اکتیویوژن و تیک‌تاک

مدیرعامل اسبق اکتیویژن بلیزارد انگارً می‌خواهد تیک‌تاک را بخرد


به‌جستوجو لایحه تازه آمریکا برای انتقال مالکیت تیک‌تاک به اندوخته‌گذاران یا شرکت‌های غربی، «بابی کوتیک» (Bobby Kotick)، مدیرعامل اسبق اکتیویژن بلیزارد انگارً علاقه‌مند به خرید این اپلیکیشن است. کوتیک نظر شراکت در این چنین خریدی را به «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI نیز داده است. اگر بایت‌دنس بخواهد تیک‌تاک را بفروشد، به گمان زیادً قیمت این اپلیکیشن میلیاردها دلار خواهد می بود.

بر پایه گزارش وال‌استریت ژورنال، بابی کوتیک به «ژانگ ییمینگ» (Zhang Yiming)، یکی از بنیانگذاران بایت‌دنس حرف های است که به خرید تیک‌تاک علاقه‌مند است. باتوجه به این که قیمت این چنین اپلیکیشنی به صدها میلیارد دلار می‌رسد، کوتیک به جستوجو شریکی برای انجام این خرید بزرگ است. در مراسم شام یک کنفرانس که سم آلتمن نیز وجود داشت، کوتیک به او نظر شراکت در خرید تیک‌تاک را داد.

بابی کوتیک، مدیرعامل اسبق اکتیویژن بلیزارد

خرید تیک‌تاک در بین آشوب قانون‌گذاران آمریکایی

بابی کوتیک بیشتر از ۳۰ سال مدیرعامل اکتیویژن می بود، اما کارکرد مساعد نداشت. در شکایتی در سال ۲۰۲۱، این شرکت متهم به چند مورد آزار جنسی و تبعیض جنسیتی تحت مدیریت او شد. بر پایه گزارش‌ها، کوتیک سال‌ها از این موارد آگاه می بود ولی آن‌ها را به هیئت مدیره‌نگفته می بود.

ادامه مطلب
کشف قدیمی‌ترین کهکشان مرده‌ای که تا بحال مشاهده شده توسط جیمزوب

بعد از آشکار‌شدن این اطلاعات، کارمندان اکتیویژن بلیزارد خواستار استعفای کوتیک شدند، اما او این کار را نکرد. کوتیک تا زمان خرید این شرکت توسط مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ به گفتن رئیس اکتیویژن بلیزارد باقی ماند.

اکنون علاقه کوتیک به خرید تیک‌تاک، در لحظه‌ای پرآشوب در تاریخ این اپلیکیشن نقل می‌شود. قانون‌گذاران آمریکایی اخیراً خواستار جدایی تیک‌تاک از بایت‌دنس شدند و به این شرکت چینی شش ماه زمان دادند تا این اپلیکیشن محبوب را به شرکت‌های غربی بفروشد. رئیس جمهور آمریکا نیز از این لایحه حمایتکرده و حرف های است که درصورت تصویب، آن را امضا خواهد کرد.

ادامه مطلب
پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت همزمان با نسخه بعدی ویندوز اراعه می‌بشود

اگر بایت‌دنس تیک‌تاک را ظرف شش ماه نفروشد، توزیع این اپ در فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات‌متحده ممنوع خواهد شد و یا آنکه این شرکت چینی با جریمه هنگفتی روبه رو می‌شود.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments