrome ،Google Photos و YouTube را به‌طور همزمان روی گوشی هوشمند خود دانلود کند.

اما اندکی سپس به‌نظر می‌رسید که این ویژگی حذف شده است. اکنون Assemble Debug بعد از بازدید دقیق فایل‌های نسخه ۴۰.۰.۱۳ گوگل پلی، فهمید شده که این ویژگی انگارً مجدد برای کاربران تلفنهای اندرویدی در دسترس خواهد می بود.

اسکرین‌شات وبلاگ TheSpAndroid مشخص می کند که کاربر می‌تواند در نسخه آزمایشی این ویژگی، به‌صورت همزمان برنامه‌های Adobe Lightroom و Adobe Acrobat را بدون مشکل دانلود کند. زمان‌وقتی که طول می‌کشد تا یک نرم‌افزار را روی گوشی دریافت کنید، به مقدار حجم آن بستگی دارد.

ادامه مطلب
گوگل هوش مصنوعی مولد اختصاصی برای تبلیغ‌کنندگان عرضه می‌کند
آخرین مطالب

محدودیت‌های دانلود همزمان در پلی استور

این ویژگی اکنون محدودیت‌هایی دارد. اول از همه ویژگی دانلود همزمان برای آپدیت همزمان برنامه‌ها کار نمی‌کند. به این علت هر برنامه را باید به‌صورت جداگانه آپدیت نمایید. دوم، گوگل به‌صورت پیش‌فکر نصب همزمان اپ‌ها را فقط به دو برنامه محدود کرده است. این فرد اشاره می‌کند که این محدودیت توسط یک فلگ داخلی کنترل می‌شود. به این علت با غیرفعال‌کردن این فلگ، می‌توان دانلود همزمان اپلیکیشن‌ها را به «پنج برنامه» افزایش داد.

ادامه مطلب
جزیره خصوصی 32 میلیون دلاری هم‌بنیان‌گذار گوگل را ببینید + عکس

این امکان وجود دارد که گوگل در آینده حداکثر مقدار نصب پیش‌فکر را افزایش دهد. تا این مدت اشکار نیست که این ویژگی چه وقتی به‌طور عمومی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، اما گمان داده می‌شود که در آینده‌ای نزدیک ناظر اراعه رسمی آن باشیم.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments